Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Агро від 15.11.2022

Шановні колеги!

Воєнний стан не звільняє підприємства від річної інвентаризації активів і зобов’язань. У публікаціях цього тижня ми висвітлюємо головні особливості та зміни, які потрібно врахувати під час проведення інвентаризації перед закриттям бухгалтерського, 2022 року.

Незважаючи на те що фінзвітність до органів статистики та іншим користувачам (крім ДПС) дозволено подати пізніше – протягом трьох місяців після завершення воєнного стану (що передбачено Законом від 03.03.2022 № 2115-ІХ), відстрочення для проведення інвентаризації немає. Отже, про «воєнні» особливості інвентаризації читайте в матеріалах: «Інвентаризація-2022: 9 особливостей у період воєнного стану», «Інвентаризація-2022: чи можна відкласти на "після війни"?» та «Річна інвентаризація: як провести, якщо потрібні працівники відсутні».

Під час зберігання продукції та інших ТМЦ певна її частина неодмінно буде втрачена, а точніше – її маса зменшиться через природний убуток. Це цілком передбачуване й закономірне явище в господарській діяльності сільгосппідприємства. І зовсім інша річ, коли втрати запасів перевищують установлені норми. У цьому разі важливо не лише визначити причини нестачі (а іноді – й винних), а й правильно оформити документи. Про варіанти вирішення ситуації, коли в результаті інвентаризації на складі виявлено розбіжності між даними бухобліку та фактичною наявністю таких запасів, ми розповіли в матеріалах «Списання та уцінка запасів під час війни» та «Нестача продукції рослинництва за результатами інвентаризації: наслідки в обліку».

На жаль, збройна агресія рф проти України шкодить не лише майну, а й тваринам і птиці, що утримуються на сільгосппідприємствах. У статтях ми розглянули, як списати такі втрати та відобразити їх у бухгалтерському та податковому обліку («Списання загиблих тварин і птиці: особливості воєнного часу», «Утилізація загиблих тварин: порядок та документальне оформлення»).

Інвентаризація резерву відпусткових сама собою є досить трудомістким процесом. До того ж, роботодавцям слід брати до уваги всі зміни у правилах розрахунку відпусткових, що відбулися протягом 2022 року, та специфіку, спричинену воєнним станом. Щоб допомогти роботодавцям справитися з цим завданням без помилок, ми розглянули головні аспекти, на які потрібно звернути увагу («Інвентаризація резерву відпусткових: на що звернути увагу в 2022 році»).

Більше про вимоги до інвентаризаційного процесу на сільгосппідприємствах, а також «воєнні» особливості цієї процедури – у нашому спецвипуску.

Наступного тижня в нових публікаціях Uteka-Агро розповімо:

  • як правильно встановити плату за користування землею за договором емфітевзису;
  • як ураховувати сільгосппідприємству для обчислення МПЗ суми ПДФО та військового збору, утримані з доходів фізособи за договором емфітевзису;
  • про оподаткування та облік операцій з купівлі-продажу автомобіля;
  • додатковий капітал для ФГ та ТОВ: як формувати та коли можна повернути внески.

Корисного вам читання!

З повагою
Вікторія Станкевич,
головна редакторка Uteka-Агро

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
08.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 08.07.2025
Цього тижня в Uteka-Агро ми розглянули актуальні теми для аграріїв та бухгалтерів: оновлення даних у ЄДР, відновлення індексації зарплати, облік витрат на землю, документування збирання врожаю, продаж свердловин і оформлення забою тварин. Також проаналізували низку практичних ситуацій, що часто вини...
01.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 01.07.2025
Дорогі читачі! Ми щиро цінуємо вашу довіру та прагнемо, щоб кожна публікація була для вас корисною, зрозумілою й своєчасною. Цього разу ми зібрали для вас добірку актуальних матеріалів, що охоплюють як щоденні бухгалтерські завдання, так і нестандартні ситуації, які виникають у практиці агропідприєм...
24.06.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 24.06.2025
Червень добігає кінця, і вже маємо чимало змін, листів від податківців та практичних ситуацій, які варто розібрати до початку нового звітного періоду. У цьому випуску зібрано все, що стане вам у пригоді вже зараз: розрахунки коригування, частка сільгосппродукції, розподіл ПДВ, претензії до контраген...
Кращі матеріали