Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Закон про зміни щодо мінімальної зарплати з 2017 — основні вимоги та висновки

Редакція

24.01.2017 838 0 0

Змінюється визначення терміну мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Новою ст. 3¹ Закону «Про оплату праці» запроваджуються гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати. Так, передбачено, що до мінімальної зарплати входять доплати, надбавки та премії, крім:

– доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я;

– доплати за роботу в нічний та надурочний час;

– роз’їзний характер робіт;

–  премії до святкових і ювілейних дат.

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати.

Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року (1600грн. на 01.01.2017р.). Але розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (3200грн.).

Мінімальна заробітна плата після набрання чинності цим Законом не застосовується як розрахункова величина  у колективних договорах та угодах усіх рівнів.

Сторонам, які уклали колективні договори і угоди, слід у тримісячний строк привести їх норми у відповідність із цим Законом згідно із законодавством.

До внесення змін до колективних договорів і угод усіх рівнів щодо незастосування мінімальної заробітної плати як розрахункової величини вона застосовується у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб (тобто 1600грн.).

ФІНАНСОВІ  САНКЦІЇ.

У ст. 265 КЗпП України були внесені зміни. Відтепер, юридичні та фізичні особи–підприємці, які використовують найману працю, несуть також відповідальність у вигляді штрафу в разі:

    недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні, — у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн.);

    недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень щодо фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, — у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (320 тыс.грн.);

    порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених попередніми абзацами  цієї частини, — у розмірі мінімальної заробітної плати (3200 грн.).

ЄСВ І СТРАХОВІ ВИПЛАТИ.

Для фізичних осіб-підприємців, що знаходяться на загальній системі оподаткування, встановлено, що сума ЄСВ до сплати не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць незалежно від того чи отримано в цьому місяці дохід або чи взагалі здійснювалась в ньому підприємницька діяльність (704 грн.).

Для фізичних осіб-підприємців, віднесених до першої групи платників ЄП, сума ЄСВ до сплати не може бути меншою за  0,5 мінімального страхового внеску (тобто 352грн.).

З 1 січня 2017 року встановлюється новий розмір щомісячної страхової виплати потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у яких цей розмір менший за розмір мінімальної заробітної плати у перерахунку на 100 відсотків втрати працездатності, на рівні розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 грудня 2016 року, з урахуванням ступеня втрати працездатності (застосовується до потерпілих, які мають право на щомісячні страхові виплати станом на 1 січня 2017 року).

ПЕРЕВІРКИ.

Органи місцевого самоврядування при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення можуть проводити перевірки на підприємствах, що не перебувають у комунальній власності, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Цей Закон набув чинності з 1 січня 2017 року.

Аудитор Сергій Гонтаровський

Джерело: http://auditor.od.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали