Як провести інвентаризацію розрахунків із бюджетом?
10.10.2017 1586 0 1
Чи підлягають річній інвентаризації розрахунки з бюджетом за податками і платежами та яким чином це здійснити?
Відповідно до п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), інвентаризація розрахунків із бюджетом проводиться протягом двох місяців до дати річного балансу. Це значить, що починаючи з 1 листопада потрібно провести звіряння з органом ДФС за податками, зборами, ЄСВ. Дата проведення інвентаризації за розрахунками з бюджетом наводиться в наказі про проведення інвентаризації на підприємстві.
Під час інвентаризації розрахунків шляхом документальної перевірки встановлюється правильність розрахунків із контролюючими органами. Однак ні Положенням № 879, ні Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.16 р. № 422 (далі – Порядок № 422), особливостей проведення такої інвентаризації не встановлено.
Як випливає з роз’яснення ДФС (ЗІР, категорія 135.04), інвентаризацію в такому разі можна провести шляхом документального підтвердження від контролюючого органу про стан розрахунків за кожним видом платежу. Для цього суб’єкт господарювання має звернутись із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Такі звернення розглядаються й вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян»).
Отже, за письмовою заявою (довільної форми, див. зразок) суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито інтегровану картку платника, надається письмовий документ про стан розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (також у довільній формі). Такий письмовий документ видається не пізніше 15 робочих днів із дня отримання заяви, у якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період, щодо яких здійснюється звіряння стану розрахунків із бюджетами, а також нараховані і сплачені суми за цими платежами за вказаний період.
Зразок Начальнику Подільської об’єднаної Товариство з обмеженою відповідальністю «Маяк» Заява Для проведення інвентаризації розрахунків із бюджетом за податками, зборами та платежами просимо підготувати відповідний акт звіряння за період з 01.01.17 р. до 31.10.17 р. включно. Інформацію просимо надати на паперовому носії. Директор (підпис) М. С. Шишканюк Головний бухгалтер (підпис) Р. С. Мотинга |
Якщо в ході звіряння у платника виявляться суми надміру сплачених грошових зобов’язань, він має право заявити про повернення цих сум або про їх відшкодування у випадках, передбачених Податковим кодексом (далі – ПК). Така заява може бути подана не пізніше 1 095-го дня, що настає за днем виникнення такої переплати (п. 102.5 ПК).
Якщо ж підприємство в установлений строк не подасть заяви, то помилково та/або надміру сплачені суми платежів будуть списані контролюючими органами безповоротно. Це випливає з п. 4 гл. 2 розд. ІІІ Порядку № 422.
Коментарі до матеріалу