Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Продаж товарів за договором, укладеним на відстані: особливості

Мінекономрозвитку у листі від 15.07.2016 р. № 3631-04/21819-07 розглянуло особливості здійснення продажу товарів за договором, укладеним на відстані.

Порядок укладення електронного договору визначено ст.11 Закону України Про електронну комерцію.

Зокрема, передбачено, що пропозиція укласти електронний договір (оферта) має містити істотні умови, передбачені законодавством для відповідного договору, і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

Електронний договір укладається і виконується в порядку, передбаченому Цивільним і Господарським кодексами України, а також іншими актами законодавства.

Якщо сторони домовилися укласти договір за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем, він вважається укладеним у письмовій формі.

При цьому покупець (замовник, споживач) товарів, робіт, послуг у сфері електронної комерції за обсягом своїх прав та обов'язків прирівнюється до споживача у разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями та у разі укладення договору на відстані відповідно до Закону України Про захист прав споживачів (ст. 8 Закону).

Відповідно до Закону України Про захист прав споживачів договір, укладений на відстані, - договір, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку, зокрема Інтернету.

Перед укладенням договору на відстані продавець повинен надати споживачеві інформацію про найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії; основні характеристики товару; ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати; гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом товару; інші умови поставки або виконання договору; мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товару; вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу; період прийняття пропозицій; порядок розірвання договору.

У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність згідно із ст. 15 та 23 цього Закону.

Факт надання інформації повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем в односторонньому порядку.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали