«Нова пошта» відшкодовує вартість утраченого товару: чи треба нараховувати ПДВ?
Сільгосппідприємство відвантажило товар покупцю через перевізника – компанію «Нова пошта». З вини перевізника товар був утрачений. «Нова пошта» відшкодовує підприємству вартість утраченого товару. Чи необхідно на суму відшкодування нараховувати ПДВ?
Передусім нагадаємо, що об’єктом обкладення ПДВ є операції із постачання товарів (послуг) (п. 185.1 Податкового кодексу, далі – ПК). Як випливає з визначення, наведеного в пп. 14.1.185 ПК, відшкодування збитків за втрачений перевізником товар не є постачанням товару. Адже в цьому випадку право власності на товар до перевізника не переходило.
Проте, оскільки в даній ситуації товар так і не був реалізований (не був отриманий покупцем), виходить, що сільгосппідприємство не використало його у своїй господарській діяльності. А згідно з пп. «г» п. 198.5 ПК якщо придбані з ПДВ товари/послуги починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, то такий платник повинен нарахувати на їх вартість податкові зобов’язання з ПДВ (далі – ПЗ).
Отже, якщо сільгосппідприємство:
- відправило через перевізника товар, який був попередньо придбаний у платника ПДВ, то воно має нарахувати ПЗ відповідно до п. 198.5 ПК виходячи з вартості придбання такого товару;
- відвантажило продукцію власного виробництва, то нарахувати ПЗ йому слід тільки на вартість товарів/послуг, що були придбані в платників ПДВ і використані для виробництва такої продукції (включені до її собівартості).
Про порядок оформлення ПН та приклад її заповнення при нарахуванні ПЗ згідно з п. 198.5 ПК див. у «Списуємо загиблі посіви».
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року