Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонти та поліпшення орендованих ОЗ: особливості обліку та оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, що орендують основні засоби (далі – ОЗ).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оподаткувати та відобразити в обліку орендаря витрати на ремонт та поліпшення орендованих ОЗ.

Перш ніж розглядати порядок оподаткування та обліку операцій із ремонту орендованих ОЗ, наведемо загальні правила виконання ремонтів таких ОЗ, передбачені Цивільним кодексом (далі – ЦК).

Про порядок проведення ремонтів орендованого майна (а ОЗ відносяться до майна) йдеться у ст. 776 ЦК. Зокрема, тут сказано, що поточний ремонт речі, переданої в найм, здійснюється наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Тобто, якщо в договорі не прописано порядок проведення поточного ремонту або не зазначено, що поточний ремонт здійснює орендодавець, орендар повинен виконувати його за свій рахунок. При цьому дозвіл орендодавця на поточний ремонт орендованого майна отримувати не потрібно, адже цей ремонт пов’язаний із підтриманням цього майна в первісному стані.

Зверніть увагу: сторони мають право передбачити в договорі оренди порядок проведення ремонту, у тому числі й обов’язок орендаря узгоджувати з орендодавцем необхідність ремонту, його обсяг, матеріали, що використовуються.

Капітальний ремонт має здійснюватися за рахунок орендодавця, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 2 ст. 776 ЦК). Але, якщо орендодавець не виконав капремонт майна і це перешкоджає його використанню, орендар має право:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
22.09.2025
Експорт сільгосппродукції: актуальні питання валютного контролю та бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтеся: які валютні обмеження встановлені для експортних операцій; у який момент і в якому розмірі визнавати дохід від експортної операції; чи повинен експортер відображати операції на розподільному рахунку; як визначити курсові різниці, доходи і витрати від продажу інвал...
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
23.10.2025
Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?
У статті розповімо, як обкладаються ПДВ нестачі та надлишки, виявлені під час інвентаризації. Під час інвентаризації можуть бути виявлені надлишки та нестачі ТМЦ, придбаних як із ПДВ, так і без нього. Тому важливо знати, які наслідки це матиме для податкових зобов’язань та як оформити докуме...
Кращі матеріали