Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація об’єкта незавершеного будівництва: без шуму, але з ПДВ

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, на балансі яких обліковується об’єкт незавершеного будівництва, який не будуть добудовувати і що підлягає списанню.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як документально оформляються, обкладаються ПДВ та відображаються в бухобліку операції з ліквідації такого об’єкта.

Чинним законодавством не передбачено порядок документування операцій з ліквідації об’єктів незавершеного будівництва. Тому вважаємо, що тут варто скористатися положеннями Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561), які регулюють питання обліку основних засобів (далі – ОЗ), і діяти за подібною схемою.

Так, рішення про ліквідацію такого об’єкта приймає спеціальна тимчасова комісія, створена на підприємстві. Для цього керівник підприємства повинен перш за все видати наказ про її створення. До складу комісії бажано включити спеціаліста, здатного зробити фаховий висновок про недоцільність добудови об’єкта та його подальшої експлуатації (наприклад, фахівця з оцінки будівництва та експлуатації об’єктів будівництва).

Комісія повинна:

  • здійснити безпосередній огляд об’єкта незавершеного будівництва, що підлягає списанню;
  • встановити причини та підстави для його ліквідації (вказати, чому його не можна визнати активом);
  • оформити відповідний акт на списання об’єкта незавершеного будівництва.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
13.10.2025
Як зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в разі звільнення відповідальної за їх реєстрацію особи
Що робити, якщо особа, яка відповідає за підписання податкових накладних і розрахунків коригування, звільнилася? У статті розповімо, хто може підписувати ці документи замість неї та як уникнути проблем з їх реєстрацією та штрафів. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, с...
22.09.2025
Як отримати сертифікат ТПП про форс-мажор за податковими зобов’язаннями
Із статті ви дізнаєтесь, які документи має подати платник податків, щоб отримати сертифікат Торгово-промислової палати для підтвердження форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями. У статті розглянемо, як суб’єкту господарювання отримати сертифікат Торгово-промислової палати пр...
22.09.2025
Експорт сільгосппродукції: актуальні питання валютного контролю та бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтеся: які валютні обмеження встановлені для експортних операцій; у який момент і в якому розмірі визнавати дохід від експортної операції; чи повинен експортер відображати операції на розподільному рахунку; як визначити курсові різниці, доходи і витрати від продажу інвал...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
17.10.2025
Як сільгосппідприємству отримати дозвіл на політ БПЛА під час воєнного стану?
У статті розповімо, чи може сільгосппідприємство отримати дозвіл на політ БПЛА в період дії воєнного стану. У сучасних умовах аграрні підприємства дедалі активніше впроваджують дронові технології як інструмент підвищення ефективності господарської діяльності. Безпілотні літальні апарати (далі &ndash...
13.10.2025
Як зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в разі звільнення відповідальної за їх реєстрацію особи
Що робити, якщо особа, яка відповідає за підписання податкових накладних і розрахунків коригування, звільнилася? У статті розповімо, хто може підписувати ці документи замість неї та як уникнути проблем з їх реєстрацією та штрафів. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, с...
09.10.2025
Поворотну фінансову допомогу отримано від засновника: як погасити заборгованість, якщо немає грошей?
Зі статті ви дізнаєтеся, яким чином можна погасити заборгованість юрособи щодо поворотної фінансової допомоги перед своїм засновником, якщо підприємство не має необхідної суми, а строк повернення боргу за договором уже настав. Ситуація, коли засновник надає своєму підприємству фінансову допомогу, до...
Кращі матеріали