Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про ліцензію на зберігання пального та заявку на його переміщення – відкритий лист ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

21.10.2019

Звернення

Лист до Комітету ВРУ з питань бюджету,
податків та митних платежів, Мінфіну, ДПС

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» звертається із проханням стосовно полегшення процедури оформлення сільгоспвиробникам ліцензії на право зберігання пального, а також доопрацювання деяких моментів заповнення заявки на переміщення пального.

Суть питання

Починаючи з 01.07.19 р. Законом № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) запроваджено ліцензування діяльності зі зберігання пального та подання неплатником акцизу заявки на переміщення пального транспортним засобом, який не є акцизним складом пересувним (пп. 230.1.5 Податкового кодексу, далі – заявка).

Ці новації стосуються багатьох сільгоспвиробників, які придбавають пальне для власного використання, зберігають його у звичайних ємностях, отриманих ще за часів реформування КСП, транспортують його на поля для заправлення сільгосптехніки. Тому виникла необхідність викласти пропозиції щодо двох важливих питань:

1) ліцензування;

2) заповнення заявки.

1. За різних життєвих обставин більшості сільгоспвиробників важко зібрати пакет документів на отримання ліцензії. Зокрема, за нормами ст. 15 Закону № 481 до заяви слід додати акт введення в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Кожен із цих документів надається виключно на об’єкти будівництва, тобто на нерухоме майно. Утім, у нормі не вказується, які документи подавати в разі зберігання пального в рухомих об’єктах (цистернах, бочках, ємностях). Схожі проблеми виникають також із підготовкою інших документів.

У Законі № 481 не взято до уваги сільгосппідприємства України. Було б доцільно серед винятків передбачити також підприємства, які зберігають пальне виключно для власних потреб і промислового перероблення, не здійснюють його продаж іншим суб’єктам. Подібні пропозиції викладено в законопроекті від 09.10.19 р. № 2248. Вважаємо за потрібне підтримати цей проект, адже він спрямований на усунення колізії та виключення підприємств вітчизняної агропромислової галузі із переліку суб’єктів, які мають отримувати ліцензію.

2. Проблеми виникають і під час заповнення заявки, адже Порядок заповнення заявки, затверджений наказом Мінфіну від 08.05.19 р. № 188 (далі – Порядок № 188), не враховує життєві реалії. Наприклад, до графи 14 заявки вноситься ідентифікатор об’єкта оподаткування заявника. Але деякі сільгосппідприємства надають послуги з оброблення земельних ділянок (як підрядники), направляючи свою сільгосптехніку на земельні ділянки замовника. Виникає потреба в транспортуванні до сільгосптехніки ТЗ із пальним, а для цього слід подавати заявку. Проте власник пального – підрядник не може відобразити в графі 14 ідентифікатор об’єкта оподаткування стороннього підприємства. Як наслідок він позбавлений можливості достовірно заповнити заявку.

Заповнюючи заявку, власник пального – підрядник указує свій ТЗ і в полі заявки «пункт розвантаження», а саме в графі 15, автоматично відображається код за КОАТУУ заявника. Але ж місцем відвантаження буде стороння земельна ділянка, розташована за іншим КОАТУУ. Занести вручну потрібну інформацію неможливо. Тому, відправляючи пальне в дорогу з такою заявкою, його власник ризикує втратити пальне разом із ТЗ, що його перевозить. Адже поліцейських не турбуватимуть проблеми технічного характеру під час оформлення заявки.

Також на практиці один бензовоз може мати ємність на декілька відділень, тоді пальне поділяється на 3–4 секції. Власниками пального можуть бути різні підприємства. Однак подання заявки на один ТЗ, що перевозить пальне, одночасно декількома підприємствами не допускається. На підставі заявки ТЗ включається до Переліку ТЗ, які транспортують пальне, його повторне включення іншим заявником технічно неможливе.

З огляду на всі ці моменти звертаємося до вас із пропозиціями, які дадуть змогу сільгоспвиробникам належно працювати та не перейматися за своє пальне, ТЗ і не боятися штрафів за зберігання пального без ліцензії.

Пропозиції

1. Підтримати законопроект від 09.10.19 р. № 2248 або будь-який інший, що передбачає виключення підприємств вітчизняної агропромислової галузі із переліку суб’єктів, яким потрібно отримувати ліцензію, або зменшення пакета документів для отримання ліцензії або отримання ліцензії за заявочним принципом.

2. Надати технічну можливість декільком СГ реєструвати заявку на один ТЗ, що перевозить одночасно їхнє пальне.

3. Надати технічну можливість вносити вручну до графи 15 заявки відомості про код за КОАТУУ, що відповідає фактичному місцю відвантаження. Зробити так, щоб відомості до цієї графи не підтягувались автоматично із повідомлення за формою № 20-ОПП.

4. Надати роз’яснення Нацполіції щодо особливостей заповнення заявки в окремих випадках та встановлення власників при переміщенні пального в разі зупинення ТЗ під час його транспортування.

Заздалегідь вдячні за співпрацю.

Аполлон ПОЗОВ,
голова Ради ГО «Всеукраїнський
бухгалтерський клуб»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Чи можна продовжити відпустку без збереження зарплати при виїзді за кордон
Працівник, який виїхав за кордон, отримав відпустку без збереження заробітної плати тривалістю 90 календарних днів. Чи можна її продовжити?  Більше за темою: Тривалість відпустки за основним місцем роботи більша, ніж на роботі за сумісництвом: що робити? Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону від 15...
16.09.2025
Чи зараховується безоплатна відпустка до періоду для надання щорічної відпустки
Чи дає період відпустки без збереження заробітної плати право на щорічну відпустку з урахуванням внесених змін від 22.11.2023 до Закону від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки»? Більше за темою: Особливості надання відпусток у період воєнного стану У зв’язку зі змінами, внесеним...
16.09.2025
Як запровадити чотирьохденний робочий тиждень
Розкажемо про види та випадки встановлення неповного робочого часу, про встановлення неповного робочого часу з ініціативи роботодавця, про особливості зміни істотних умов праці, про ризики для роботодавця за недотримання законодавчо визначеної процедури тощо. Больше по теме: Що вважається зміною іс...
Кращі матеріали