Витрачаєте ПММ на роботу сільгосптехніки? Рівняємося на норми
Запроваджено новий акцизний реєстр
У чому проблема: пально-мастильні матеріали (далі – ПММ) належать до, так би мовити, нормованої категорії запасів. Під час проведення податкової перевірки платників податків контролюючі органи часто порівнюють сформовані витрати на їх списання із затвердженими нормами. Якщо платник податків списував витрати з ПММ у кількості, що перевищує нормативи, на нього можуть чекати негативні наслідки з ПДВ. Стосовно автомобілів особливих питань не має виникати, адже списання пального для них здійснюється за Нормами, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43. А як бути із сільськогосподарською технікою, адже вона не є автотранспортом? Спеціального нормативного акта, у якому було б установлено норми витрат дизпалива та мастил на сільгосптехніку, в Україні не затверджено.
Із цієї статті ви дізнаєтеся: якими нормами витрат можна керуватись, списуючи ПММ на роботу сільгосптехніки.
Нормування витрат ПММ – це встановлення допустимої межі їх використання в певних умовах експлуатації для конкретної моделі механічного засобу. Сама ідея нормування витрат ПММ досить альтруїстична – у масштабах країни вона передбачає запровадження режиму економії та раціонального використання нафтопродуктів кожним суб’єктом господарювання (далі – СГ) та зменшення надмірного використання пального автотранспортом (див. Підсумковий звіт за проектом ClimaEast «Розробка національної транспортної політики щодо регулювання викидів СО2 та споживання енергії дорожнім транспортом в Україні», підготовлений на замовлення Мінінфраструктури від 28.10.16 р.).
Однак контроль за дотриманням нормованого підходу до списання ПММ із боку органів ДФС робить це питання для СГ досить важливим та складним: норми ПММ потрібні для підтвердження зв’язку витрат із господарською діяльністю, а отже – для обґрунтування права підприємства відображати податковий кредит із ПДВ. І в разі виявлення наднормативних витрат палива платники податків повинні зменшити відображений під час придбання ПММ податковий кредит шляхом нарахування податкових зобов’язань на суму наднормативних витрат ПММ. База оподаткування визначається виходячи з вартості придбання ПММ (п. 189.1, 198.5 Податкового кодексу, далі – ПК).
На необхідність нормування витрат ПММ звертають увагу фахівці Мінінфраструктури (див. листи від 17.02.14 р. № 1545/25/10-14; від 03.02.15 р. № 1186/25/10-15, від 21.02.17 р. № 1441/18/10-17) та фіскали (див. лист ДФС від 09.06.15 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року