Платникам ПДВ про єдиний реєстр податкових накладних
Постановою Кабміну № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, Мінфін наказом від 12 грудня 2019 року № 520 затвердив Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК, відповідно до якого у разі зупинення реєстрації платник має право подати копії документів та письмові пояснення.
Задля успішного розблокування ПН та РК, які заблоковані в ЄРПН, податківці радять скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:
- звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
- хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
- де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
- кому реалізовано товар / послугу (тобто відносини з покупцями).
Вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:
Документи на отримання товару від постачальника:
- Договір з постачальником товару/ послуги/ сировини - з додатками, специфікаціями.
- Рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
- Видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
- Податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
- Банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
- Текстом - опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
- Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
- Дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).
Документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:
- Договори оренди трансортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
- Акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;
- Товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;
- Банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;
Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:
Договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;
Акти наданих послуг з оренди приміщення;
Банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;
Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) - надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).
Необхідно підтвердити наявність власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася Форма 20-ОПП, якщо ні - слід обов'язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.
Також обов'язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:
- Договір з покупцем товару/послуги - з додатками, специфікаціями;
- Відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції / товару);
- Рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги;
- Видаткові накладні/акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару / послуги;
- Банківські доументи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК.
poltava.tax.gov.ua
Коментарі до матеріалу