Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінсоцполітики ініціює нові підходи у визначенні мінімальної зарплати

26.05.2016

З метою створення правових умов для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати на рівні вищому від прожиткового мінімуму для працездатних осіб і приведення поняття мінімальної заробітної плати у відповідність до міжнародних норм і європейської практики Міністерством соціальної політики підготовлено проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо мінімальних розмірів оплати праці”.

Рекомендацією МОП № 135 до Конвенції МОП № 131 про встановлення мінімальної заробітної плати з особливим урахуванням країн, що розвиваються, яка ратифікована Україною, визначено, що „основною ціллю встановлення мінімальної заробітної плати має бути надання особам, працюючим за наймом, необхідного соціального захисту відносно мінімально допустимих рівнів заробітної плати”.

У країнах Європи мінімальна заробітна плата забезпечується усіма складовими заробітної плати, крім компенсаційних виплат, і складає 50-60 відсотків середньої заробітної плати по країні.

В Україні мінімальна заробітна плата забезпечується лише тарифною частиною заробітної плати, що не об’єктивно відображає мінімальні доходи працівників у частині надтарифної зарплати, та складає 30-35 відсотків середньої заробітної плати. Вона також є основою формування тарифної сітки.

Законопроектом вносяться зміни до статей 95 і 96 Кодексу законів про працю України та до статей 3, 6 і 10 Закону України „Про оплату праці” щодо визначення поняття мінімальної заробітної плати, її забезпечення та порядку встановлення.

Мінімальна заробітна плата визначатиметься як мінімальний розмір оплати праці в нормальних умовах праці та забезпечуватиметься не лише тарифною частиною зарплати, а й іншими її складовими стимулюючого характеру (доплат, надбавок і премій, крім компенсаційних виплат за відхилення від нормальних умов).

Проектом Закону передбачається встановлення доплати до розміру мінімальної заробітної плати у разі нарахування роботодавцем заробітної плати нижче розміру мінімальної заробітної плати.

Законопроектом також змінюється порядок формування тарифної сітки оплати праці. Зокрема, передбачається, що підприємства самостійно у колективних договорах визначатимуть і переглядатимуть тарифні сітки.

З метою недопущення необґрунтованого зниження частки тарифної зарплати працівників установлюється нижня межа тарифної ставки, яка не може бути меншою ніж 60 % розміру мінімальної заробітної плати.

Для працівників бюджетних установ та організацій Кабінет Міністрів України встановлюватиме мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку), на основі якого формуватимуться схеми посадових окладів.

Законопроектом також передбачається доповнити статтю 9 Закону України „Про колективні договори і угоди”  нормою щодо надання права Кабінету Міністрів України за зверненням однієї або кількох організацій роботодавців чи профспілок поширювати дію галузевої угоди або окремих її положень і на підприємства, які не брали участь у її укладанні.

Джерело: http://www.mlsp.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Коли сторони колдоговору зобов’язані розпочати переговори щодо поновлення дії зупинених положень
Профспілкам і роботодавцям варто своєчасно ініціювати переговори та фіксувати досягнуті домовленості. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого режиму робочого часу ...
17.09.2025
Зовнішня торгівля України за січень – липень 2025 року
За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із січнем – липнем 2024 року, імпорт – 45 935,7 млн дол. США, або 116,9 %. За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із сі...
17.09.2025
У проєкті Бюджету-2026 є низка серйозних недоліків: Гетманцев
У проєкті Бюджету-2026 є низка позитивних речей, але є й серйозні недоліки. Про що саме мова – дивіться нижче. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з...
Кращі матеріали