Медреформа. Інструкція з укладання декларації про вибір лікаря з надання ПМД
07.03.2018 5002 0 0
З квітня 2018 року стартує нова система взаємодії: лікар-пацієнт. Українцям вже зараз варто обрати "свого" сімейного лікаря або лікаря первинної ланки - адже з 1 квітня почнуть підписувати декларації. Уже за місяць потрапити на прийом до спеціаліста вузького профілю можна буде лише після направлення лікаря, з яким укладено договір.
Звертаємо увагу, що, з впровадженням нової системи, пацієнти більше не прив’язані до медобслуговування за місцем прописки чи проживання. Кожен має право обрати терапевта, педіатра або сімейного лікаря будь-де у будь-якому медзакладі. Гроші за обслуговування заплатить держава (середня виплата за кожного пацієнта складе близько 370 грн на рік у 2018 році).
Як укласти контракт із лікарем – далі інструкція.
Крок перший – обираємо «свого» лікаря.
Найліпший варіант - обрати лікаря з власного досвіду, тобто того, роботою якого ви були задоволені.
Інформацію про сімейних лікарів також можна отримати в реєстратурі закладів охорони здоров'я або на їх офіційному сайті. Пам'ятайте, зараз ви не мусите звертатись до лікаря «строго за пропискою». Можна скористатись рекомендацією знайомих – або ж проконсультуватись в місцевому відділі охорони здоров'я. Один лікар зможе обслуговувати до 2 тис пацієнтів. Тож зволікати з обранням лікаря не радимо.
Крок другий - підписуємо декларацію з обраним лікарем.
Декларація підписується безстроково, безпосередньо за допомогою лікаря. З іншого боку, якщо ви вирішите змінити лікаря, протягом одного року зі старту нової системи - ви можете зробити це неодноразово.
Документи, які знадобляться для підписання декларації: ваш паспорт та ідентифікаційний код. У випадку підписання декларації з педіатром - свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох батьків (опікунів).
Укладання угоди відбувається в електронному вигляді. Лікар вносить паспортні дані та номер ідентифікаційного коду пацієнта (для дітей – дані свідоцтва та паспортів батьків) в електронну систему, після чого на телефон пацієнта повинен прийти код-підтвердження авторизації. Якщо у пацієнта немає мобільного телефону, лікар повинен відсканувати його документи і внести їх в систему.
Далі ви підпишете у двох примірниках роздруковану декларацію: один із них ви лишаєте у себе. З цього моменту ви можете обслуговуватись в обраного лікаря, який крім первинного огляду і лікування, буде видавати направлення, виписувати рецепти на ліки і медичні довідки.
До лікаря, з яким ви підписали договір, ви зможете звертатись з будь-яким питанням щодо вашого здоров'я. Зокрема, він відповідальний за таке:
- обстеження стану здоров'я;
- діагностика та лікування хвороб, травм, отруєнь, ускладнень під час вагітності;
- спостереження за хронічними захворюваннями;
- надання невідкладної допомоги;
- направлення на вторинну (спеціалізовану) або третинну (високоспеціалізовану) меддопомогу;
проведення профілактики (вакцинації, оглядів та досліджень пацієнта з групи ризику).
У разі відпустки або хвороби вашого лікаря буде заміна — можете звернутись до іншого лікаря первинної ланки або чергового закладу первинної медичної допомоги. Так само, перебуваючи в іншому місті, можна отримати меддопомогу в найближчій до вас амбулаторії чи поліклініці.
У МОЗ наголошують: обслуговуючись у лікаря, пам’ятайте, що це не безкоштовна послуга, за яку ви маєте покласти «подяку» в кишеню лікарю. Це медична послуга, за яку держава розраховуватиметься з лікарем зі сплачених вами податків.
Варто сказати, що нині пацієнти, як і лікарі, доволі розгублені і не знають, наскільки ефетивним буде підхід до отримання медичних послуг за новим порядком. Втім відчути результати реформи на практиці українці зможуть вже найближчим часом.
http://tuipravo.info/novyny/832-yak-i...
Коментарі до матеріалу