Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібен авансовий звіт у разі отримання готівки за допомогою КПК?

Так, потрібно. Пояснимо чому.

Поки гроші не отримано довіреною особою, вони обліковуються на рахунках підприємства. Як тільки працівник отримав їх на руки за допомогою корпоративної платіжної картки (або картки «ключ до рахунка»), вони стають підзвітними. І в такому разі необхідність подання авансового звіту (Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.09.15 р. № 841) не має викликати сумнівів. Адже це прямо передбачено п. 20 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148, пп. 170.9.2–170.9.3 Податкового кодексу (далі – ПК), а також підтверджено в листі НБУ від 24.04.19 р. № 57-0007/22460) та коментарях фахівців ДФС у консультації ЗІР (категорія 109.15).

Так, фізичні особи – довірені особи підприємств, які відповідно до чинного законодавства України одержали готівку з поточного рахунка із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Але зазначені довірені особи подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання готівки (тобто авансовий звіт) разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, а також документи про одержання готівки з поточного рахунка (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного терміналу) разом з невитраченим залишком готівки.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.08.2025
Покупець перерахував гроші за товар на ПДВ-рахунок: що робити постачальникові
Покупець помилково перерахував гроші за товар на ПДВ-рахунок постачальника. У статті ми пояснили, чому такі кошти не збільшують ліміт у СЕА та чи можна їх повернути. Ситуація. Покупець товару помилково перерахував оплату не на поточний рахунок продавця, а на його ПДВ-рахунок у системі електронного а...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
06.10.2025
Чи повинні фермерські господарства проводити реорганізацію в ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Розглянемо, чи потрібно фермерському господарству здійснювати процедуру реорганізації шляхом перетворення на ТОВ після втрати чинності Господарським кодексом. Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу? Практична ситуація Через втрату чинності ...
22.09.2025
Як отримати сертифікат ТПП про форс-мажор за податковими зобов’язаннями
Із статті ви дізнаєтесь, які документи має подати платник податків, щоб отримати сертифікат Торгово-промислової палати для підтвердження форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями. У статті розглянемо, як суб’єкту господарювання отримати сертифікат Торгово-промислової палати пр...
22.09.2025
Як обліковувати витрати на отримання сертифіката ТПП про форс-мажорні обставини?
Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати з надання сертифіката, що посвідчує настання форс-мажорних обставин. На які витрати та на який бухгалтерський рахунок віднести суму такої оплати? Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати (далі – ТПП) з надання сертифіката...
Кращі матеріали