Нове маркування пачок з сигаретами
Йдеться про розміщення графічних та текстових зображень медичних попереджень на упаковках з сигаретами. Такі попередження діють у 42 країнах світу та продемонстрували свою ефективність у боротьбі з тютюнопалінням. В Україні маркування запровадили у 2012 році. Зараз Міністерство охорони здоровʼя завершує процес імплементації директиви Єврокомісії 40/2014, відповідно до якої оновлюється маркування пачок.
«40% опитаних українців стали більше вживати тютюн або нікотин з початку повномасштабного вторгнення. Це результати опитування щодо вживання тютюну за квітень 2023, яке провели ВООЗ у співпраці з Міністерством охорони здоров’я України та Київським міжнародним інститутом соціології. Найбільше опитаних споживають сигарети промислового виробництва – 83,3%, тому маркування пачок зображеннями медичних попереджень, які показали свою ефективність у таких прогресивних країнах, як Канада та Австралія, має на меті посилити ефект антитютюнових обмежень та спонукати курців до відмови від куріння. Наразі ми очікуємо реєстрації графічних наборів у Міністерстві юстиції», – заявив заступник Міністра охорони здоров’я, головний державний санітарний лікар Ігор Кузін.
Важлива складова боротьби зі вживанням тютюну – інформування людей про шкоду куріння. Маркування пачок з тютюновими виробами – одна з ефективних складових у сфері боротьби з тютюнопалінням.
Попри те що з 2012 року більшість форм реклами тютюнових виробів заборонена в Україні – нерегульованою залишалась норма щодо демонстрації виробів у точках продажу. Це створювало ризики того, що діти й підлітки можуть активніше долучатися до куріння під впливом реклами. Крім того, не було врегульовано рекламу вейпів та електронних сигарет. За даними квітневого опитування, електронні сигарети або інші пристрої для вейпінгу вживають 3,3% респондентів, тютюнові вироби для електричного нагрівання – 3,0%.
11 липня 2023 року набуде чинності норма закону, яка забороняє рекламу е-сигарет та приладів для нагрівання тютюну. Крім того, МОЗ підтримує ініціативу народних депутатів щодо розширення заборони на використання смако-ароматичних добавок на всі тютюнові вироби.
Верховна Рада у 2020 році скоригувала рівні оподаткування тютюнових виробів для електричного нагрівання до рівня звичайних сигарет і запровадила податки на нікотин. У 2020 році ринок тютюну в Україні скоротився на 10-12% завдяки підвищенню ставок оподаткування.
Наразі в Україні діє семирічний план збільшення податку на тютюнові вироби до 2024 року. Така податкова політика є загальновизнаною в світі найкращою практикою.
https://www.kmu.gov.ua
Коментарі до матеріалу