Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Немає квитанції про реєстрацію ПН: чи вважати її зареєстрованою?

06.06.2019 2311 4 1

В Індивідуальній податковій консультації від 15.05.19 р. № 2172/6/99-99-12-02-01-15/ІПК (далі – ІПК № 2172) розглянуто ситуацію, коли після відправлення на реєстрацію податкової накладної (далі – ПН) платник ПДВ не отримав квитанцію про її реєстрацію (нереєстрацію, про зупинення реєстрації).

Що робити платнику ПДВ у такій ситуації?

Для відповіді на це запитання проаналізуємо деякі законодавчі норми.

Згідно з п. 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246 (далі – Порядок № 1246), операційний день для реєстрації ПН триває в робочі дні з 8.00 до 20.00. Якщо останній день строку реєстрації ПН припадає на вихідний, святковий або неробочий день, такий день є операційним днем (тобто ПН у цей день реєструються). Після отримання ПН ДФС проводить автоматизовану перевірку документа (п. 12 Порядку № 1246).

У цьому випадку слід пам’ятати, що автоматизована перевірка здійснюється в день надходження електронного документа або не пізніше наступного робочого дня, якщо документ надійшов після закінчення операційного дня або за одну годину до його закінчення (п. 9 розд. II Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557, далі – Порядок № 557).

Якщо проаналізувати вищенаведені норми двох документів (п. 3 Порядку № 1246; п. 9, 11 розд. II Порядку № 557), можна дійти висновку: якщо ПН відправлена на реєстрацію о 19.00, то є ризик, що автоматизовану перевірку вона пройде на наступний операційний день. Тому, якщо ви реєструєте ПН в останній день установленого строку, відправляйте її на реєстрацію принаймні до 19.00.

Тепер що стосується відсутності квитанції. За результатами перевірки ПН платнику надсилається перша квитанція (п. 11 розд. II Порядку № 557). Роль першої квитанції у випадку реєстрації ПН відіграє повідомлення, у якому фіксується дата та час отримання документа органом ДФС.

Важливий нюанс! Перша квитанція (повідомлення) направляється автору електронного документа протягом двох годин із моменту його отримання ДФС, а якщо документ був відправлений після закінчення операційного дня – протягом перших двох годин наступного операційного дня (п. 11 розд. II Порядку № 557). Причому якщо протягом цього строку не отримано повідомлення, документ уважається не прийнятим органом ДФС.

Це значить, що якщо після відправлення ПН на реєстрацію в ЄРПН минуло більше двох годин і платнику ПДВ не надійшло повідомлення з датою та часом отримання ПН, така ПН уважається не отриманою ДФС.

Для перевірки цього факту ДФС рекомендує платникам ПДВ здійснити такі кроки (ЗІР, категорія 101.17):

  • подивитися дані ЄРПН через Електронний кабінет – про наявність ПН, відправленої на реєстрацію;
  • якщо дані про ПН в ЄРПН відсутні – звернутися до Центру обслуговування платників податків за своїм місцезнаходженням або на гарячу лінію за номером 0-800-501-007 (напрямок 0), докладно описавши ситуацію.

І ми рекомендуємо в разі відсутності повідомлення більше 2 годин – з’ясовувати, чи отримана ПН органом ДФС. Особливо, якщо ПН була відправлена на реєстрацію в останній день установленого строку.

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 4

Кращі матеріали