Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Державні закупівлі: огляд окремих новацій

01.07.2016

Закон № 922 об’єднує положення двох Законів:

від 10.04.14 р. № 1197-VII«Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон № 1197);

від 24.05.12 р. № 4851-VI «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» (далі – Закон № 4851).

Варто зазначити, що Закон № 922 не змінює вартісних порогів для проведення процедур закупівель, але умістив у собі положення щодо таких порогів як для загального кола замовників, так і для юридичних осіб – замовників у розумінні Закону № 4851. Тож як тим, так і іншим замовникам варто керуватися не двома нормативно-правовими актами, як було раніше, а одним – Законом № 922.

Як передбачено ч. 1 ст. 2 Закону № 922, його мають застосовувати замовники до публічних закупівель з очікуваною вартістю предмета закупівлі, що дорівнює або перевищує: 200 тис. грн. – для товарів і послуг; 1,5 млн грн. – для робіт.

А замовники, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, застосовують
Закон № 922 за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 млн грн., а робіт –
5 млн грн. При цьому вартісний поріг для таких замовників застосовується незалежно від того, за які кошти вони проводять закупівлю: власні чи бюджетні.

Поширення Закону № 922  на допорогові торги

А якщо вартість предмета закупівлі товарів, робіт або послуг менша за вартість, зазначену нами вище, то під час здійснення цієї закупівлі замовник з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору має право використовувати електронну систему закупівель.

Певною мірою Закон № 922 поширюється й на закупівлі, якщо їх очікувана вартість дорівнює або перевищує 50 тис. грн., але менша зазначених нами вище вартісних меж [200 тис. грн. (1 млн грн. – для замовників-монополістів) для товарів та 1,5 млн грн. (5 млн грн. – для замовників-монополістів) для робіт]. Адже за результатами таких закупівель замовник має оприлюднити
в електронній системі закупівель Звіт про укладений договір. Такий звіт оприлюднюють за умови, якщо укладено прямий договір, тобто без проведення електронних торгів через електронну систему закупівль. Строк для такого оприлюднення становить 1 календарний день (далі – к. д.) із дня укладення договору.

Форму звіту про укладені договори затверджено наказом Мінекономрозвитку від 22.03.16 р.
№ 490
(далі – Наказ № 490). Цим Наказом затверджено також інші форми документів у публічних закупівлях. При цьому деякі з цих документів має оприлюднити замовник, а інші – електронна система закупівель.

Зауважимо, що на «допорогових» закупівлях замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, передбачених
у ст. 3 Закону № 922.

Нове в оприлюдненні

Інформацію про електронні публічні закупівлі замовники оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель – Мінекономрозвитку: www.prozorro.gov.uа.

Таке оприлюднення здійснюється через автоматизоване робоче місце – електронний кабінет замовника, зареєстрований на одному з авторизованих електронних майданчиків.

Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електрон-
них майданчиків затверджено постановою КМУ від 24.02.16 р. № 166. Адміністратор електронної системи закупівель – державне підприємство «Зовнішторгвидав України». При цьому перелік електронних майданчиків, що на сьогодні пройшли авторизацію та надають відповідні послуги, оприлюднено на веб-порталіwww.prozorro.gov.uа. На сьогодні є сім електронних майданчиків, які можуть надавати послуги замовникам:

Держзакупівлі.Онлайн (оператор ТОВ «Держзакупівлі. Онлайн»);

SmartTender.biz (оператор ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Інформаційні технології»);

zakupki.prom.ua (оператор ТОВ «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА»);

E-tender (оператор ТОВ «Е-Тендер»);

PublicBid (оператор ТОВ «ІТ Контракт»);

Newtend (оператор ТОВ «NEWTEND»);

zakupki.ua (оператор ТОВ «ЗАКУПІВЛІ ЮА»).

Натомість інформація (документи) щодо процедур державних закупівель, ще не завершених замовниками за Законом № 1197, оприлюднюється на веб-порталіwww.tender.me.gov.uа за формами документів, затвердженими наказом Мінекономрозвитку від 15.09.14 р. № 1106.

Далі розглянемо зміни щодо строків оприлюднення електронних форм документів у публічних закупівлях та особливості такого оприлюднення.

Електронне оскарження

Як ми зауважили, публічні закупівлі здійснюються в електронному форматі. Отож оскарження таких закупівель теж буде електронним.

Скаргу до органу оскарження (Антимонопольний комітет України – АМК) суб’єкт оскарження подає у формі електронного документа через електронну систему закупівель (ч. 1 ст. 18 Зако-
ну № 922).

При цьому скарга автоматично буде внесена до реєстру скарг, а її реєстраційна картка формується після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель. А в день розміщення суб’єктом оскарження скарги в системі вона автоматично буде оприлюднена системою на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.uа.

Скаржник повинен додати до скарги документи, а також матеріали в електронній формі, які підтверджують порушення процедури закупівлі або ж неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника. Обов’язково має бути доданий також документ про здійснення скаржником оплати за подання скарги. Розмір оплати (постанова КМУ від 23.03.16 р. № 291) не змінився:

5 тис. грн. – у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг;

15 тис. грн. – у разі оскарження процедури закупівлі робіт.

Дата початку розгляду скарги – це дата оприлюднення реєстраційної картки скарги в електронній системі закупівель.

Замовнику скарга (з додатками) буде надіслана автоматично системою після внесення такої скарги до зазначеного нами реєстру скарг.

Розглядається скарга АМК протягом 15 робочих днів із дати початку її розгляду. У розгляді скарги може взяти участь суб’єкт оскарження, замовник. При цьому розгляд скарги відкритий. Усі охочі мають право бути присутніми на такому розгляді та можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису.

Слід зазначити: якщо орган оскарження прийме скаргу до розгляду, то електронна система закупівель автоматично призупинить початок електронного аукціону, а також не буде оприлюднювати договір про закупівлю, звіт про результати проведення процедури закупівлі, залежно від стадії проведення закупівлі.

Замовник не має права вчиняти будь-які дії, а також приймати будь-які рішення щодо закупівлі,
у тому числі укладати договір про закупівлю. Йому дозволено лише вчиняти дії, спрямовані на усунення порушень, які скаржник зазначив у скарзі.

Якщо ж замовник усунув порушення, зазначені у скарзі, то протягом одного робочого дня
з моменту усунення порушень він повідомляє про таке орган оскарження та розміщує в електронній системі підтвердження усунення порушення.

При цьому за результатами розгляду скарги система електронних закупівель автоматично оприлюднить прийняте органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.uа та розішле повідомлення суб’єкту оскарження та замовнику про результати розгляду.

Ярослава ДУБРОВА, начальник відділу Департаменту безпеки

ПАТ «АК« Київводоканал »

Публічні закупівлі.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
03.07.2025
Міжнародні посилки, що не відповідають митній декларації, конфіскують: Закон підписано
Пересилання через митний кордон товарів, наявність, найменування або назва, кількість яких не відповідають митній декларації, буде тягнути за собою накладення штрафу в розмірі від 30 до 50 % вартості цих товарів з конфіскацією або без такої. Більше за темою: Отримання післяплати від NovaРay та...
03.07.2025
Кабмін прийняв рішення щодо внесення змін до реєстру лікарських засобів
Ввозите на територію України лікарські засоби? Уряд змінив відповідні реєстри лікарських засобів! Більше за темою: Зміна митної вартості товарів: коли коригувати ПДВ? Підприємець планує займатися зовнішньоекономічною діяльністю: чи потрібна акредитація на митниці? Під час засідання 2 липня Уряд за...
03.07.2025
Внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики знову змінили. Більше за темою: Експертні команди: особливості функціонування в медичному КНП Медичні відходи: новий порядок управління Урядом 02.07.2025 внесено зміни до постанови КМУ від 02.03.2016 № 285 «Про затверд...
Кращі матеріали