Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо правильності заповнення Заяви про реєстрацію платника акцизу з реалізації пального та Акту інвентаризації обсягів залишків пального

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ГУ ДФС у м. Києві

ЛИСТ

від 12.04.2016 № 8676/10 / 26-15-40-03-40-03-16

Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві у відповідь на звернення від 15.03.2016 № 10236/10 щодо правильності заповнення Заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та Акту інвентаризації обсягів залишку пального та повідомляє наступне.

У зв'язку із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VІІI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі – Закон № 909) запроваджено ряд змін в частині акцизного податку, що стосуються реалізації пального.

Серед новацій, внесених Законом № 909 до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов'язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку. Відповідно до цієї норми до платників акцизного податку, які здійснюють реалізацію пального, крім виробників, імпортерів та суб'єктів роздрібної торгівлі пальним, віднесено осіб, які реалізують пальне (п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 Кодексу).

Відповідно до п.1 розділу ІІ Закону № 909 норми (щодо доповнення Кодексу статтями 231 та 232) про запровадження акцизних накладних при реалізації пального, Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального набрали чинності з 1 березня 2016 року.

Згідно положень п.п. 14.1.212 п.14.1 статті 14 Кодексу реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Відповідно до п.п. 212.3.4. п. 212.3 ст 212 Кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реалізації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Заяви та інших документів в рамках системи електронного адміністрування реалізації пального розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків  про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вхідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Всі поля заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального обов’язкові для заповнення.

При заповненні відомостей про пункти з реалізації пального (пункт 5 Заяви) необхідно:

  • код адміністративної одиниці внести відповідно до КОАТУУ (кол.5), де знаходиться пункт з реалізації пального, використовуючи Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на сайті Державної служби статистики: www.ukrstat.gov.ua (Про службу > Методологія та класифікатори >Класифікатори);
  • код типу об’єктів оподаткування (кол.8) внести користуючись Довідником типів об’єктів оподаткування оприлюднений на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua > Довідники >Типи об’єктів оподаткування);
  • код ознаки надання інформації (кол.10) вказати дотримуючись Правил заповнення ознаки надання інформації, використовуючи довідник ознак надання інформації, що наведений у примітці 6 Заяви.

Звертаємо увагу, що в полі «код пункту реалізації пального» має вказуватись числове значення, а саме:

стосовно пунктів, які є філіями або іншими відокремленими підрозділами заявника - юридичної особи, має вказуватись код ЄДРПОУ такої філії чи іншого відокремленого підрозділу, якщо такі філії мають власні коди ЄДРПОУ, відмінні від коду ЄДРПОУ юридичної особи;

стосовно пунктів, які не є філіями чи іншими відокремленими підрозділами юридичної особи або не мають власних кодів ЄДРПОУ, має вказуватись код за внутрішньою кодифікацією, прийнятою самою юридичною особою (наприклад, номери нафтобаз, АЗС, складів, цистерн тощо).

Кожен пункт реалізації пального повинен мати в межах підприємства свій унікальний код.

В полі коду пункту не рекомендується вказувати податковий номер заявника.

Заповнення поля коду пункту реалізації має значення для подальшого його використання при складанні акту інвентаризації обсягів залишків пального та при реєстрації акцизних накладних пунктами, яким буде делеговане право виписки таких накладних.

Пропонуємо платникам, якими некоректно заповненні дані щодо кодів пунктів реалізації пального в заявах про реєстрацію платниками акцизного податку з реалізації пального (наприклад, для всіх пунктів був вказаний код ЄДРПОУ юридичної особи) подати заяви з позначками «зміни».

Відповідно до п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких  суб'єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

Крім цього, особа, що здійснює реалізацію пального повинна не пізніше 20 березня 2016 року подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального, із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, у яких зберігаються обсяги залишку пального, з їх технічними параметрами (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючі документи на відповідні об’єкти та документи, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

Форма акта проведення інвентаризації затверджується наказом Мінфіну.

Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дати його подання.

Зазначені в акті інвентаризації обсяги залишку пального у розрізі кодів згідно з УКТЗЕД одноразово збільшують показник (ΣАНакл) за відповідними кодами згідно з УКТЗЕД як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишків пального та порядку його заповнення та подання» розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Електронне адміністрування реалізації пального»/Накази.

Зазначений наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.03.2016 року № 377/28507 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Заступник начальника                                                                                                            Е.М. Пруднікова

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
05.06.2025
Заповнюємо декларацію з ПДВ із додатками: добірка відеороликів від ДПС
ДПС розроблено детальні відеоматеріали «Порядок заповнення податкової декларації з ПДВ з додатками», які покроково розкажуть про весь процес заповнення податкової звітності з ПДВ. Більше за темою: Заповнення декларації з ПДВ: загальні вимоги Декларація з ПДВ із додатками: алгоритм...
05.06.2025
Чи слід подавати додаткові документи нерезиденту для взяття на облік у ДПС при купівлі нерухомого майна
Розглянемо, чи необхідно нерезиденту для взяття на облік у контролюючому орган подавати додаткові документи. Чи необхідно нерезиденту для взяття на облік у контролюючому орган подавати додаткові документи, окрім тих, що передбачені п. 4.4 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, якщо він...
05.06.2025
Чим визначається перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню
Указано переліки товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню в різних роках. Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оформлення, облік, оподаткування Імпорт без увезення, експорт без вивезення Якими нормативно-правовими документами визначається перелік товарів експорт та імпорт я...
Кращі матеріали