Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може платник нараховувати податкову амортизацію на об’єкт основних засобів, який тимчасово виведено з експлуатації?

30.08.2018

В ІПК ДФС від 19.07.18 р. № 3171/6/99-99-15- 02-02-15/ІПК (далі – ІПК № 3171) фахівці ДФС роз’яснили платнику, що факт нарахування податкової амортизації на об’єкт основних засобів (далі – ОЗ), виведений з експлуатації, залежить від того, за якими правилами він веде бухгалтерський облік. Тобто якщо в бухобліку в платника амортизація на законсервований об’єкт ОЗ нараховується, то її можна нараховувати і для цілей податкового обліку. 

При цьому за правилами міжнародних стандартів нарахування амортизації ОЗ починають із моменту, коли об’єкт став придатний до експлуатації та закінчують тільки у випадку його ліквідації або продажу (§ 55 МСБО 16).

Нарахування амортизації не переривається і в період фактичного простою об’єкта ОЗ, наприклад у випадку його капремонту, реконструкції і т. п. 

А за правилами національних стандартів бухобліку нарахування амортизації ОЗ припиняється починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію (п. 29 П(С)БО 7), і відновлєється тільки після того, як об’єкт стане придатним до експлуатації. 

Таким чином, згідно з ІПК № 3171 якщо об’єкт ОЗ знаходиться на консервації, капремонті, модернізації, модифікації, добудові, дообладнанні або реконструкції, а підприємство для ведення бухобліку користується правилами: 

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали