Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Пропонується зменшити розміри штрафів за порушення прав споживачів

30.11.2021

25 листопада на сайті ВРУ зареєстровано законопроєкт №6352. Він розроблений з метою наближення національного законодавства про захист прав споживачів до законодавства Європейського Союзу та гармонізації системи захисту прав споживачів в Україні з принципами, підходами та практиками ЄС.

Законопроєкт покликаний удосконалити чинну систему проведення перевірок та притягнення до відповідальності за порушення прав споживачів винних осіб, а також уніфікувати профільне законодавство.

Основна мета законопроєкту

Проєктом Закону передбачається внесення змін до ряду законодавчих актів у сфері захисту прав споживачів до відповідальності, а саме:

  • Зменшення розміру штрафу за порушення п. 8 ч. 1 ст. 23 Закону з метою недопущення надмірних фінансових санкцій за незначні порушення;
  • Запровадження градації штрафних санкцій в залежності від повторюваності правопорушень та типу суб’єкту господарювання (мале чи велике підприємство), вбачається необхідним також використання такого критерію як ступінь ризику від провадження суб’єктом господарювання господарської діяльності;
  • Запровадження інституту судового контролю над накладенням штрафів Держпродспоживслужбою.

Нові розміри штрафів

Зокрема, законопроєктом №6352 пропонується викласти у новій редакції пункт 8 частини першої статті 23 Закону про захист споживачів.

Так, за створення перешкод у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування за наявності законних підстав для її проведення, пропонується запровадити відповідальність:

  • у розмірі 0,05 відсотка вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з низьким  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та 0,25 відсотка, у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 1000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 1000 НМДГ;
  • у розмірі 0,25 відсотка вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з середнім  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та 0,5 відсотків у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 2000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 2000 НМДГ;
  • у розмірі одного відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць для суб’єктів господарювання з високим  ступенем ризику від провадження господарської діяльності у разі вчинення порушення вперше та двох відсотків у разі повторного вчинення порушення протягом календарного року, але не менше 3000 НМДГ, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі 3000 НМДГ

Нагадаємо, що наразі цей штраф застосовується до всіх СГ у єдиному розмірі – від одного до десяти відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше 10 НМДГ.

agrotrend.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Затверджені мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на липень
Мінагрополітики наказом від 10.07.2025 № 1943 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 на липень 2025 року....
11.07.2025
До Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва внесено зміни
Мінагрополітики внесло зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва. Більше за темою: Розрахунок частки сільгосптоваровиробництва: кому та як розраховувати Мінагрополітики наказом від 26.06.2025 № 1900 внесло зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаров...
11.07.2025
Що передбачають норми законопроєкту про підтримку підприємств ОПК
Законопроєктом передбачено формування Міноборони Переліку підприємств ОПК і надання цим підприємствам певних преференцій. Ніна Южаніна (далі – Н. Ю.) розповіла про основні норми законопроєкту № 13420, який передбачає внесення змін до Податкового кодексу та інших законів України щодо підтримки ...
Кращі матеріали