Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи може платник нараховувати податкову амортизацію на об’єкт основних засобів, який тимчасово виведено з експлуатації?

30.08.2018 1559 1 0

В ІПК ДФС від 19.07.18 р. № 3171/6/99-99-15- 02-02-15/ІПК (далі – ІПК № 3171) фахівці ДФС роз’яснили платнику, що факт нарахування податкової амортизації на об’єкт основних засобів (далі – ОЗ), виведений з експлуатації, залежить від того, за якими правилами він веде бухгалтерський облік. Тобто якщо в бухобліку в платника амортизація на законсервований об’єкт ОЗ нараховується, то її можна нараховувати і для цілей податкового обліку. 

При цьому за правилами міжнародних стандартів нарахування амортизації ОЗ починають із моменту, коли об’єкт став придатний до експлуатації та закінчують тільки у випадку його ліквідації або продажу (§ 55 МСБО 16).

Нарахування амортизації не переривається і в період фактичного простою об’єкта ОЗ, наприклад у випадку його капремонту, реконструкції і т. п. 

А за правилами національних стандартів бухобліку нарахування амортизації ОЗ припиняється починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію (п. 29 П(С)БО 7), і відновлєється тільки після того, як об’єкт стане придатним до експлуатації. 

Таким чином, згідно з ІПК № 3171 якщо об’єкт ОЗ знаходиться на консервації, капремонті, модернізації, модифікації, добудові, дообладнанні або реконструкції, а підприємство для ведення бухобліку користується правилами: 

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали