Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи обов’язково у формі звіту № 3-РС зазначити інформацію щодо залишків та/або обсягів використання власно виробленої тютюнової сировини?

09.07.2021

Інформація щодо залишків тютюнової сировини на початок та кінець звітного періоду зазначається у графах 4, 5, 11 та у разі необхідності графі 13 форми Звіту № 3-РС.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.06.21 р. № 2385/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

У зверненні Товариство зазначає, що воно є платником податку на прибуток на загальних підставах, зареєстроване як платник податку на додану вартість, має ліцензію на виробництво тютюнових виробів та ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

Чи зобов’язані суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та оптову торгівлю тютюновими виробами, у формі звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49, зазначити інформацію щодо залишків та/або обсягів використання власно виробленої тютюнової сировини?

Якщо так, то у яких саме графах звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» має бути відображена інформація щодо залишків та/або обсягів використання власно виробленої тютюнової сировини?

У разі, якщо інформацію щодо власно виробленої тютюнової сировини слід відображати в розділі I форми звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49, то в якій графі розділу I вказаної форми звіту має бути зазначена інформація щодо обсягів використання власно виробленої тютюнової сировини для виробництва іншої тютюнової сировини та/або тютюнових виробів?

Чи зобов’язані суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та оптову торгівлю тютюновими виробами, в інших графах, крім графи 5 та графи 11 розділу I форми звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49, зазначати інформацію щодо залишків та/або обсягів використання імпортованої тютюнової сировини?

Якщо так, то у яких саме графах звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» (крім графи 5 та графи 11 розділу I) має бути відображена інформація щодо залишків та/або обсягів використання імпортованої тютюнової сировини?

У разі, якщо інформацію щодо імпортованої тютюнової сировини слід відображати в інших графах, ніж графа 5 та графа 11 розділу I форми звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49, то в якій графі розділу I зазначеної форми звіту має бути зазначена інформація про використання імпортованої тютюнової сировини для виробництва іншої тютюнової сировини та/або тютюнових виробів?

Чи зобов’язані суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та оптову торгівлю тютюновими виробами, у формі звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49, зазначити інформацію щодо експорту тютюнової сировини?

Якщо так, то у яких саме графах звіту N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» має бути відображена інформація щодо експорту тютюнової сировини?

До зазначених запитань.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19.12.1995 р. N 481-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон N 481).

Згідно з ст. 16 Закону N 481 суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.

Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. N 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 р. за N 340/28470 зі змінами та доповненнями (далі - Наказ N 49) затверджено, зокрема, N 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів" (далі - Звіт N 3-РС) та Порядок її заповнення (далі - Порядок).

Відповідно до розділу I Порядку:

Звіт N 3-РС подають суб’єкти господарювання, які виробляють тютюнові вироби, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.

Звіт N 3-РС в електронній формі подається засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

Звіт N 3-РС складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку у графі 3 Звіту N 3-РС зокрема зазначаються одиниці виміру тютюнових виробів, які застосовуються при складанні Звіту N 3-РС:

  • тютюнова сировина УКТ ЗЕД 2401 - млн. штук або тонни;
  • тютюнова сировина УКТ ЗЕД 2403 - млн. штук або тонни.

Електронна форма Звіту N 3-РС передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми.

Таким чином при складанні Звіту N 3-РС відображаються показники зокрема тютюнової сировини УКТ ЗЕД 2401, тютюнової сировини УКТ ЗЕД 2403 в млн. штук або тоннах з округленням до шести знаків після коми.

Згідно з п. 2 розд. ІІ Порядку Звіту N 3-РС інформація щодо залишків тютюнової сировини на початок та кінець звітного періоду зазначається у графах:

У графі 4 зазначається залишок продукції власного виробництва.

У графі 5 зазначається кількість імпортованої продукції, у тому числі сировини, у звітному місяці.

У графі 11 зазначається кількість реалізованої у звітному місяці імпортованої тютюнової продукції, у тому числі сировини.

У графі 13 надаються необхідні пояснення.

Враховуючи зазначене, інформація щодо залишків тютюнової сировини на початок та кінець звітного періоду зазначається у графах 4, 5, 11 та у разі необхідності графі 13 форми Звіту N 3-РС.

Також повідомляємо, що згідно з частиною 2 ст. 17 Закону N 481 у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії тягне за собою накладання штрафу у розмірі 17000 гривень.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення КІК операцій з резидентами України
У графі 32 Звіту про КІК зазначають всі без виключення операції КІК, проведені із нерезидентами – пов’язаними особами відносно такої КІК. Така інформація відображається по кожній операції окремо без її деталізації. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Коментар до Закону № 3706 (КІК) ...
03.10.2025
Чи потрібно з 1 жовтня ФОП-єдиннику без найманих працівників у разі продажу підакцизних товарів сплачувати за себе ЄСВ у подвійному розмірі
Сплата єдиного внеску за себе фізособами-підприємцями (без найманих працівників), які проводять господарську діяльність з продажу підакцизних товарів, здійснюється з 1 жовтня 2025 року без змін – у межах від мінімального страхового внеску до страхового внеску, обчисленого з максимальної величи...
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення операцій, що не впливають на фінрезультат до оподаткування
Податковим кодексом та Порядком заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту і подання до контролюючого органу не визначено винятку щодо відображення операцій залежно від фінансового результату до оподаткування таких операцій. Більше за темою: Коментар до Закону № 37...
Кращі матеріали