Про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації
10.11.2015 220 0 0
У ВЕРХОВНІЙ РАДІ ЗАРЕЄСТРОВАНО ЗАКОНОПРОЕКТ №3357 ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ ЩОДО ПОДАТКОВОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ
Законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу та інших законів, основними з яких є:
щодо адміністрування податків:
· запровадження електронного кабінету платника податків - онлайн доступ платників податків до управління особовим рахунком (облік платежів, авансів, переплат, заліки, податковий борг);
· контролюючі органи не мають будь-якої законодавчої та нормативної ініціативи та діють виключно за правилами та процедурами розробленими Міністерством фінансів;
· ліквідація податкової міліції та створення нового правоохоронного органу (Служби фінансових розслідувань) у лавах Міністерства фінансів;
· введення мораторію на 3 роки щодо змін базових елементів податків і зборів.
щодо податку на прибуток підприємств:
· зниження базової ставки податку до 15% (чинна 18%);
· податковий період – календарний рік;
· сума податку сплачена протягом року враховується при визначенні суми податку за підсумками року;
· чіткі перехідні положення - накопичені переплати з податку на прибуток станом на 01.01.2016 року враховуються у зменшення суми податку на прибуток у наступних звітних періодах;
· оподатковується розподілений прибуток у вигляді нарахованих дивідендів, що виплачується на користь: фізичних осіб, неплатників податку на прибуток, нерезидентів;
· оподатковуються прирівняні до розподілу прибутку платежі та суми: перевищення порогу обмеження щодо сум процентів за борговими зобов'язаннями від нерезидента – пов'язаної особи (перевищення 50% максимального розміру ставки НБУ за зовнішніми запозиченнями - правила “тонкої капіталізації”); суми перевищення цін визначених за правилами ТЦУ над договірною ціною по операціях з пов'язаними особами иа нерезидентами, що розташовані в низькоподаткових юрисдикціях і офшорних зонах;
· оподатковуються суми роялті (100%) на користь: нерезидентів, що розташовані в низькоподаткових юрисдикціях (офшори); нерезидентів, які не є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) роялті; нерезидентів, що не підлягають оподаткуванню у відношенні роялті в державі, резидентами якої вони є; осіб, які сплачують податок на прибуток у складі інших податків (крім фізичних осіб); осіб, звільнені від сплати податку на прибуток або сплачують цей податок за нижчою ставкою.
щодо податку на додану вартість:
· зниження ставки податку до 15% (чинна 20%): ставка 15% є мінімальною стандартною ставкою за законодавством ЄС згідно Директиви Ради 2006/112/ЄС про спільну систему ПДВ;
· вирішення проблеми вимивання обігових коштів платників: збільшення овердрафту з середньомісячних податкових зобов'язань до сплати на середньомісячні обсяги нарахованих податкових зобов'язань платника, а також запровадження можливості реєстрації податкових накладних із запізненням без поповнення ПДВ рахунку шляхом зміни показників формули (заміна показника Sперев.на Sпод.видана);
· заборона скасування контролюючим органом сум податкового кредиту за формальними ознаками: податковий кредит може бути скасовано виключно у разі виявлення помилки в ІПН платника або у формуванні його по неоподаткованих операціях;
· впровадження бюджетного відшкодування в автоматичному режимі для всіх сум ПДВ підтверджених СЕА ПДВ: скасування обмежень на автоматичне відшкодування (критерії);
· запровадження публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування: оприлюднення інформації щодо стану відшкодування ПДВ в розрізі окремих платників податків та заявлених ними до відшкодування з бюджету сум ПДВ;
· запровадження обов'язку відшкодування ПДВ виключно в порядку черговості надходження заяв;
· введення системи захисту сумлінного платника від несвоєчасної реєстрації податкових накладних/коригувань та забезпечення виправлення помилок контрагентами: передбачення можливості подання скарг платником податків на контрагентів з подальшою його перевіркою контролюючим органом протягом 15 днів та накладенням штрафів за несвоєчасну реєстрацію та не виправлення помилок у податкових накладних;
· встановлення, що база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижчою за звичайних цін (замість "не може бути нижче їх собівартості");
· унеможливлення анулювання реєстрації платника ПДВ за формальних підстав (лише на підставі запису про відсутність його за місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу).
щодо єдиного соціального внеску:
· встановлення єдиної ставки ЄСВ 20%;
· скасування максимальної величини бази нарахування ЄСВ;
· скасування ЄСВ, що утримується із заробітної плати (доходу) робітників (фізичних осіб) – 2%, 2,6%, 2,85%, 3,6% та 6,1%;
Зміни стосуються й інших податків і зборів.
Джерело: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/we...
Коментарі до матеріалу