Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Митне оформлення та контроль по-новому: цікаві нюанси

21.07.2016

Про спрощення процедури контролю на митниці, підвищення його ефективності та пришвидшення оформлення товарів говорили вже давно. Наразі ж дійшла черга до спроби нормативного врегулювання цього питання Урядом. З’ясуємо, чого ж очікувати від ІТ-системи митниці та оновлених методів контролю роботи самої митниці.

Інформаційно-телекомунікаційна система митниці (далі − ІТ-система) почне діяти з 01.08.2016 на основі Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі − КМУ) від 25.05.2016 р. № 364 (далі − Порядок № 364).

Сама робота ІТ-системи означає здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю за допомогою автоматизованої системи «єдиного вікна». Користуватимуться нею для митного оформлення товарів і транспортних засобів, які ввозитимуть на митну територію України або вивозитимуть із неї.

Взаємодія суб’єктів господарювання з ІТ-системою відбуватиметься за допомогою електронних повідомлень та сканованих копій документів з електронними цифровими підписами посадових осіб підприємства. Також система надсилатиме підприємству повідомлення з електронним цифровим підписом посадової особи органу доходів і зборів.

Скорочений час на оформлення імпорту

В отриманих від підприємства електронних повідомленнях та сканованих копіях документів ІТ-система перевірить, насамперед, достовірність електронного цифрового підпису посадової особи підприємства.

Після необхідного підтвердження ІТ-системою та отримання всіх документів, передбачених для ввезення товарів на митну територію України, посадова особа контролюючого органу матиме лише чотири робочі години для прийняття одного з таких рішень стосовно:

    завершення відповідного виду державного контролю;

    відмови в завершенні здійснення контролю;

    проведення огляду товарів з можливим відбором зразків;

    здійснення додаткової обробки товарів (фумігації, знезараження, нанесення відповідного маркування тощо);

    повернення вантажу за межі митної території України;

    знищення вантажу (п. 3 Порядку № 364).

Протягом цих чотирьох робочих годин посадова особа контролюючого органу також вноситиме своє рішення до ІТ-системи. І якщо це не буде завершення контролю, то їй доведеться навести й детальне обґрунтування підстав прийнятого рішення.

Можливим є і внесення протягом того-таки чотиригодинного строку інформації про дату й час проведення огляду товарів чи відбору зразків. Якщо ж у запропонований підприємством час такий огляд чи відбір зразків зробити буде неможливо, то в ІТ-систему вноситимуть й обґрунтування причин перенесення таких процедур, а також інформацію про найближчі дату і час, коли можна буде їх здійснити.

І найголовніше: якщо протягом таких чотирьох робочих годин посадова особа чи адміністратор контролюючого органу не внесе до ІТ-системи будь-яке рішення, така система автоматично діятиме за принципом «мовчазної згоди». Відповідно, буде сформовано позитивне рішення про проведення державного контролю, яке буде підставою для завершення митного контролю та оформлення товарів.

Також огляд товарів, які ввозитимуть в Україну, та/або відбір зразків усі контролюючі органи проводитимуть одночасно. При цьому такий огляд не зможе бути призначений пізніше, ніж протягом 24 робочих годин від часу, запропонованого підприємством (п. 23 Порядку № 364).

Докладніше дивись за посиланням: http://devisu.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
13.05.2025
Платіжне шахрайство з картками: огляд НБУ
Більше за темою: Зарплатну картку працівника заблоковано приватним виконавцем: як виплатити зарплату? Придбання ПММ на АЗС за готівку та за платіжними картками: особливості обліку У 2024 році спостерігалося зменшення кількості незаконних дій та шахрайських операцій з використанням платіжних карток...
13.05.2025
Топ-10 найбільших роботодавців в Україні: як роботодавці відновлюють штат
Хто на сьогодні займає перші місця серед роботодавців з відновлення кадрів? Більше за темою: Наказ про внесення змін до штатного розпису фермерського господарства Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанс...
09.05.2025
Оподаткування доходів ФОП, який одночасно провадить незалежну професійну діяльність
Яким чином нараховується та сплачується ПДФО з доходів, що одночасно отримуються ФОП від діяльності на загальній системі оподаткування та від провадження незалежної професійної діяльності? Відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК) фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діял...
Кращі матеріали