Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Законодавче врегулювання щодо міських агломерацій

30.03.2018

Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування пропонує Верховній Раді України прийняти у першому читанні за основу проект Закону України про міські агломерації, № 6743.

Члени Комітету взяли до уваги, що зазначений законопроект внесений з метою визначення організаційно-правових засад формування міських агломерацій територіальними громадами сіл, селищ і міст, у тому числі об'єднаними територіальними громадами, принципів і механізмів взаємодії територіальних громад в межах міських агломерацій, гарантій і відповідальності міських агломерацій, а також форм підтримки державою міських агломерацій.

Під час розгляду питання народні депутати ознайомились із висновками:

- Комітету з питань бюджету, який вважає, що законопроект має вплив на показники бюджетів та потребує доопрацювання в частині приведення його положень у відповідність до норм Бюджетного кодексу України щодо застосування бюджетної термінології та встановлення міжбюджетних відносин;

- Комітету з питань запобігання і протидії корупції, який вказує, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;

- Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке зазначає, що положення законопроекту не відповідають Конституції України, яка не передбачає такого елементу системи адміністративно-територіального устрою України, як «міські агломерації» та функціонування «рад агломерацій». Головне управління також відзначає, що законопроектом фактично пропонується обмеження конституційних та інших встановлених законом повноважень відповідних органів місцевого самоврядування на користь неконституційних владних утворень та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити;

- Висновком Урядового комітету з питань європейської, євроатлантичної інтеграції, міжнародного співробітництва та регіонального розвитку, в якому відзначається, що Кабінетом Міністрів України підтримується законопроект за умови врахування зауважень.

Також було взято до уваги, що за зверненням Комітету Департаментом демократичних інститутів та врядування Генерального директорату - ІІ з питань демократії у співпраці з експертом Ради Європи професором Робером Герцогом, почесним професором Страсбурзького університету (Франція) було підготовлено висновок щодо відповідності законопроекту нормам і стандартам Ради Європи та кращим європейським практикам. У висновку Департаменту зазначаються деякі загальні зауваження щодо важливості належного інституційного статусу міських агломерацій та конкретні рекомендації щодо доопрацювання законопроекту.

Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» підтримала законопроект та запропонувала рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу та в цілому за наслідками розгляду в першому читанні.

Асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація об’єднаних територіальних громад» відзначила, що законопроект, незважаючи на заявлений у ньому принцип взаємної вигоди, по суті є спробою великих міст поширити сферу свого впливу на суміжні території, розширити межі власних повноважень за рахунок повноважень і ресурсів сусідніх територіальних громад та вважає, що законопроект потребує значного доопрацювання.

Інститут законодавства Верховної Ради України вважає, що удосконалення законодавчого регулювання різних форм співробітництва територіальних громад, в тому числі, міських агломерацій, є необхідним і своєчасним, оскільки має сприяти виробленню інструментів ефективного розвитку міських агломерацій. Водночас Інститут у своєму висновку відзначає, що запропонована законопроектом модель міської агломерації є досить суперечливою з точки зору чинного законодавства України, оскільки передбачає створення юридичної особи з непоєднуваними статусами публічного і приватного характеру. Вади такої моделі відтворюються в усіх розділах законопроекту, зокрема щодо установчих та ліквідаційних процедур міської агломерації, її організаційно-правової форми, майнової і фінансової основи тощо.

Науково-дослідний інститут державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України у своєму висновку зазначив, що легалізація інституту міських агломерацій сприятиме просуванню на вітчизняних теренах європейських традицій містобудування, де агломерації розглядаються як історично сформовані багатокомпонентні динамічні цілісні системи територіального устрою. Разом з тим, Інститут відзначає, що не зважаючи на свою актуальність та важливість, представлений законопроект не відповідає положенням Конституції України, не повною мірою узгоджений з чинним законодавством про місцеве самоврядування та співробітництво територіальних громад, містить проблеми організаційно-правового та юридично-технічного характеру.

За результатами засідання Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про міські агломерації, № 6743, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

http://iportal.rada.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.04.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Відстрочку від мобілізації для студентів і педагогів можуть обмежити: законопроєкт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 22.04.2025 Категорію тих, хто має переважне право залишення на роботі при звільненні, розширять: проєкт закону Як ДПС застосовуватимуть відеореєстр...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
02.05.2025
Документи, які набули чинності з 28 квітня по 4 травня 2025 року
Закон України від 27.03.2025 № 4339-IX «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо удосконалення правового регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи» Наказ Мінсоцполітики, Мінфіну від 14.03.2025 № 118-Н/155 «Про внесення зміни до пункту 2 під...
02.05.2025
Зміни в законодавстві з 28 квітня по 2 травня 2025 року
Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон Змінами передбачено створення Єдиного реєстру кваліфікацій на підставі Класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників і Реєстру кваліфікацій. Затверд...
02.05.2025
В Україні посилюють контроль за водними біоресурсами
Більше за темою: Як оформити та поновити договір оренди земельної ділянки з водним об’єктом Верховна Рада підтримала в другому читанні та в цілому законопроєкт «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів» (реєстр. № 9...
Кращі матеріали
Центр сповіщень