Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Договором передбачено часткову попередню оплату у розрізі специфікацій: порядок виписки зведених ПН

Відповідно до п.201.4 ст. 201 ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ  від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)  платники податку в разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, покупцям - платникам податку - можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця.

Якщо протягом місяця постачальник отримав в рахунок оплати вартості товарів/послуг більше коштів, ніж було фактично поставлено протягом такого місяця товарів/послуг, то таке перевищення вважається попередньою оплатою, на яку складається окрема податкова накладна у загальному порядку.

Така податкова накладна складається не пізніше останнього дня відповідного звітного періоду.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Зведені податкові накладні не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Згідно п.19 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016  за №137/28267, у разі складання зведеної податкової накладної:

  • в графі «Зведена податкова накладна» робиться помітка «X».
  • в графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» зведеної податкової накладної зазначається вся номенклатура поставлених протягом місяця товарів/послуг.

Дані  графи  2 податкової накладної повинні відповідати документам, які підтверджують придбання таким продавцем.

Для заповнення графи 2 податкової накладної використовують дані договорів, специфікацій до них, рахунків, товарно-транспортних накладних, актів та інших документів, в яких перелічуються найменування товарів/послуг, що поставляються.

Згідно ст. 266 ГОСПОДАРСЬКОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ від 16.01.2003 №436-IV, загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.

Періодичність складання податкових накладних протягом звітного (податкового) періоду на одного контрагента-покупця, у тому числі і зведених податкових накладних за операціями з постачання, які мають ритмічний характер, може бути передбачена у цивільно-правовому договорі з таким покупцем.

Згідно інформації, викладеної в листі підприємства, умовами договору поставки передбачено часткову попередню оплату в розрізі специфікацій, відвантаження продукції може відбуватись  декілька разів на протязі місяця по кожній специфікації.

Отже, виходячи з умов договору, підприємство може складати зведені податкові накладні по кожній специфікації окремо в останній день місяця на різницю між сумою відвантаження продукції та сумою передплати, отриманою за місяць в цілому по даній специфікації.

У разі якщо станом на дату складення останньої зведеної податкової накладної сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Також повідомляємо, що, згідно п. 201.7 ст.201 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Тому, у випадку отримання передплати в період з 1 по 10 число місяця, якщо проведення відвантаження (по договору, за яким визначено періодичність складання податкових накладних) до кінця місяця не відбулось, нараховуються податкові зобов’язання згідно п.187.1 ст.187 ПКУ та складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня місяця.

Такі податкові накладні (як зведені, так і сформована на суму попередньої оплати) реєструються постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних у загальному порядку та дають право отримувачу товарів/послуг на включення сум ПДВ за такими податковими накладними до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту.

Позиція Державної фіскальної служби України стосовно окремих питань виписки податкових накладних разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг безперервного або ритмічного характеру  також викладена в листах від 29.01.2016 №1723/6/99-99-19-03-02-15, 11.02.2016 №2876/6/99-99-19-03-02-15, 14.03.2016 №5469/6/99-99-19-03-02-15.

Джерело: http://dp.sfs.gov.ua/baner/podatkovi-...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
09.07.2025
Чи буде 15 липня вихідним днем
15 липня 2025 року буде робочим днем. Проте кожен роботодавець має право самостійно вирішувати, чи надавати цього дня вихідний своїм працівникам. Більше за темою: Наказ про встановлення додаткового вихідного дня за рахунок роботодавця Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні? Інспект...
09.07.2025
Як оформити трудові відносини з підлітком
Використовуєте працю неповнолітніх осіб? Пам'ятайте, що їх працевлаштування має особливості. Більше за темою: Особливості звільнення неповнолітніх працівників Особливості практики неповнолітніх   Трудовий договір з неповнолітнім працівником укладається лише в письмовій формі. Важливо: у поте...
09.07.2025
Відрядження працівників для проведення робіт з електричними мережами: відповідальність роботодавців
За що відповідає підприємство, що відряджає працівників для проведення робіт у діючих електроустановках електростанцій та електричних мереж? Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Охорона праці студентів та учнів під час практики та стажування Охорона праці: що передбач...
Кращі матеріали