Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НБУ дебюрократизував порядок залучення резидентами зовнішнього фінансування

27.03.2017

Національний банк спростив порядок реєстрації договорів про залучення резидентами кредитів/позик в іноземній валюті від нерезидентів. Такий крок регулятора удосконалює вимоги до операцій, пов’язаних із залученням резидентами зовнішнього фінансування.

По-перше, спрощено реєстраційні процедури у випадку зміни кредитора з резидента на нерезидента за кредитним договором/договором позики. А саме – розширено перелік учасників такого договору, що мають право звертатися до банків з метою ініціювання відповідних реєстраційних процедур. Відтепер реєстрація або внесення змін до договорів у таких випадках може відбуватися за зверненням, як за резидента-позичальника, так і за нерезидента-кредитора та уповноваженого банку-первісного кредитора. Зокрема:

·       за зверненням нерезидентів-кредиторів – у разі заміни нерезидента-кредитора на іншого нерезидента;

·       за зверненням уповноваженого банку – у разі заміни кредитора (уповноваженого банку) на нерезидента-нового кредитора.

Раніше, ініціювати реєстрацію та внесення змін до реєстрації кредитних договорів/договорів позики мали право виключно позичальники. Надання права кредиторам самостійно звертатися для проведення реєстраційних процедур дозволить розширити можливості для обігу прав кредиторів та підвищить зацікавленість зовнішніх кредиторів в участі у кредитних проектах в Україні.

По-друге, передбачено запровадження нової автоматизованої системи реєстрації договорів про отримання резидентами кредитів/позик в іноземній валюті від нерезидентів. Нова система, зокрема, передбачає:

·       здійснення Національним банком реєстрації договорів у «заявницькому» режимі шляхом автоматичного занесення до електронного реєстру відповідного запису на основі даних щодо договору, наданих уповноваженим банком;

·       надання доступу уповноваженим банкам до електронного реєстру та права самостійно інформувати резидентів-позичальників щодо проведеної реєстрації;

·       здійснення уповноваженими банками під час проведення операцій за договорами контролю за дотриманням вимог законодавства, зокрема, щодо максимальної процентної ставки;

·       проведення попереднього аналізу та перевірки департаментом фінансового моніторингу Національного банку договорів, що містять ознаки ризикової діяльності (у разі відсутності загроз – департамент передаватиме договір для реєстрації у загальному автоматичному порядку);

·       спрощення переліку підстав для анулювання реєстрації. Відтепер Національний банк не буде анулювати реєстрацію договору у разі неотримання статистичної інформації про операції за ним упродовж 90 днів.

По-третє, скасовано вимогу обов’язкового подання резидентами-позичальниками довідки Національного банку про обсяг фактично одержаного кредиту і стан погашення заборгованості за ним. Така довідку резиденти-позичальники мали подавати до уповноваженого банку у випадку розміщення ними залучених коштів в іноземній валюті на рахунку за межами України.

Зазначені зміни передбачені Постановою Правління Національного банку України "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" від 23.03.2017 № 26. Окреслені зміни набувають чинності з 10 квітня 2017 року, загалом Постанова №26 – з 25 березня 2017 року.

Джерело: https://bank.gov.ua/control/uk/publis...

26032017_26.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
16.07.2025
Рада ухвалила законопроекти про продовження військового стану та мобілізації
Верховна Рада більшістю голосів ухвалила закони про продовження в Україні дії військового стану та загальної мобілізації. Більше за темою: Звільнення від відповідальності за порушення у сфері застосування РРО/ПРРО, допущені під час воєнного стану Як підприємству вести військовий облік, якщо директ...
16.07.2025
НБУ оновить Положення про реєстрацію колекторських компаній
Національний банк оприлюднив для обговорення проєкт змін до Положення про реєстрацію колекторських компаній.  Більше за темою: Що дозволено й заборонено колекторам Проєкт спрямований на врегулювання питань, що виникли під час практичної реалізації Положення про реєстрацію колекторських компані...
16.07.2025
МОЗ оприлюднив зміни щодо безперервного професійного розвитку працівників медичної сфери
Більше за темою: Відшкодування витрат на безперервний профрозвиток медпрацівників: зміни від КМУ Первинна, паліативна та екстрена допомога із застосуванням телемедицини: зміни від МОЗ У проєкті постанови КМУ внесено зміни до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфе...
Кращі матеріали