Чи може платник нараховувати податкову амортизацію на об’єкт основних засобів, який тимчасово виведено з експлуатації?
В ІПК ДФС від 19.07.18 р. № 3171/6/99-99-15- 02-02-15/ІПК (далі – ІПК № 3171) фахівці ДФС роз’яснили платнику, що факт нарахування податкової амортизації на об’єкт основних засобів (далі – ОЗ), виведений з експлуатації, залежить від того, за якими правилами він веде бухгалтерський облік. Тобто якщо в бухобліку в платника амортизація на законсервований об’єкт ОЗ нараховується, то її можна нараховувати і для цілей податкового обліку.
При цьому за правилами міжнародних стандартів нарахування амортизації ОЗ починають із моменту, коли об’єкт став придатний до експлуатації та закінчують тільки у випадку його ліквідації або продажу (§ 55 МСБО 16).
Нарахування амортизації не переривається і в період фактичного простою об’єкта ОЗ, наприклад у випадку його капремонту, реконструкції і т. п.
А за правилами національних стандартів бухобліку нарахування амортизації ОЗ припиняється починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію (п. 29 П(С)БО 7), і відновлєється тільки після того, як об’єкт стане придатним до експлуатації.
Таким чином, згідно з ІПК № 3171 якщо об’єкт ОЗ знаходиться на консервації, капремонті, модернізації, модифікації, добудові, дообладнанні або реконструкції, а підприємство для ведення бухобліку користується правилами:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року