Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Митне оформлення та контроль по-новому: цікаві нюанси

21.07.2016

Про спрощення процедури контролю на митниці, підвищення його ефективності та пришвидшення оформлення товарів говорили вже давно. Наразі ж дійшла черга до спроби нормативного врегулювання цього питання Урядом. З’ясуємо, чого ж очікувати від ІТ-системи митниці та оновлених методів контролю роботи самої митниці.

Інформаційно-телекомунікаційна система митниці (далі − ІТ-система) почне діяти з 01.08.2016 на основі Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі − КМУ) від 25.05.2016 р. № 364 (далі − Порядок № 364).

Сама робота ІТ-системи означає здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю за допомогою автоматизованої системи «єдиного вікна». Користуватимуться нею для митного оформлення товарів і транспортних засобів, які ввозитимуть на митну територію України або вивозитимуть із неї.

Взаємодія суб’єктів господарювання з ІТ-системою відбуватиметься за допомогою електронних повідомлень та сканованих копій документів з електронними цифровими підписами посадових осіб підприємства. Також система надсилатиме підприємству повідомлення з електронним цифровим підписом посадової особи органу доходів і зборів.

Скорочений час на оформлення імпорту

В отриманих від підприємства електронних повідомленнях та сканованих копіях документів ІТ-система перевірить, насамперед, достовірність електронного цифрового підпису посадової особи підприємства.

Після необхідного підтвердження ІТ-системою та отримання всіх документів, передбачених для ввезення товарів на митну територію України, посадова особа контролюючого органу матиме лише чотири робочі години для прийняття одного з таких рішень стосовно:

    завершення відповідного виду державного контролю;

    відмови в завершенні здійснення контролю;

    проведення огляду товарів з можливим відбором зразків;

    здійснення додаткової обробки товарів (фумігації, знезараження, нанесення відповідного маркування тощо);

    повернення вантажу за межі митної території України;

    знищення вантажу (п. 3 Порядку № 364).

Протягом цих чотирьох робочих годин посадова особа контролюючого органу також вноситиме своє рішення до ІТ-системи. І якщо це не буде завершення контролю, то їй доведеться навести й детальне обґрунтування підстав прийнятого рішення.

Можливим є і внесення протягом того-таки чотиригодинного строку інформації про дату й час проведення огляду товарів чи відбору зразків. Якщо ж у запропонований підприємством час такий огляд чи відбір зразків зробити буде неможливо, то в ІТ-систему вноситимуть й обґрунтування причин перенесення таких процедур, а також інформацію про найближчі дату і час, коли можна буде їх здійснити.

І найголовніше: якщо протягом таких чотирьох робочих годин посадова особа чи адміністратор контролюючого органу не внесе до ІТ-системи будь-яке рішення, така система автоматично діятиме за принципом «мовчазної згоди». Відповідно, буде сформовано позитивне рішення про проведення державного контролю, яке буде підставою для завершення митного контролю та оформлення товарів.

Також огляд товарів, які ввозитимуть в Україну, та/або відбір зразків усі контролюючі органи проводитимуть одночасно. При цьому такий огляд не зможе бути призначений пізніше, ніж протягом 24 робочих годин від часу, запропонованого підприємством (п. 23 Порядку № 364).

Докладніше дивись за посиланням: http://devisu.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали