Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що зміниться в маркуванні харчових продуктів для споживачів

21.12.2018 372 0 0

Законопроект№8450 був затверджений парламентом на початку грудня для гармонізації законодавства України до законодавства ЄС. А також для виконання зобов'язань України у сфері санітарних та фітосанітарних заходів в рамках Угоди про асоціацію.

Ініціаторами законопроекту виступили депутати Аграрного комітету. У розробці також брали участь представники комітету з питань євроінтеграції, промислової політики, податкової та митної політики, запобігання корупції, комітету з питань здоров'я та питань бюджету.

Закон вступає в силу з наступного дня після опублікування і вводиться в дію після закінчення 6 місяців з дня його опублікування.

Мета законопроекту

Мета законопроекту - забезпечити належний рівень захисту здоров'я та інтересів споживачів. Ним встановлені вимоги до інформації про харчові продукти. Зокрема, визначено правила маркування продуктів.

Сьогодні склад безлічі товарів прочитати досить важко. Шрифт невеликий, не розбірливий, іноді закритий частиною упаковки. Крім того, часто в складі не вказані всі компоненти, або їх назви замінені на узагальнені.

Наприклад, іноді в складі можна прочитати: «інші рослинні масла». Але які «інші»? Пальми, соняшнику або сої? Можливо, у споживача алергія на певний компонент.

Згідно з новим законом, всі масла можуть бути згруповані під позначенням «рослинні масла». Але після цього позначення повинен приводитися перелік рослин, з яких відбуваються ці «інші масла».

Якщо продукт містить гідрогенізовану олію (транс-жири) рослинного або тваринного походження, то це також обов'язково має бути зазначено на етикетці.

Що повинен змінити закон

Ухвалення закону зобов'язує виробників вказувати всю конкретну інформацію про товар розбірливим шрифтом. Забороняється використовувати інформацію, яка може ввести споживача в оману.

Наприклад, висота малих літер без виносних елементів, якими прописується обов'язкова інформація, повинна бути не менше 1,2 міліметра.

У разі, якщо площа найбільшої частини упаковки або тари менше 80 кв. см, то висота малих літер без виносних елементів повинна бути не менше 0,9 мм.

Вся інформація повинна бути розташована на видному місці, не повинна перекриватися частиною упаковки або графічним зображенням. Графічними зображеннями заборонено показувати інгредієнти або властивості, яких насправді немає в продукті.

Також заборонено приписувати продуктам лікувальні властивості, якщо вони не доведені. За бажанням виробника можуть бути прописані наукові дані.

Заборони стосуються не тільки етикетки, а й реклами продуктів. У рекламі забороняється приписувати продуктам властивості, які не відповідають дійсності, щоб не ввести споживача в оману.

Маркування повинно містити інформацію про всі інгредієнти в порядку зменшення їх маси, а також про харчові добавки, ароматизатори, стабілізатори, наповнювачі, допоміжні речовини і компоненти, які можуть викликати алергію, щоб покупець міг зробити усвідомлений безпечний вибір.

Також обов'язково вказувати наявність ГМО і додавання води, якщо її зміст більше 5% від маси готового продукту.

На продуктах, які можуть заморожувати і розморожувати, має бути зазначено чи піддавався продукт розморожуванню. Адже це впливає на смакові якості і безпеку продуктів. Особливо м'ясних і рибних.

Якщо в м'ясні чи рибні продукти додані білки або гідролізовані білки, то інформація про це повинна міститися на етикетці із зазначенням походження компонента.

Закон скасовує зобов'язання вказувати на упаковці поживну цінність продуктів, які не піддавалися переробці. Також не обов'язково вказувати цінність на товарах, упаковки яких занадто малі, щоб вмістити всю інформацію.

Інформація про продукт повинна бути розміщена на українській мові. Розміщення інформації на іншій мові - за бажанням виробника.

1 из 1

Відповідальність і штрафи за порушення

Відповідальність за недотримання правил маркування несе виробник, під найменуванням якого продається продукт.

Порушення вимог до надання інформації для споживачів про харчові продукти, надання неточної, недостовірної та незрозумілої для споживачів інформації тягнуть за собою штраф. Для юридичних осіб в розмірі 15 мінімальних заробітних плат, для фізичних осіб-підприємців - 10 мінімальних заробітних плат.

Реалізація харчових продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, також тягне за собою накладення штрафу. Для юридичних осіб в розмірі 5 мінімальних заробітних плат, для фізичних осіб-підприємців - 3 мінімальні заробітні плати.

Ненадання інформації споживачу про речовини і харчовим продуктам, які викликають алергічну реакцію або непереносимість, обкладається штрафами. Для юридичних осіб в розмірі 30 мінімальних заробітних плат, для фізичних осіб-підприємців - 20 мінімальних заробітних плат.

В законі зазначено перелік продуктів, які можуть викликати алергічні реакції або непереносимість. Такі продукти на етикетці повинні бути виділені серед інших інгредієнтів шрифтом, стилем або кольором.

Також подається перелік продуктів харчування, інформація про яких повинна містити додаткові відомості. Зокрема, продукти які містять підсолоджувачі, гліциризинову кислоту, кофеїн, ефіри й ті, які були упаковані в середовищі певних газів.

biz.censor.net.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали