Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився

13.10.2021

Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно.

Про головні зміни заступник начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальник відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Анна Харченко розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок» сьогодні, 12 жовтня.

«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.

Водночас процес призначення матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку.

«Сама процедура, а також строки залишилися такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.

Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилася і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

Стежити за станом виплат за електронними лікарняними можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

«З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів у медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко.

https://www.kmu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці
Передбачено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальність у разі порушення працівниками законодавства про охорону праці. Закон від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» передбачає кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальніст...
01.07.2025
Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Зміни до законодавства про трудові відно...
01.07.2025
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання
Трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання не припиняються, а продовжуються з набувачем. Більше за темою: Правомірність продовження дії строкового трудового договору Чи можна достроково розірвати трудовий договір із практикантом? Зміни до законодавства про трудові відносини в ум...
Кращі матеріали