Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оприбуткувати основні засоби, виявлені під час інвентаризації?

На підприємстві за результатами проведення річної інвентаризації виявили раніше не обліковуваний об’єкт основних засобів (далі – ОЗ). Як поставити його на баланс?

Методика оприбуткування ОЗ, виявлених під час інвентаризації, залежить від причин надлишку. Це може статись через відсутність документів, що підтверджують факт придбання (одержання) об’єкта, або в разі облікових помилок (якщо є документи, що підтверджують придбання ОЗ). Тож розглянемо порядок бухобліку в окремих випадках.

Оприбуткування ОЗ, помилково не облікованих раніше. У такому разі, як правило, ідеться про об’єкти ОЗ, які обліковувалися на рахунку 15 «Капітальні інвестиції» і після введення в експлуатацію не переведені на рахунок 10 «Основні засоби». У бухгалтерському обліку оприбуткування таких об’єктів відображається як виправлення помилки (див. лист Мінфіну від 13.12.04 р. № 31-04200-30-10/22823). Тобто слід зараховувати на баланс проведеннями:

  • Дт 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» – Кт 63 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками» (685 «Розрахунки з іншими кредиторами») – якщо це проведення не здійснювалося;
  • Дт 10 – Кт 152.

Зарахування на баланс здійснюється за первісною вартістю, визначеною згідно з п. 8 П(С)БО 7 «Основні засоби».

Але якщо необлікований об’єкт уже якийсь час експлуатувався, то, щоб уникнути викривлення показників фінансової звітності через некоректно визначену вартість активу, слід донарахувати амортизацію за весь період експлуатації такого ОЗ.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
27.06.2025
Компенсація від держави за придбання сільгосптехніки: нюанси оподаткування та обліку
Деякі сільгосппідприємства цього року скористалися державною програмою, яка передбачає надання компенсації за придбання сільськогосподарської техніки та обладнання українського виробництва (далі для спрощення будемо називати це сільгосптехнікою). При цьому бухгалтера цікавить, як оподатковується та ...
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів і курсові різниці: чи потрібно коригувати фінрезультат?
У вас є інвалютна дебіторська заборгованість і до того ж сумнівна? Чи треба в разі формування резерву сумнівних боргів під таку заборгованість коригувати його суму на курсові різниці? Для кого ця стаття? Стаття буде цікава платникам податку на прибуток, які зобов'язані коригувати фінрезультат до опо...
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
09.07.2025
Акти виконаних робіт із збирання врожаю: вимоги та практика оформлення
У статті наведено вимоги до змісту акта виконаних робіт, порядок його складання та приклади оформлення. Сільгосппідприємства нерідко залучають підрядників до збирання врожаю. Для підтвердження факту виконання робіт і відображення витрат в обліку необхідно правильно оформити акт. У статті наведено ви...
07.07.2025
Чи можна використовувати факсиміле замість підпису в разі укладення договору оренди землі
Хочете використати факсиміле для укладення договору оренди земельної ділянки? Дізнайтеся, за яких умов це можливо. У статті розповімо, чи може сільгосппідприємство, яке планує укласти договір оренди земельної ділянки, використати для його підписання факсиміле. Запитання – відповіді Які обмеже...
07.07.2025
Як внесок до статутного капіталу передано автомобіль або сільгосптехніку: чи можна забрати це майно в разі виходу зі складу засновників?
У статті розглянуто, чи може засновник у разі виходу з ТОВ або ФГ забрати майно, передане ним раніше як внесок у статутний капітал, та надано рекомендації, як правильно з юридичного погляду оформити цю операцію . Досить часто внески до статутного капіталу сільськогосподарського підприємства здійснюю...
Кращі матеріали