Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Немає квитанції про реєстрацію ПН: чи вважати її зареєстрованою?

06.06.2019

В Індивідуальній податковій консультації від 15.05.19 р. № 2172/6/99-99-12-02-01-15/ІПК (далі – ІПК № 2172) розглянуто ситуацію, коли після відправлення на реєстрацію податкової накладної (далі – ПН) платник ПДВ не отримав квитанцію про її реєстрацію (нереєстрацію, про зупинення реєстрації).

Що робити платнику ПДВ у такій ситуації?

Для відповіді на це запитання проаналізуємо деякі законодавчі норми.

Згідно з п. 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246 (далі – Порядок № 1246), операційний день для реєстрації ПН триває в робочі дні з 8.00 до 20.00. Якщо останній день строку реєстрації ПН припадає на вихідний, святковий або неробочий день, такий день є операційним днем (тобто ПН у цей день реєструються). Після отримання ПН ДФС проводить автоматизовану перевірку документа (п. 12 Порядку № 1246).

У цьому випадку слід пам’ятати, що автоматизована перевірка здійснюється в день надходження електронного документа або не пізніше наступного робочого дня, якщо документ надійшов після закінчення операційного дня або за одну годину до його закінчення (п. 9 розд. II Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557, далі – Порядок № 557).

Якщо проаналізувати вищенаведені норми двох документів (п. 3 Порядку № 1246; п. 9, 11 розд. II Порядку № 557), можна дійти висновку: якщо ПН відправлена на реєстрацію о 19.00, то є ризик, що автоматизовану перевірку вона пройде на наступний операційний день. Тому, якщо ви реєструєте ПН в останній день установленого строку, відправляйте її на реєстрацію принаймні до 19.00.

Тепер що стосується відсутності квитанції. За результатами перевірки ПН платнику надсилається перша квитанція (п. 11 розд. II Порядку № 557). Роль першої квитанції у випадку реєстрації ПН відіграє повідомлення, у якому фіксується дата та час отримання документа органом ДФС.

Важливий нюанс! Перша квитанція (повідомлення) направляється автору електронного документа протягом двох годин із моменту його отримання ДФС, а якщо документ був відправлений після закінчення операційного дня – протягом перших двох годин наступного операційного дня (п. 11 розд. II Порядку № 557). Причому якщо протягом цього строку не отримано повідомлення, документ уважається не прийнятим органом ДФС.

Це значить, що якщо після відправлення ПН на реєстрацію в ЄРПН минуло більше двох годин і платнику ПДВ не надійшло повідомлення з датою та часом отримання ПН, така ПН уважається не отриманою ДФС.

Для перевірки цього факту ДФС рекомендує платникам ПДВ здійснити такі кроки (ЗІР, категорія 101.17):

  • подивитися дані ЄРПН через Електронний кабінет – про наявність ПН, відправленої на реєстрацію;
  • якщо дані про ПН в ЄРПН відсутні – звернутися до Центру обслуговування платників податків за своїм місцезнаходженням або на гарячу лінію за номером 0-800-501-007 (напрямок 0), докладно описавши ситуацію.

І ми рекомендуємо в разі відсутності повідомлення більше 2 годин – з’ясовувати, чи отримана ПН органом ДФС. Особливо, якщо ПН була відправлена на реєстрацію в останній день установленого строку.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 4
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Чи можна продовжити відпустку без збереження зарплати при виїзді за кордон
Працівник, який виїхав за кордон, отримав відпустку без збереження заробітної плати тривалістю 90 календарних днів. Чи можна її продовжити?  Більше за темою: Тривалість відпустки за основним місцем роботи більша, ніж на роботі за сумісництвом: що робити? Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону від 15...
16.09.2025
Чи зараховується безоплатна відпустка до періоду для надання щорічної відпустки
Чи дає період відпустки без збереження заробітної плати право на щорічну відпустку з урахуванням внесених змін від 22.11.2023 до Закону від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки»? Більше за темою: Особливості надання відпусток у період воєнного стану У зв’язку зі змінами, внесеним...
16.09.2025
Як запровадити чотирьохденний робочий тиждень
Розкажемо про види та випадки встановлення неповного робочого часу, про встановлення неповного робочого часу з ініціативи роботодавця, про особливості зміни істотних умов праці, про ризики для роботодавця за недотримання законодавчо визначеної процедури тощо. Больше по теме: Що вважається зміною іс...
Кращі матеріали