Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

ФОП – news (12 — 16.04.2021)

16.04.2021 1251 0 1

Дайджест корисних подій

Нові податкові послуги для ФОП в «Дія»

Мінцифри спільно з ДПС анонсували нові податкові послуги для бізнесу в мобільному застосунку та на порталі Дія.

Навесні на Diia Summit запустять електронний підпис у «Дії», який відкриє нові можливості в цифровізації послуг для бізнесу. Насамперед, це дозволить інтегрувати в «Дію» послуги податкової, щоб створити зручний та простий сервіс зі сплати податків та подання декларацій для ФОП на спрощеній системі оподаткування як у застосунку, так і на порталі «Дія».

Держпослуги для ІТ на ГІДІ

ІТ-галузь України стрімко розвивається. На сьогодні доходи ІТ-сектору становлять $6 млрд. Мінцифри на порталі «Дія» — Гіді підготувала добірку найпопулярніших держпослуг, які найчастіше шукають IT-спеціалісти. Це відкриття ФОП, реєстрація платника єдиного податку, підтвердження статусу податкового резидента, реєстрація авторського права на твір, свідоцтво на торговельну марку, довідки резидента чи нерезидента. Очікується, що створення зручних умов для бізнесу на «Дія City» матиме позитивний вплив на подальший розвиток ІТ-галузі в Україні та зростання доходів на 40-50%.

Оновлено порядок приєднання абонентів до Системи BankID НБУ

Система BankID НБУ на сьогодні налічує 84 абоненти, з них 32 – банки та 52 – надавачі послуг. Громадяни, у тому числі ФОП, які мають рахунки в цих 32 банках (а це 99% клієнтів – держателів платіжних карток на українському ринку), уже сьогодні можуть отримати дистанційний доступ до фінансових, адміністративних та інших послуг, використовуючи Систему BankID НБУ. Однією з найбільш затребуваних послуг з використанням Системи BankID НБУ є авторизація в мобільному застосунку «Дія». Також за допомогою Системи BankID НБУ відбувається ідентифікація осіб під час проведення готівкових та безготівкових розрахунків у бізнесі. Про чергові важливі зміни до порядку приєднання абонентів до Системи BankID НБУ, їх ідентифікації розповів НБУ.

Карантинна допомога – 2021

ФОП та наймані працівники з «червоних» зон з 19 квітня зможуть подавати заявки на отримання допомоги в розмірі 8 000 грн

10.04.21 р. набула чинності постанова КМУ від 07.04.21 р. № 328, якою затверджено Порядок надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Згідно з п. 6 цього Порядку ФОП та наймані працівники з «червоних» зон зможуть подавати заявки на отримання допомоги протягом 30 днів із дня запровадження на території відповідного регіону обмежувальних протиепідемічних заходів. Перебіг строку для отримання допомоги у зв’язку із запровадженням обмежувальних протиепідемічних заходів у лютому — березні 2021 р. починається через 10 днів із дня набрання чинності Законом від 30.03.21 р. № 1358-IX, тобто з 19.04.21 р.

Детальніше про карантинну допомогу для ФОП читатайте в Uteka:

Карантинна допомога для ФОП і працівників – 2021: хто та за яких умов отримає

Як ФОП отримати карантинну допомогу: практична реалізація законодавчих норм

Облік та звітність

Як звітують ФОП, щодо яких до ЄДР унесено запис про припинення підприємницької діяльності (ліквідацію)

Податківці Головного управління ДПС у Київській області на своєму порталі розповіли про особливості звітування ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (ліквідації).

ФОП, які перебували на загальній системі оподаткування, востаннє подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи за звітний період із дня, що настає за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду, до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, у строки, установлені ПК для місячного податкового періоду.

ФОП – платники єдиного податку подають податкові декларації платника єдиного податку востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу або до закінчення такого звітного періоду, на який припадає дата ліквідації.

Дії ФОП - платника єдиного податку першої – третьої груп у разі втрати Книги обліку доходів і витрат, яка велась до 01.01.21 р.

У разі втрати Книги обліку доходів і витрат, з огляду на пп. 44.1 і 44.3 ст. 44 ПК, ФОП зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити податкову за місцем свого обліку та відновити втрачену Книгу протягом 90 календарних днів із дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. У разі невідновлення Книги вважається, що Книги не було у такого платника єдиного податку на час складання податкової декларації. Про це податківці розповіли в категорії 107.01 «ЗІР».

Оподаткування

Як оподаткувати доходи ФОП у разі зміни ставки єдиного податку з 3 % на 5 % та анулювання реєстрації платника ПДВ

У категорії 107.01 «ЗІР» податківці відповіли, що зміна ставки з 3 % на 5 % у платника єдиного податку на третій групі відбудеться з нового податкового (звітного) періоду. Отже, доходи такого ФОП до кінця податкового (звітного) періоду оподатковуватимуться за ставкою 3 %.

ФОП на загальній системі оподаткування надала благодійну допомогу неприбутковій організації: чи виникають витрати?

Пунктом 177.4 ПК визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування. У ньому не передбачено віднесення до витрат сум наданої ФОП благодійної (спонсорської) допомоги.

Податківці ГУ ДПС у Дніпропетровській області роз’яснили, що сума благодійної (спонсорської) допомоги, надана неприбутковій організації ФОП на загальній системі оподаткування, не належить до витрат такого підприємця.

РРО/ПРРО

Чи можна вважати розрахунковою операцією надходження коштів від покупців на рахунок ФОП з рахунку ПАТ «Укрпошта»

Доставка товару та прийняття плати за товар проводиться через поштову службу. Чи має ФОП – продавець застосовувати РРО? На сьогодні це питання є поширеним. Податківці розповіли в ІПК ГУ ДПС у Харківській області від 22.03.221 р. № 1090/ІПК/20-40-07-10-19, що надходження коштів на розрахунковий рахунок ФОП з розрахункового рахунку ПАТ «Укрпошта», які відбуваються відповідно до укладеного договору за допомогою банківської онлайн-системи платежів, не є розрахунковими операціями в розумінні Закону від 06.06.95 р № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Соціальне страхування

ФОП-пенсіонери можуть добровільно сплачувати ЄСВ

Відповідно до Закону від 08.07.10 р. № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» ФОП звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо отримують пенсію за віком або за вислугу років, або є особами з інвалідністю та отримують пенсію або соціальну допомогу. Податківці ГУ ДПС у Черкаській області розповіли, що ФОП – пенсіонери можуть бути платниками ЄСВ лише за умови їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали