Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Пенсія за віком: у Кабміні вирішили проблему ФОПів зі стажем

04.02.2020

Ця категорія пенсіонерів часто стикалася з проблемами обліку стажу при нарахуванні пенсії

Кабінет міністрів України намагається вирішити проблему однієї з категорій пенсіонерів, які часто стикалися з проблемами обліку стажу при нарахуванні пенсії. Зокрема, затверджено Порядок обліку трудової діяльності працівника (фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно) в електронній формі.

Порядок визначає, що облік трудової діяльності ведеться з метою забезпечення накопичення, зберігання та використання інформації про набутий працівником стаж роботи, освіту, кваліфікацію для підтвердження наявного трудового стажу при укладенні трудового договору, призначення пенсій та для інших цілей, передбачених законодавством.

Відомості про трудову діяльність працівника повинні зберігатися у складі персональної облікової картки застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, передбаченого частиною третьою статті 20 Закону про ЄСВ.

Відомості про трудову діяльність працівника включають відомості, що дозволяють ідентифікувати особу:

  • унікальний номер персональної облікової картки застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи на момент подання відомостей до Пенсійного фонду України;
  • дата народження;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
  • підлога;
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі та серія, номер і назва документа, з якого взяті відомості до персональної облікової картки застрахованої особи (за наявності);
  • місце проживання;
  • засоби зв’язку (номер телефону, адресу електронної пошти).

Крім того, в ньому повинні бути відомості про періоди трудової діяльності:

  • податковий номер юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) та найменування страхувальника;
  • рік, за який внесено відомості;
  • період трудових відносин;
  • професійну назву роботи;
  • назва посади із зазначенням структурного підрозділу;
  • відомості про прийом на роботу, присвоєння/зміна/позбавлення розряду, рангу, класу, звання, категорії, проходження стажування, переведення на іншу роботу, підстави звільнення;
  • інформація про основному місці роботи;
  • освіту.

Також повинні бути внесені дані про особливі умови праці, що дають право на пільги із загальнообов’язкового державного соціального страхування:

  • номер списків (розділ, підрозділ) виробництв, робіт, професій, посад і показників;
  • результати атестації умов праці із зазначенням номера та дати розпорядчого акта;
  • повна/неповна зайнятість;
  • кількість відпрацьованих працівником календарних днів (годин) за відповідний місяць, у тому числі в особливих умовах праці, що дають право на пільги.

Крім них вносяться інформація про судимості за вчинення злочину і про позбавлення права займати певні посади або займатися певною діяльністю та інформація про підтвердження набутого особою за межами України стажу роботи для застосування накопичення періодів стажу роботи у відповідності з міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано ВРУ.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються ПФУ через веб-портал електронних послуг ПФУ у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису.

Зазначені відомості можуть бути представлені в оцифрованому вигляді. Вимоги до формату подання інформації встановлюються Пенсійним фондом України.

Відомості, що дозволяють ідентифікувати особу, подаються шляхом заповнення відповідних полів анкети працівника.

При цьому подання відомостей, зазначених в абзацах другому і сьомому підпункту 1 п. 5 порядком, є обов’язковим. Невід’ємною складовою відомостей, поданих страхувальником, є сканована копія згоди працівника про надання дозволу на обробку його персональних даних, передбачених цим Порядком. У разі подання відомостей про трудову діяльність працівника особисто надання згоди на обробку персональних даних здійснюється шляхом проставлення відмітки про надання такого дозволу в електронному кабінеті застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг ПФУ.

www.kmu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Документи, які набули чинності з 7 по 13 липня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 16.07.2025 № 465/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 липня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних ...
11.07.2025
Затверджено мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на липень
Мінагрополітики наказом від 10.07.2025 № 1943 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 на липень 2025 року....
11.07.2025
Зміни в законодавстві з 7 по 11 липня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, який офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Унесено зміни до переліку територій...
Кращі матеріали