Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Які вимоги до приміщення каси підприємства?


Сільгосппідприємство приймає готівку за продукцію (товари, роботи та послуги) від фізичних осіб. Чи є якісь нормативні вимоги до приміщення, у якому встановлюватимуть РРО (наприклад, ролети, сейф та інше)?


Для організації готівкових розрахунків на підприємстві, тобто для прийняття, зберігання та видачі готівкових коштів, підприємства повинні мати касу. Про це свідчить п. 4.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 (далі – Положення № 637).

Що ж розуміють під поняттям «каса»? Пункт 1.2 Положення № 637 визначає касу як приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.

Виходячи з наведеного визначення, касою можна вважати:

  • окреме приміщення (кімнату), обладнане відповідно до вимог, що висуваються до зберігання грошових та інших цінностей;
  • робоче місце касира (у т. ч. якщо воно знаходиться у приміщенні, у якому працюють інші працівники бухгалтерії), на якому здійснюються готівкові розрахунки;
  • місце проведення готівкових розрахунків у торговельній точці (точці надання послуг, виконання робіт).

Усі обов’язки з організації каси на підприємстві покладено на його керівника. Так, відповідно до вже зазначеного п. 4.1 Положення № 637 керівники підприємств повинні забезпечити:

  • належне облаштування кас;
  • надійне зберігання готівкових коштів у касах;
  • схоронність готівкових коштів під час доставки з установи банку та здавання до установи банку.

Якщо з вини керівників не були створені належні умови для забезпечення схоронності коштів під час їх зберігання і транспортування, то вони несуть за це відповідальність у встановленому законодавством України порядку.

Колись, ще в п. 27 Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.02.95 р. № 21 (далі – Положення № 21), яке встановлювало порядок ведення касових операцій до 2001 року, касою визначалось лише спеціально обладнане та ізольоване приміщення, призначене для приймання, видачі та тимчасового зберігання готівки. При цьому висувались обов’язкові вимоги до приміщення каси:

  • має бути ізольоване;
  • двері до каси під час здійснення операцій – замкнуті із внутрішнього боку;
  • доступ до приміщення каси особам, які не мають відношення до її роботи, забороняється;
  • у разі потреби приміщення каси може бути застраховане страховою організацією.

Однак Положення № 21 скасовано. Тому ці нормативні вимоги щодо приміщення каси не діють. Проте можуть бути застосовані підприємством самостійно та затверджені наказом (іншим розпорядчим документом на підприємстві) з метою забезпечення схоронності коштів та інших матеріальних цінностей.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
21.07.2025
Податкова застава: порядок застосування та підстави для припинення
У статті розповімо про податкову заставу – один із способів забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені. Податкова застава є важливим механізмом забезпечення виконання платниками податків своїх грошових зобов’язань перед бюджетом. Вона гарантує права податкових ...
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
07.07.2025
Продаж артезіанської свердловини: правила та особливості
У статті розглянемо порядок продажу артезіанської свердловини. Чи може сільгосппідприємство продати такий об’єкт, як артезіанська свердловина? Як це правильно зробити? Які документи мають бути оформлені? Про все це розповімо в статті. Запитання – відповіді Який правовий статус має сверд...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
22.07.2025
Чи потрібно оформлювати рішення засновників ТОВ/ФГ для розірвання договору суборенди
У статті розповімо, чи необхідно оформлювати рішення засновників ТОВ/ФГ, якщо договір суборенди припиняється достроково. У статті на прикладі двох практичних ситуацій розглянемо, чи слід отримувати попередню згоду засновників ТОВ/членів фермерського господарства для розірвання договору суборенди зем...
21.07.2025
Податкова застава: порядок застосування та підстави для припинення
У статті розповімо про податкову заставу – один із способів забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені. Податкова застава є важливим механізмом забезпечення виконання платниками податків своїх грошових зобов’язань перед бюджетом. Вона гарантує права податкових ...
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
Кращі матеріали