Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліміт каси встановлено за нормами старого положення про касові операції: чи перезатверджувати його?


Замість Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 (далі – Положення № 637), постановою Правління НБУ від 27.12.17 р. № 148 затверджено нове Положення (далі – Положення № 148). Чи зобов’язане підприємство у зв’язку із цим переглядати ліміт каси?


За загальним правилом, яке містилось у п. 5.11 Положення № 637 і наразі є в п. 55 Положення № 148, установлений ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) можуть переглядатися:

  • у зв’язку із змінами законодавства України;
  • за наявності відповідних обставин (зміни в надходженнях/видатках готівки, внутрішнього трудового розпорядку/графіків змінності тощо).

Ключовим залишається слово «можуть». Імперативної вказівки щодо обов’язкового перегляду немає. Тож хоча затвердження Положення № 148 є зміною законодавства, у ньому не сказано, що у зв’язку з його прийняттям раніше встановлені ліміти підлягають обов’язковому перегляду.

Тож поки немає інших роз’яснень ані від НБУ, ані від ДФС (див. ЗІР, категорія 109.16 «Cтроки здавання готівкової виручки до банків та розрахунку ліміту каси»), а також ураховуючи загалом прагнення Нацбанку ліберизувати ці питання, уважаємо, що підприємство не зобов’язане перезатверджувати ліміт каси за новим Положенням, якщо такий розрахунок було здійснено в чіткій відповідності з нормами старого Положення № 637 і він досі влаштовує підприємство.

Утім якщо підприємство все ж вирішило переглянути ліміт каси, то тут слід брати до уваги вимоги п. 50 Положення № 148, який зобов’язує підприємства самостійно розробити та затвердити внутрішнім документом порядок розрахунку ліміту каси підприємства, а на його підставі – розрахувати й затвердити новий ліміт.

Також читайте: «Чи обов’язково взагалі встановлювати ліміт каси?», «Які саме надходження (або виплати) не можна включати до розрахунку ліміту каси?»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
06.10.2025
Чи повинні фермерські господарства проводити реорганізацію в ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Розглянемо, чи потрібно фермерському господарству здійснювати процедуру реорганізації шляхом перетворення на ТОВ після втрати чинності Господарським кодексом. Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу? Практична ситуація Через втрату чинності ...
22.09.2025
Як отримати сертифікат ТПП про форс-мажор за податковими зобов’язаннями
Із статті ви дізнаєтесь, які документи має подати платник податків, щоб отримати сертифікат Торгово-промислової палати для підтвердження форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями. У статті розглянемо, як суб’єкту господарювання отримати сертифікат Торгово-промислової палати пр...
22.09.2025
Як обліковувати витрати на отримання сертифіката ТПП про форс-мажорні обставини?
Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати з надання сертифіката, що посвідчує настання форс-мажорних обставин. На які витрати та на який бухгалтерський рахунок віднести суму такої оплати? Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати (далі – ТПП) з надання сертифіката...
Кращі матеріали