Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Рекламуємо свою продукцію за кордоном: що з ПДВ

02.10.2017

(изложено на языке оригинала)

У консультаційному роз’ясненні розглянуто питання оподаткування ПДВ операцій з рекламної роздачі власної продукції за кордоном.

Відповідно до п.185.1 ст.185 ПКУ, об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до ст.196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених пп.196.1.7 п.196.1 ст.196 ПКУ);

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст.197 ПКУ, а також підрозд. 2 розд. XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп.197.1.28 п.197.1 ст.197 ПКУ);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Розглянемо деякі положення законодавства про рекламу.

Частина 1 ст. 1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996р. № 270/96-ВР (далі - ЗУ № 270/96-ВР) передбачає, що реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Особа - фізична особа, в т. ч. фізична особа - підприємець, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні. Іншими словами, рекламою можна вважати інформацію про ваше підприємство чи підприємство-виробника.

Також доцільно звернутись до визначення поняття «заходи рекламного характеру» - це заходи з розповсюдження реклами, які передбачають безоплатне розповсюдження зразків товарів, що рекламуються, та/або їх обмін споживачам однієї кількості чи одного виду товарів, що рекламуються, на інший.

Тепер підсумуємо все вищенаведене:

    Ви роздаєте товар власного виробництва;

    заходи рекламного характеру передбачають безоплатну роздачу зразків товарів, що фактично і здійснює Ваше підприємство.

Враховуючи вищенаведене, на нашу думку, довести при перевірці підприємства податківцям, що безоплатна роздача зразків товарів, якими Ви торгуєте, є рекламою зазначених товарів, досить просто, а тому, на нашу думку, потреба донараховувати ПДВ відсутня.

Більш того, в листі ДФС України від 29.12.2015р. № 27999/6/99-95-42-01-16-01 наведено висновок, згідно якого, якщо вартість товарів/послуг, придбаних для проведення рекламних заходів (у тому числі для створення та безоплатного розповсюдження товарів/послуг рекламного призначення), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари/послуги придбаваються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку.

Відповідно, суми податку, сплачені під час придбання товарів/послуг для виготовлення рекламної продукції для проведення рекламних заходів, відносяться до податкового кредиту такого платника податку, а податкові зобов’язання під час здійснення ним операцій з безоплатного розповсюдження товарів/послуг рекламного призначення, не нараховуються.

Крім того, аналогічна позиція Вищого адміністративного суду України висловлена у Постанові К/9991/11996/12 від 08 квітня 2015 року, де зазначено, що у разі безоплатного розповсюдження рекламних матеріалів, підстави для донарахування податкового зобов'язання з ПДВ, відсутні.

Щодо безоплатного розповсюдження рекламної продукції на території інших країн (тобто, не на митній території України), вважаємо, що дана операція також не підлягатиме оподаткуванню ПДВ, у разі доведення рекламного спрямування такого розповсюдження.

Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що позиція органів ДФС може відрізнятися від нашої. Зокрема, контролюючі органи можуть трактувати дану господарську операцію як безоплатне постачання, з відповідними податковими наслідками. Проте, у такому випадку матиме місце застосування норми про пільгову ставку 0%. Так, згідно ст.195 ПКУ, операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою. При цьому норми ПКУ не визначають обмеження щодо застосування нульової ставки в залежності від ціни постачання товарів.

Таким чином операції з постачання товарів (в тому числі і безоплатного постачання) за межі митної території України у митному режимі експорту, за якими ціна придбання/звичайна ціна/балансова (залишкова) вартість перевищує фактичну ціну (договірну вартість) оподатковуються за нульовою ставкою.

Отже, у будь-якому випадку вважаємо, що операція з безоплатного розповсюдження рекламної продукції поза митною територією України не підлягатиме оподаткування ПДВ.

Проте, з метою мінімізації ризиків щодо неоднозначного трактування даної господарської операції контролюючими органами, рекомендуємо подбати про належне документальне оформлення операції як розповсюдження продукції саме з рекламною метою.

Джерело: https://www.pspaudit.com.ua/ua/f_a_q_...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Контроль за роботою водіїв повинен здійснюватися незалежно від протяжності маршрутів та інших обставин
Відповідальність настає за невикористання картки водія та невиконання водієм обов'язку з роздрукування інформації на паперовому носії про режим роботи та відпочинок водія, або про недотримання водієм режиму праці та відпочинку. Укртрансбезпека інформує про судову практику Верховного Суду у справах щ...
16.05.2025
Як заповнити форму № 20-ОПП, якщо об’єкт оподаткування не має назви вулиці та номеру будинку
Для заповнення форми № 20-ОПП першоджерелом даних щодо об’єкта оподаткування, зокрема, щодо його місцезнаходження (адреси), є правовстановлювальні документи, які є актуальними на дату її подання. Більше за темою: Форма № 20-ОПП: правила подання та заповнення Яка інформація зазначається у...
16.05.2025
Оприлюднено судову практику щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік
Зроблено аналіз судової практики розгляду справ щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік. Східний апеляційний господарський суд здійснив аналіз судової практики розгляду справ щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік. Зокрема, проаналізовано судову статистику, ...
Кращі матеріали