Добірка корисних порад для агропромислових підприємств
Від вибору контрагента платника податків, залежить не тільки виконання укладених контрактів, а й подальше правомірне формування податкового кредиту, забезпечити який у змозі лише достойний постачальник, при виборі якого важливо не помилитися.
Позиція платників: порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності, не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару вимог законодавства щодо формування податкового кредиту.
Позиція контролерів, яку до речі підтримує і суд (зокрема, Постанова Верховного Суду від 25.09.2019 у справі № 823/530/15): платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватися належною обачністю. Саме від цього залежить подальше фактичне виконання договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема формування податкового кредиту з ПДВ. Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця – права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв’язку з цим юридично дефектних первинних документів.
Тому, Офіс великих платників податків наголошує на обачності при виборі контрагентів - постачальників сільськогосподарської (далі – с/г) продукції. А щоб допомогти вам у виборі гідного контрагента, ділиться добіркою корисних порад, які використовує сам (при аналізі контрагентів платника та операцій що ними проводяться, а також з метою упередження безпідставного формування податкового кредиту) та пропонує взяти до уваги підприємствам агропромислового комплексу:
1.Відсутність або недостатня кількість земельних ділянок у контрагентів. Підприємства, які позиціонують себе як виробники с/г культур не подають податкову декларацію з плати за землю, податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи, в т.ч. відомості про наявність земельних ділянок, через що не можливо встановить походження товару.
2.Проведення аналізу с/г виробників встановлює реалізацію зерна в більшій кількості, ніж підприємство в змозі виростити. Що це означає? Складається такий собі товарний баланс використовуючи офіційні дані урожайності с/г культури (з урахуванням регіону де її було вирощено), наявної посівної площі, залишків с/г продукції згідно фінансової звітності с/г виробника. Аналізуючи усі ці показники наші спеціалісти виявляють, що кількість реалізованого зерна може бути набагато більшою, аніж можливість його виробити. Підприємства на цей аргумент зазвичай відповідають так: «А нам вистачило».
3.Послуги перевезення. Під час надання послуг перевезення с/г культур, у підприємств - надавачів послуг відсутні основні засоби (згідно фінансової звітності), недостатня кількість працюючих, відсутність звіту 20 ОПП (про власні/орендовані ТЗ). Направляючи запити на власників авто або перевізників можна легко перевірити достовірність інформації.
4.Розбіжності між податковими зобов’язаннями продавця та податковим кредитом покупця. Причини їх різні. Неточності можуть бути як зі сторони контрагента, так і покупця. Ми постійно це контролюємо та у випадку виявлення таких розбіжностей, повідомляємо платника не тільки листами, але й у телефонному режимі.
5.Наявність протоколів допитів посадових осіб контрагента про їх непричетність до господарської діяльності, наявність протоколів допитів перевізників с/г продукції. Тут без питань.
officevp.tax.gov.ua
Коментарі до матеріалу