Повноваження облдержадміністрацій - управління природно-заповідним фондом
19.04.2018 239 0 0
В Україні набув чинності закон № 2362-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо повноважень в галузі охорони навколишнього природного середовища». Вчора документ опублікували в «Голосі України».
Відповідно до законопроекту, Мінекології та облдержадміністрації мають повноваження у галузі управління природно-заповідним фондом.
Зокрема, до закону «Про природно-заповідний фонд України» внесли зміни, відповідно до яких Мінекології та облдержадміністрації розробляють та затверджують положення про характер функціонування і режим територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
Мінекології затверджує ліміт на використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. Дозволи на таке користування видають органи виконавчої влади Криму з питань охорони навколишнього природного середовища та облдержадміністрації (вони ж будуть встановлювати ліміт природокористування природно-заповідного фонду місцевого значення).
Користуватися природними ресурсами на територіях природно-заповідного фонду місцевого значення (окрім корисних копалин) можна буде на підставі дозволів місцевих рад - їх видаватимуть за погодженням з облдержадміністраціями.
Як і раніше, порядок видачі дозволів на спецвикористання природних ресурсів і встановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення визначає Кабмін. Дозволи видають безоплатно - на підставі клопотання природокористувача, погодженого із власником чи постійним користувачем землі та зацікавленими органами. Господарська та інша діяльність за декларативним принципом заборонена.
Згідно із цим законом, рішення про відмову у дозволі можна оскаржити в Мінекології. Строки такі ж, як і були, - до 10 днів на звернення; до 10 днів на розгляд міністерством. Про результати мають повідомити письмово.
Встановлюється, що рубки формування та оздоровлення лісів, інші рубки можна буде проводити в межах затверджених планів відповідно до ліміту на використання природних ресурсів на підставі дозволів.
Уповноваженими органами держуправління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду законодавчо встановлено Мінекології та облдержадміністрації - при цьому передбачено створення спецпідрозділи цих органів.
Проекти зоопарків державного значення відповідальні за них органи будуть погоджувати з Мінекології, а місцевого - із облдержадміністраціями, Київською та Севастопольською міськими державними адміністрацями.
Проекти утримання та реконструкцій парків-пам'яток садово-паркового мистецтва будуть погоджувати із Мінекології та облдержадміністраціями за таким самим принципом: загальнодержавні - із міністерством; місцеві - із ОДА.
Як і раніше, організації можуть встановлювати плату за вхід до територій та об'єктів, що перебувають у їх підпорядкуванні. При чому установи природно-заповідного фонду загальнодержавного значення будуть погоджувати розмір плати із Мінекології, в Криму - із головою Ради міністрів Криму; у зоні відчуження - із Мінекології та Держагентством України із управління зоною відчуження. На місцях суму будуть узгоджувати із органами, у віданні яких перебувають установи природно-заповідного фонду.
Облдержадміністрації зможуть подавати клопотання про оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду тільки загальнодержавного значення. Громадські організації, підприємства, установи та громадяни - щодо об'єктів природно-заповідного фонду як загальнодержавного, так і місцевого значення.
Попередньо розглядати такі клопотання про створення нових об'єктів заповідного фонду будуть облдержадміністрації.
Затверджувати розроблення проектів створення ландшафтних парків, заповідних урочищ, заказників, пам'яток природи та садово-паркового мистецтва на місцях будуть облдержадміністрації.
http://www.golos.com.ua/
Коментарі до матеріалу