Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості використання благодійних внесків в навчальних закладах

12.01.2017

Лист ДФС України

від 30.12.2016 № 28678/6/99-99-15-02-02-15

«Щодо використання благодійних внесків в навчальних закладах»

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо використання благодійних внесків в навчальних закладах та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Відповідно до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

Навчальні заклади будь-якої форми власності, зі статусом юридичної особи можуть бути віднесені до неприбуткових установ, які звільнені від сплати податку на прибуток та внесені до Реєстру, за умови їх відповідності вимогам п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Отже, внесені до Реєстру, зокрема, навчальні заклади не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих від статутної діяльності, за умови, що такі доходи (прибутки) використовуються такою неприбутковою організацією виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ) та не розподіляється дохід або його частина серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

Згідно з п.п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 ПКУ у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ, така неприбуткова організація зобов'язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. Податкове зобов'язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

З першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, до 31 грудня податкового (звітного) року неприбуткова організація зобов'язана щоквартально подавати до контролюючого органу квартальну фінансову і податкову звітність (з наростаючим підсумком) з податку на прибуток та сплачувати податок у термін, визначений для квартального періоду.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому ст. 57 Кодексу для неприбуткових організацій – платників податку на прибуток.

Встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами, є підставою для виключення такої організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій і нарахування податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм Кодексу. Податкові зобов'язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення (п.п. 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ, така неприбуткова організація зобов'язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. Податкове зобов'язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів.

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
15.09.2025
Чи вимагати трудову книжку при працевлаштуванні сумісника
Надамо відповідь на наступні запитання: чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні за сумісництвом та який документ має надати працівник замість трудової книжки. Більше за темою: Особливості оформлення на роботу сумісника Чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні ...
15.09.2025
Передоручення: як правильно оформити довіреність на передачу повноважень
Розглянемо, що таке передоручення; яка форма довіреності, виданої в порядку передоручення; умови та особливості оформлення коли передоручення втрачає чинність; порядок скасування довіреності тощо. Більше за темою: Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відв...
Кращі матеріали