Щодо посилення захисту суб'єктів господарювання від неправомірних дій посадовців
23.11.2017 721 0 0
Зареєстровано законопроект № 7326 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення захисту суб'єктів господарювання від неправомірних дій посадових осіб суб'єктів владних повноважень при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Завданнями розроблення та прийняття законопроекту є:
- конкретизація та розширення складів окремих адміністративних правопорушень з огляду на зміни в законодавстві з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- запровадження диференціації адміністративних стягнень, за якої більший розмір штрафу встановлюється за більш значне правопорушення;
- визначення нових cкладів адміністративних правопорушень у зазначеній сфері, що випливають із законодавства з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, та розширення у такий спосіб підстав для притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю);
- розподіл повноважень з розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 16621 КУпАП, між судами та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності;
- надання права представникам об’єднань громадян і консультативно-дорадчих органів складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 16621 КУпАП.
Проект Закону передбачає внесення змін і доповнень до таких законодавчих актів:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення:
- передбачити, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 16621 КУпАП, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення;
- викласти статтю 16621 КУпАП в новій редакції, зокрема, запровадити адміністративну відповідальність за:
- порушення встановлених законом строків здійснення заходів державного нагляду (контролю);
- порушення встановлених законом вимог щодо періодичності та/або комплексності здійснення планових заходів державного нагляду (контролю);
- здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) без погодження відповідного центрального органу виконавчої влади або відповідного державного колегіального органу, якщо отримання такого погодження є обов’язковим відповідно до закону;
- здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) без своєчасного письмового повідомлення суб’єкта господарювання у встановленій формі або з порушенням строків такого повідомлення;
- здійснення заходів державного нагляду (контролю) без затвердження та оприлюднення у встановленому порядку уніфікованої форми акта або з використанням неуніфікованої форми акта;
- незатвердження згідно вимог закону органом державного нагляду (контролю) річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю), неоприлюднення у встановленому порядку критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності;
- невнесення згідно вимог закону або внесення недостовірних чи неповних відомостей щодо заходів державного нагляду (контролю) до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю);
- порушення встановленого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» порядку відбору зразків продукції;
- здійснення заходу державного нагляду (контролю) без оформлення у встановленому законом порядку посвідчення (направлення) на перевірку або відмова посадової особи органу державного нагляду (контролю) пред’явити документи, які обов’язкові для пред’явлення перед початком здійснення заходу державного нагляду (контролю);
- ненадання суб’єкту господарювання за результатами здійснення заходу державного нагляду (контролю) акта перевірки та/або прийняття і надання суб’єкту господарювання розпорядчого документа про усунення виявлених порушень з недодержанням встановлених законом вимог;
- висунення вимог щодо надання документів, інформації, що не стосуються предмету здійснення заходу державного нагляду (контролю) та питань, щодо яких здійснюється такий захід;
- здійснення заходу державного нагляду (контролю) та/або визначення предмету (питань) здійснення такого заходу за відсутності встановлених законом підстав;
- здійснення заходу державного нагляду (контролю) без оприлюднення нормативно-правових актів (крім актів, що мають гриф обмеження доступу), дотримання яких перевіряється під час здійснення такого заходу;
- видання за результатами здійснення заходів державного нагляду (контролю) припису, прийняття органом державного нагляду (контролю) розпорядчого документа про застосування заходів реагування у вигляді санкцій, в тому числі вимоги, податкового повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов’язання платника податків, які визнано неправомірними та скасовано в адміністративному або судовому порядку;
- віднести до компетенції судів розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені частинами восьмою - шістнадцятою статті 166-21 КУпАП;
- визначити положення щодо центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, та передбачити його повноваження розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення за правопорушення, передбачені частинами першою - сьомою статті 16621 КУпАП;
- надати право складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 16621, представникам громадських об’єднань або органів громадської самодіяльності, самоврядних організацій, консультативно-дорадчих органів при Кабінеті Міністрів України, відповідних центральних органах виконавчої влади та/або їх територіальних органах, місцевих державних адміністраціях.
2. У Кодексі законів про працю України:
- встановити обов’язок власника або уповноваженого ним органу з власної ініціативи розірвати трудовий договір з посадовою особою в разі повторного порушення нею в тому числі і вимог законодавства з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності і вчинення правопорушень, передбачених статтею 16621 КУпАП.
3. У Законі України «Про державну службу»:
- визначити одним із показників якості при проведенні оцінювання результатів службової діяльності державних службовців відсутність фактів вчинення державним службовцем адміністративних правопорушень.
4. У Законі України «Про торгово-промислові палати в Україні»:
- надати право торгово-промисловим палатам визначати представників від торгово-промислових палат, яким надається право складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 16621 КУпАП.
Коментарі до матеріалу