Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про ліцензію на зберігання пального та заявку на його переміщення – відкритий лист ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

21.10.2019

Звернення

Лист до Комітету ВРУ з питань бюджету,
податків та митних платежів, Мінфіну, ДПС

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» звертається із проханням стосовно полегшення процедури оформлення сільгоспвиробникам ліцензії на право зберігання пального, а також доопрацювання деяких моментів заповнення заявки на переміщення пального.

Суть питання

Починаючи з 01.07.19 р. Законом № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) запроваджено ліцензування діяльності зі зберігання пального та подання неплатником акцизу заявки на переміщення пального транспортним засобом, який не є акцизним складом пересувним (пп. 230.1.5 Податкового кодексу, далі – заявка).

Ці новації стосуються багатьох сільгоспвиробників, які придбавають пальне для власного використання, зберігають його у звичайних ємностях, отриманих ще за часів реформування КСП, транспортують його на поля для заправлення сільгосптехніки. Тому виникла необхідність викласти пропозиції щодо двох важливих питань:

1) ліцензування;

2) заповнення заявки.

1. За різних життєвих обставин більшості сільгоспвиробників важко зібрати пакет документів на отримання ліцензії. Зокрема, за нормами ст. 15 Закону № 481 до заяви слід додати акт введення в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Кожен із цих документів надається виключно на об’єкти будівництва, тобто на нерухоме майно. Утім, у нормі не вказується, які документи подавати в разі зберігання пального в рухомих об’єктах (цистернах, бочках, ємностях). Схожі проблеми виникають також із підготовкою інших документів.

У Законі № 481 не взято до уваги сільгосппідприємства України. Було б доцільно серед винятків передбачити також підприємства, які зберігають пальне виключно для власних потреб і промислового перероблення, не здійснюють його продаж іншим суб’єктам. Подібні пропозиції викладено в законопроекті від 09.10.19 р. № 2248. Вважаємо за потрібне підтримати цей проект, адже він спрямований на усунення колізії та виключення підприємств вітчизняної агропромислової галузі із переліку суб’єктів, які мають отримувати ліцензію.

2. Проблеми виникають і під час заповнення заявки, адже Порядок заповнення заявки, затверджений наказом Мінфіну від 08.05.19 р. № 188 (далі – Порядок № 188), не враховує життєві реалії. Наприклад, до графи 14 заявки вноситься ідентифікатор об’єкта оподаткування заявника. Але деякі сільгосппідприємства надають послуги з оброблення земельних ділянок (як підрядники), направляючи свою сільгосптехніку на земельні ділянки замовника. Виникає потреба в транспортуванні до сільгосптехніки ТЗ із пальним, а для цього слід подавати заявку. Проте власник пального – підрядник не може відобразити в графі 14 ідентифікатор об’єкта оподаткування стороннього підприємства. Як наслідок він позбавлений можливості достовірно заповнити заявку.

Заповнюючи заявку, власник пального – підрядник указує свій ТЗ і в полі заявки «пункт розвантаження», а саме в графі 15, автоматично відображається код за КОАТУУ заявника. Але ж місцем відвантаження буде стороння земельна ділянка, розташована за іншим КОАТУУ. Занести вручну потрібну інформацію неможливо. Тому, відправляючи пальне в дорогу з такою заявкою, його власник ризикує втратити пальне разом із ТЗ, що його перевозить. Адже поліцейських не турбуватимуть проблеми технічного характеру під час оформлення заявки.

Також на практиці один бензовоз може мати ємність на декілька відділень, тоді пальне поділяється на 3–4 секції. Власниками пального можуть бути різні підприємства. Однак подання заявки на один ТЗ, що перевозить пальне, одночасно декількома підприємствами не допускається. На підставі заявки ТЗ включається до Переліку ТЗ, які транспортують пальне, його повторне включення іншим заявником технічно неможливе.

З огляду на всі ці моменти звертаємося до вас із пропозиціями, які дадуть змогу сільгоспвиробникам належно працювати та не перейматися за своє пальне, ТЗ і не боятися штрафів за зберігання пального без ліцензії.

Пропозиції

1. Підтримати законопроект від 09.10.19 р. № 2248 або будь-який інший, що передбачає виключення підприємств вітчизняної агропромислової галузі із переліку суб’єктів, яким потрібно отримувати ліцензію, або зменшення пакета документів для отримання ліцензії або отримання ліцензії за заявочним принципом.

2. Надати технічну можливість декільком СГ реєструвати заявку на один ТЗ, що перевозить одночасно їхнє пальне.

3. Надати технічну можливість вносити вручну до графи 15 заявки відомості про код за КОАТУУ, що відповідає фактичному місцю відвантаження. Зробити так, щоб відомості до цієї графи не підтягувались автоматично із повідомлення за формою № 20-ОПП.

4. Надати роз’яснення Нацполіції щодо особливостей заповнення заявки в окремих випадках та встановлення власників при переміщенні пального в разі зупинення ТЗ під час його транспортування.

Заздалегідь вдячні за співпрацю.

Аполлон ПОЗОВ,
голова Ради ГО «Всеукраїнський
бухгалтерський клуб»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
04.06.2025
Корисні адміністративні ресурси для бізнесу: нагадування Мін’юсту
15 грудня 2023 року набув чинності Закон від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адміністративну процедуру». Цей закон запроваджує єдині прозорі правила взаємодії між державою та громадянами та бізнесом, надаючи їм можливість звертатися до адміністративних органів за стандартизованою процедурою дл...
04.06.2025
Огляд судової практики за квітень 2025 року
Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за квітень 2025 року. Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за квітень 2025 року – ...
04.06.2025
Надурочна робота та її оплата під час воєнного стану
Більше за темою: Надурочні роботи: як залучити до них та оплатити Працівникові при звільненні забули оплатити надурочні години: як виправити помилку? Відповідно до ст. 106 КЗпП за погодинною системою оплати праці робота в надурочний час оплачується у подвійному розмірі годинної ставки.  ...
Кращі матеріали