Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як обчислюється ставка держмита: постанова ВС у справі про банкрутство

17.05.2018

Ставка судового збору обчислюється 110% від ставки судового збору в процедурах банкрутства.

У разі апеляційного оскарження судового рішення, прийнятого в суперечці з майновими вимогами до боржника, який розглядається в рамках провадження у справі про банкрутство, ставка судового збору повинна обчислюватися 110% від ставки судового збору в процедурах банкрутства, тобто від двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Грошові вимоги конкурсного кредитора на предмет стягнення інфляційних втрат та 3% річних в ході санації боржника за своєю правовою природою є поточними грошовими вимогами у справі про банкрутство, охоплюються загальним поняттям «грошові вимоги до боржника», а значить, при їх розгляді, відповідно до підпунктом 10 п. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», передбачено такий розмір судового збору в суді першої інстанції: 2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня календарного року, в якому такі вимоги пред'явлені до боржника. Зазначена норма є спеціальною, така, що застосовується до сплати судового збору при розгляді спорів в процедурах банкрутства, і підлягає переважному застосуванню.

В апеляційному суді розмір судового збору повинен визначатися в процентному співвідношенні від ставки судового збору, що підлягає сплаті кредитором при поводженні з майновими вимогами до боржника у справі про банкрутство, а не в загальному позовному провадженні.

Суперечка між позивачем та відповідачем виникла у зв'язку з невиконанням відповідачем конкурсного грошового зобов'язання, на суму якого позивачем нараховані інфляційні втрати та 3% річних, а також заявлено їх до стягнення з відповідача в загальному позовному провадженні, яке в подальшому було передано для розгляду в рамках справи про банкрутство відповідача.

Отже, з моменту прийняття матеріалів справи постановою місцевого господарського суду для розгляду по суті в рамках справи про банкрутство відповідача спір між позивачем та відповідачем набув характеру майнового спору в процедурі банкрутства щодо стягнення інфляційних та річних як поточної заборгованості боржника в процедурі банкрутства. Це обумовлює застосування господарським судом під час його розгляду спеціальних норм законодавства про банкрутство і визначення розміру ставки судового збору, що підлягає сплаті при поданні апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, прийняте за результатами розгляду такого майнового спору, з урахуванням положень Закону України «Про судовий збір »щодо розміру державного мита в процедурах банкрутства.

Таким чином, оскаржуючи в апеляційному порядку ухвалу суду першої інстанції про відмову в задоволенні майнових вимог позивача до відповідача-боржника про стягнення заборгованості, позивачу належало сплатити судовий збір, обчислений 110% від ставки судового збору в процедурах банкрутства, а саме 110% від двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2017 року.

Скасовуючи постанову апеляційного господарського суду про повернення без розгляду апеляційної скарги позивача на підставі п. 3 ч. 1 ст. 97 ГПК України в редакції до 15 грудня 2017 го (апеляційний господарський суд порахував сплачену позивачем суму судового збору меншої ніж визначено законом розміру судового збору, що підлягає сплаті за подання апеляційної скарги в суперечці майнового характеру в загальному позовному провадженні), Верховний Суд зазначив, що це постанову грунтується на помилкових висновках апеляційного суду про застосування ст. 4 Закону України «Про судовий збір» при визначенні ставки судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу, прийняту в процедурі банкрутства за результатами розгляду майнового спору про стягнення з боржника інфляційних втрат та 3% річних за порушення виконання грошового зобов'язання.

https://sud.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
06.10.2025
Розпочато обговорення змін до порядку реєстрації учасників платіжного ринку
Національний банк пропонує оновити порядок включення та виключення відомостей про платіжні системи, їх учасників, технологічних операторів платіжних послуг (далі – технологічні оператори) та комерційних агентів до/з Реєстру платіжної інфраструктури (далі – Реєстр). Зокрема, регулятор пл...
06.10.2025
Визначено документ для отримання пільги зі сплати експортного мита для сільгосптоваровиробників
Стосується с/г продукції, що класифікується за кодами 1201 та 1205 згідно з УКТЗЕД. Більше за темою: Експорт сільгосппродукції: актуальні питання валютного контролю та бухобліку Урядом на засіданні 3 жовтня установлено, що сільськогосподарські товаровиробники, які експортують власно вирощену с/г пр...
06.10.2025
Мінфін планує удосконалити положення деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку
Мінфін оприлюднив проєкт наказу «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» (далі – проєкт наказу).  Проєкт наказу підготовлено з метою удосконалення положень деяких нормативно-правових актів з бухгалтерс...
Кращі матеріали