Заблоковано помилкову ПН: дії платника ПДВ
Нагадаємо, п. 15 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.18 р. № 117, передбачено, що в разі зупинення реєстрації ПН (РК) платник ПДВ має право подати письмові пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про розблокування таких ПН (РК). Тобто подати ці документи – не обов’язок, а право платника податків.
Помилково ск ладена ПН не є документом, який оформлено за фактом здійснення операції, оскільки операції не було і, значить, немає первинних документів, що підтверджують її. У декларації така ПН не відображається, оскільки платники ПДВ формують показники звітності тільки на підставі даних, підтверджених первинними документами (п. 44.1 Податкового кодексу).
Таким чином, у випадку зупинення реєстрації помилково оформленої ПН платник ПДВ може:
- або надати до органу ДФС пояснення про те, що ця ПН була помилково виписана, тому первинні документи за цією операцією відсутні;
- або взагалі не подавати ніяких документів, адже згідно з п. 15 Порядку № 117 подання документів для розблокування ПН – це право, а не обов’язок платника ПДВ.
Зазначимо, що все вищевикладене стосується і випадку, коли зупиняється реєстрація помилково складеного РК.
Коментарі до матеріалу