Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Договором передбачено часткову попередню оплату у розрізі специфікацій: порядок виписки зведених ПН

Відповідно до п.201.4 ст. 201 ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ  від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)  платники податку в разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, покупцям - платникам податку - можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця.

Якщо протягом місяця постачальник отримав в рахунок оплати вартості товарів/послуг більше коштів, ніж було фактично поставлено протягом такого місяця товарів/послуг, то таке перевищення вважається попередньою оплатою, на яку складається окрема податкова накладна у загальному порядку.

Така податкова накладна складається не пізніше останнього дня відповідного звітного періоду.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Зведені податкові накладні не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Згідно п.19 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016  за №137/28267, у разі складання зведеної податкової накладної:

  • в графі «Зведена податкова накладна» робиться помітка «X».
  • в графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» зведеної податкової накладної зазначається вся номенклатура поставлених протягом місяця товарів/послуг.

Дані  графи  2 податкової накладної повинні відповідати документам, які підтверджують придбання таким продавцем.

Для заповнення графи 2 податкової накладної використовують дані договорів, специфікацій до них, рахунків, товарно-транспортних накладних, актів та інших документів, в яких перелічуються найменування товарів/послуг, що поставляються.

Згідно ст. 266 ГОСПОДАРСЬКОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ від 16.01.2003 №436-IV, загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.

Періодичність складання податкових накладних протягом звітного (податкового) періоду на одного контрагента-покупця, у тому числі і зведених податкових накладних за операціями з постачання, які мають ритмічний характер, може бути передбачена у цивільно-правовому договорі з таким покупцем.

Згідно інформації, викладеної в листі підприємства, умовами договору поставки передбачено часткову попередню оплату в розрізі специфікацій, відвантаження продукції може відбуватись  декілька разів на протязі місяця по кожній специфікації.

Отже, виходячи з умов договору, підприємство може складати зведені податкові накладні по кожній специфікації окремо в останній день місяця на різницю між сумою відвантаження продукції та сумою передплати, отриманою за місяць в цілому по даній специфікації.

У разі якщо станом на дату складення останньої зведеної податкової накладної сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Також повідомляємо, що, згідно п. 201.7 ст.201 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Тому, у випадку отримання передплати в період з 1 по 10 число місяця, якщо проведення відвантаження (по договору, за яким визначено періодичність складання податкових накладних) до кінця місяця не відбулось, нараховуються податкові зобов’язання згідно п.187.1 ст.187 ПКУ та складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня місяця.

Такі податкові накладні (як зведені, так і сформована на суму попередньої оплати) реєструються постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних у загальному порядку та дають право отримувачу товарів/послуг на включення сум ПДВ за такими податковими накладними до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту.

Позиція Державної фіскальної служби України стосовно окремих питань виписки податкових накладних разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг безперервного або ритмічного характеру  також викладена в листах від 29.01.2016 №1723/6/99-99-19-03-02-15, 11.02.2016 №2876/6/99-99-19-03-02-15, 14.03.2016 №5469/6/99-99-19-03-02-15.

Джерело: http://dp.sfs.gov.ua/baner/podatkovi-...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
20.10.2025
Яка інформація від роботодавця є підставою для формування електронного листка непрацездатності
Під час формування листка непрацездатності враховується інформація про основне місце роботи застрахованої особи, яке визначено за даними повідомлення про прийняття працівника на роботу. Більше за темою: Тимчасова непрацездатність працівника-донора під час додаткового дня відпочинку Чи оплачує...
20.10.2025
Які трудові права мають ветерани війни
Ветерани війни мають низку трудових прав, передбачених законом. На кого саме поширюються права та що вони гарантують – розповідаємо нижче.  Більше за темою: Трудові гарантії учасникам бойових дій та іншим окремим категоріям громадян Ветерани війни мають низку трудових прав, передбач...
20.10.2025
Як кошти з СЕА ПДВ зараховуються в рахунок нарахованого ПДВ за наявності податкового боргу з ПДВ
Якщо в інтегрованій картці платника (далі – ІКП) суми податкового боргу з ПДВ виникли до настання терміну сплати зобов’язань по податковій декларації з ПДВ, то зарахування коштів, які надійшли з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ здійснюється в першу чергу у погашення ная...
Кращі матеріали