Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чого чекати бізнесу і покупцям: 5 інновацій Закону України "Про електронну комерцію"

Тренд останніх років - масовий перехід покупця з офлайна в онлайн. Ринок електронної комерції показує зростання на 25-30% щорічно навіть зараз, коли інші сфери економіки просідають. За прогнозами аналітиків, тенденція буде зберігатися найближчі кілька років.

Вражаюче, але весь цей час електронна комерція залишалася поза спеціального законодавчого регулювання - Закон "Про електронну комерцію" прийнятий тільки місяць тому. Юристи сходяться на думці, що прийняття України Закону України "Про електронну комерцію" істотно не змінює правил гри, але впорядковує відносини на ринку і легалізує ряд важливих елементів вже сформованих відносин.

Про те, що зміниться в бізнесі інтернет-підприємців та життя інтернет-покупців - в матеріалі UBR.ua.

Головне в законі: торгівля в інтернеті існує

За словами юриста Всеукраїнського торгового центру в інтернеті Prom.ua Руслана Коваленко, найбільш важливим нововведенням закону є прирівнювання електронної форми документів до письмовій формі з усіма витікаючими наслідками. "Тепер електронні документи можна пред'явити в суді в якості належних доказів, використовувати їх в якості первинних документів, що істотно спростить документообіг", - стверджує пан Коваленко.

"Якщо раніше замовлення на сайті мало що значив і покупець міг відправити вашого кур'єра куди подалі, то тепер він зобов'язаний буде прийняти товар і оплатити його, -Попереджає координатор практики інформаційних технологій юрфірми" Саєнко Харенко "Микита Полатайко. - Але і інтернет-підприємці тепер повинні уважніше стежити за актуальністю ціни на сайті і відповідністю опису реальним характеристикам товару, покупець тепер має право вимагати саме той товар і саме за заявленою ціною ". За словами Микити Полатайко, укласти угоду клієнт може декількома способами:

Надіслати продавцю - так, так, простого е-мейла досить;
Заповнити відповідну форму на сайті, але у відповідь інтернет-магазин повинен письмово підтвердити замовлення;
Зробити дію у виконання домовленості, наприклад, оплатити товар або прийняти його у кур'єра.
"Якщо покупець укладає договір шляхом розміщення заявки на сайті продавця, продавець зобов'язаний оперативно підтвердити отримання такої заявки, а система продавця повинна надавати можливість змінити спрямовану інформацію до моменту її прийняття", - звертає увагу старший юрист юрфірми "ILF" Артем Наумов.

Ці зміни впорядковують відносини на ринку, але бізнесу необхідно буде перевірити існуючу документацію, правила і умови на сайтах, щоб привести все у відповідність з новим Законом, доповнити відсутньої інформацією.

Електронні підписи

До підпису в сфері електронної комерції тепер прирівнюється використання одноразового ідентифікатора - наприклад, коду, відправленого SMS-повідомленням на номер покупця, який покупець вводить для підтвердження замовлення. Раніше законодавчо допускалася тільки електронний цифровий підпис, який на практиці отримати було непросто і незручно, пояснює Артем Наумов.

"Є ще одна необхідна деталь: необхідно знати, хто саме уклав цю угоду, тому повідомлення або форму на сайті повинні бути підписані - за підпис приймається не тільки електронний цифровий підпис, а й просте" Сергій Петрович Іванов ", набране на звичайній клавіатурі", - стверджує Микита Полатайко.

Ці зміни захищають онлайн-бізнесменів від недобросовісних покупців, і на будь-які "галочки", "я згоден", "підтверджую", а також на електронну переписку тепер можна спиратися в спілкуванні з фіскальними та контролюючими органами, і в суді.

Спамити більше не можна

Якщо раніше робити розсилку без можливості від неї відписатися вважалося поганим тоном, то тепер це ще й порушення закону. Відповідальність закон за це порушення не вводить, але вимагає позначити будь-яке комерційне повідомлення як таке. Комерційним вважається повідомлення, яке прямо або побічно просуває товари, роботи, послуги або ділову репутацію особи. "Комерційні пропозиції можуть направлятися тільки якщо особа дало згоду на отримання таких повідомлень або якщо така особа може відмовитися від отримання таких повідомлень в майбутньому", - уточняетАртем Наумов

Все таємне повинно стати явним

"Закон прямо вимагає від продавця, при розміщенні їм в інтернеті пропозицій про покупку товарів / послуг, надавати покупцеві докладну інформацію про себе", -розповідає Руслан Коваленко. До неї відноситься: найменування юридичної особи / ПІБ фізичної особи - підприємця, місцезнаходження юридичної особи / місце реєстрації та адреса фактичного проживання фізичної особи-підприємця, адреса електронної пошти або адреса інтернет-магазину, ідентифікаційний код юридичної особи / номер облікової картки платника податків для фізичної особи-підприємця, інформація про ліцензії, інформація про податки, які включені у вартість товарів, інформація про вартість доставки товару. Покупець в свою чергу зобов'язаний надати інформацію, необхідну для операції і реєстрації в системі продавця.

Чеки були, є і будуть

Незалежно від того, реальна угода або віртуальна, продавець зобов'язаний надати покупцеві її підтвердження. Таке підтвердження може бути і в формі електронного документа / чека, але має обов'язково включати відомості про умови та порядок обміну товару, порядку пред'явлення претензій, гарантійні зобов'язання, порядок розірвання договору, найменування та місцезнаходження продавця.

Джерело:http://ubr.ua/business-practice/laws-...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали