Кредитні спілки очікують змін
11.05.2017 309 0 0
21 квітня 2017 року у парламенті зареєстровано проект закону «Про кредитні спілки» № 6405.
Сьогодні кредитні спілки діють на підставі Закону, який на був чинності ще в січні 2002 року. Чинне законодавство неналежно захищає права членів кредитних спілок, тому потребує вдосконалення в частині контролю за діяльністю спілок.
Як стверджують ініціатори законопроекту № 6405, кредитні спілки задовольняють потреби українців у дрібному кредиті.
У порівнянні з діючим законом, законопроект № 6405 передбачає, що членами спілок, крім фізичних осіб, можуть бути юридичні особи (фермерські господарства, кооперативи, професійні спілки зі статусом первинних або місцевих, релігійні організації). Законопроектом вдосконалюється процедура ведення обліку членів та припинення членства в КС.
Проект передбачає розширення напрямків діяльності КС. Так, крім здійснення вже традиційних фінансових послуг «депозити-кредити», спілки зможуть брати участь у платіжних системах, здійснювати переказ коштів, виступати посередником у реалізації фінансових послуг своїм членам, які надаються іншими фінансовими установами, зокрема послуг у сфері страхування, надавати в оренду власне майно, відступати право вимоги за кредитним договором, здійснювати випуск та обслуговування електронних платіжних засобів. При цьому, як і зараз кредитні спілки надаватимуть фінансові послуги в лише національній валюті.
Законопроект передбачає обов’язкову участь кредитних спілок в саморегулівних організація кредитних спілок, які будуть створюватись на основі всеукраїнських асоціацій КС. Створення СРО повинне забезпечити додатковий контроль за діяльністю спілки, наприклад до завдань СРО буде віднесено розробку і впровадження правил поведінки кредитних спілок на ринках фінансових послуг, а також контроль їх виконання, при цьому рівень вимог до кредитних спілок, викладених у таких правилах поведінки має бути не нижче рівня вимог законодавства; контроль за дотриманням членами СРО законодавства та прийнятих СРО актів шляхом здійснення безвиїзного та/або виїзного моніторингу; методичне забезпечення діяльності кредитних спілок, аналіз фінансової звітності, складеної членами СРО з метою її контролю та узагальнення та аналізу; навчання фахівців кредитних спілок; формування обов’язкових спеціалізованих фондів для забезпечення стабільної діяльності своїх членів та підтримки їхньої ліквідності; визначення стандартів якості системи управління, внутрішнього контролю та розкриття інформації своїх учасників, а також контроль їх виконання; розгляд скарг членів кредитних спілок на дії кредитної спілки — члена СРО.
Основне фінансування діяльності СРО відбуватиметься за рахунок внесків кредитних спілок.
Законопроект врегульовує питання віднесення кредитних спілок до категорії проблемних та неплатоспроможних, передбачає процедуру примусової ліквідації неплатоспроможної кредитної спілки, розширює повноваження Нацкомфінпослуг по контролю за діяльністю КС.
Головною новелою законопроекту є обов’язкова участь кредитних спілок, які здійснюють залучення внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки, у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб.
Кредитна спілка, яка здійснює залучення внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки зобов’язана сплачувати до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб збори, визначені Законом «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», дотримуватися вимог цього Закону, Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та нормативно-правових актів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
Розмір відшкодування фізичній особі-вкладнику кредитної спілки, яка є учасником Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, коштів за її вкладом здійснюватиметься у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленої Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».
Докладніше: https://realist.online/article/kredit...
Коментарі до матеріалу