Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Пропонується зменшити розміри штрафів за порушення прав споживачів

30.11.2021

25 листопада на сайті ВРУ зареєстровано законопроєкт №6352. Він розроблений з метою наближення національного законодавства про захист прав споживачів до законодавства Європейського Союзу та гармонізації системи захисту прав споживачів в Україні з принципами, підходами та практиками ЄС.

Законопроєкт покликаний удосконалити чинну систему проведення перевірок та притягнення до відповідальності за порушення прав споживачів винних осіб, а також уніфікувати профільне законодавство.

Основна мета законопроєкту

Проєктом Закону передбачається внесення змін до ряду законодавчих актів у сфері захисту прав споживачів до відповідальності, а саме:

  • Зменшення розміру штрафу за порушення п. 8 ч. 1 ст. 23 Закону з метою недопущення надмірних фінансових санкцій за незначні порушення;
  • Запровадження градації штрафних санкцій в залежності від повторюваності правопорушень та типу суб’єкту господарювання (мале чи велике підприємство), вбачається необхідним також використання такого критерію як ступінь ризику від провадження суб’єктом господарювання господарської діяльності;
  • Запровадження інституту судового контролю над накладенням штрафів Держпродспоживслужбою.

Нові розміри штрафів

Зокрема, законопроєктом №6352 пропонується викласти у новій редакції пункт 8 частини першої статті 23 Закону про захист споживачів.

Так, за створення перешкод у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування за наявності законних підстав для її проведення, пропонується запровадити відповідальність:

  • у розмірі 0,05 відсотка вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з низьким  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та 0,25 відсотка, у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 1000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 1000 НМДГ;
  • у розмірі 0,25 відсотка вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з середнім  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та 0,5 відсотків у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 2000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 2000 НМДГ;
  • у розмірі одного відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з високим  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та двох відсотків у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 3000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 3000 НМДГ

Нагадаємо, що наразі цей штраф застосовується до всіх СГ у єдиному розмірі – від одного до десяти відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше 10 НМДГ.

agrotrend.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Чи враховується догляд за дитиною з інвалідністю віком сім років до страхового стажу
Особа доглядає дитину з інвалідністю віком сім років. Чи зарахують їй це період до страхового стажу, якщо вона працює? Більше за темою: Чи може батько дитини отримати компенсацію при звільнені за невикористану одноразову оплачувану відпустку при народженні дитини? Працівникові під час звільнення в...
17.09.2025
НБУ хоче оновити порядок автентифікації на платіжному ринку
Метою оновлення є зниження ризиків шахрайства та підвищення рівня надійності функціонування платіжної інфраструктури України, зокрема завдяки удосконаленню процесів автентифікації під час роботи у відкритому банкінгу. Більше за темою: Банківська таємниця: чи мають доступ податківці? Фінмоніторинг ...
17.09.2025
Держнагляд господарської діяльності планують змінити: законопроєкт
Пропонують змінити перевірки господарської діяльності. Що заплановано в новому законопроєкті? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем проживання? У Верховній Раді зареєстровано законоп...
Кращі матеріали