Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як провести інвентаризацію розрахунків із бюджетом?


Чи підлягають річній інвентаризації розрахунки з бюджетом за податками і платежами та яким чином це здійснити?


Відповідно до п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), інвентаризація розрахунків із бюджетом проводиться протягом двох місяців до дати річного балансу. Це значить, що починаючи з 1 листопада потрібно провести звіряння з органом ДФС за податками, зборами, ЄСВ. Дата проведення інвентаризації за розрахунками з бюджетом наводиться в наказі про проведення інвентаризації на підприємстві.

Під час інвентаризації розрахунків шляхом документальної перевірки встановлюється правильність розрахунків із контролюючими органами. Однак ні Положенням № 879, ні Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.16 р. № 422 (далі – Порядок № 422), особливостей проведення такої інвентаризації не встановлено.

Як випливає з роз’яснення ДФС (ЗІР, категорія 135.04), інвентаризацію в такому разі можна провести шляхом документального підтвердження від контролюючого органу про стан розрахунків за кожним видом платежу. Для цього суб’єкт господарювання має звернутись із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Такі звернення розглядаються й вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян»).

Отже, за письмовою заявою (довільної форми, див. зразок) суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито інтегровану картку платника, надається письмовий документ про стан розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (також у довільній формі). Такий письмовий документ видається не пізніше 15 робочих днів із дня отримання заяви, у якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період, щодо яких здійснюється звіряння стану розрахунків із бюджетами, а також нараховані і сплачені суми за цими платежами за вказаний період.

Зразок

Начальнику Подільської об’єднаної
державної податкової інспекції
Головного управління ДФС в Одеській області

Товариство з обмеженою відповідальністю «Маяк»
ІПН 123456789012
поштова адреса: вул. Соборна, 2,
м. Подільськ, Одеська область, 66300
електронна адреса: mayak@ukr.net
контактний телефон: (04862) 3-03-03

Заява
про проведення звіряння розрахунків

Для проведення інвентаризації розрахунків із бюджетом за податками, зборами та платежами просимо підготувати відповідний акт звіряння за період з 01.01.17 р. до 31.10.17 р. включно.

Інформацію просимо надати на паперовому носії.

Директор                                  (підпис)    М. С. Шишканюк

Головний бухгалтер                (підпис)    Р. С. Мотинга

Якщо в ході звіряння у платника виявляться суми надміру сплачених грошових зобов’язань, він має право заявити про повернення цих сум або про їх відшкодування у випадках, передбачених Податковим кодексом (далі – ПК). Така заява може бути подана не пізніше 1 095-го дня, що настає за днем виникнення такої переплати (п. 102.5 ПК).

Якщо ж підприємство в установлений строк не подасть заяви, то помилково та/або надміру сплачені суми платежів будуть списані контролюючими органами безповоротно. Це випливає з п. 4 гл. 2 розд. ІІІ Порядку № 422.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
04.07.2025
Як визначити базу обкладення ПДВ у разі продажу сільгосппродукції, закупленої у населення?
У статті розглянемо, як визначити базу обкладення ПДВ і заповнити податкову накладну, якщо сільгосппродукцію придбано у фізособи – неплатника ПДВ. Практична ситуація Сільгосппідприємство придбаває сільськогосподарську продукцію у фізосіб (зокрема, у фізосіб-підприємців, які не є платниками ПД...
20.06.2025
Перегляд та інвентаризація резерву відпусткових
У цій статті розглянемо, як формувати забезпечення на оплату відпусток працівникам (резерв відпусткових) протягом року та як провести річну інвентаризацію такого цього резерву. Згідно з абзацом другим п. 13 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» резерв відпусткових нараховується щомісячно за спеціаль...
20.06.2025
Сумнівний борг погашено: як відкоригувати резерв
На суму сумнівної дебіторської заборгованості створили резерв, а контрагент погасив борг і вже ніякого сумніву в погашенні немає. Що робити з раніше віднесеною до резерву сумою: коригувати чи визнавати дохід? Ситуація: минулого року до резерву сумнівних боргів віднесли борг за неоплаченими товарами ...
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
04.07.2025
Як визначити базу обкладення ПДВ у разі продажу сільгосппродукції, закупленої у населення?
У статті розглянемо, як визначити базу обкладення ПДВ і заповнити податкову накладну, якщо сільгосппродукцію придбано у фізособи – неплатника ПДВ. Практична ситуація Сільгосппідприємство придбаває сільськогосподарську продукцію у фізосіб (зокрема, у фізосіб-підприємців, які не є платниками ПД...
02.07.2025
Вогнегасники та аптечки в автотранспорті й сільгосптехніці: обов’язкове оснащення та бухоблік
У статті розглянуто нормативні вимоги щодо забезпечення транспорту засобами безпеки, порядок їх придбання, оподаткування й відображення в бухгалтерському обліку. Наявність вогнегасника та аптечки в кожному транспортному засобі – це не лише вимога законодавства, а й елемент базової безпеки. Для...
24.06.2025
Ремонт орендованих основних засобів: обкладення ПДВ
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, що орендують основні засоби (далі – ОЗ) (сільгосптехніку, будівлі тощо) та здійснюють їх ремонт чи поліпшення за згодою орендодавця. Із цієї статті ви дізнаєтеся: як обкладаються ПДВ операції з ремонту та поліпшення орендованих ОЗ. Для кого ця стат...
Кращі матеріали