Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Юридичні поради: легалізація перепланування квартири

10.07.2017

Самовільне перепланування може викликати руйнування будинку і загибель великої кількості людей, тому до питань реконструкції житла експерти радять ставитися дуже серйозно. Перш, ніж почати будь-які будівельні роботи, рекомендується подбати про всі дозволи.

За загальним правилом власник квартири, який бажає провести перепланування, повинен пройти кілька кроків по залученню державних і приватних структур. Цей процес правильно починати з розробки проекту реконструкції квартири. Слід звернутися в ліцензовану проектну організацію, яка має сертифікованих архітекторів, і укласти з нею договір на виконання робіт. Проектант бере на себе відповідальність за те, що роботи, які будуть зроблені, відповідають державним стандартам, будівельним нормам і правилам.

Після вибору підрядної організації для здійснення ремонтних робіт особа повинна звернутися в Центр надання адміністративних послуг свого району і заповнити декларацію про початок виконання будівельних робіт в квартирі. Документ направляється адміністраторами центру в Державну архітектурно-будівельну інспекцію, без участі заявника.

У декларації обов'язково повинні бути вказані дані про замовника реконструкції, а також про автора проекту та будівельної компанії, яка безпосередньо буде виконувати роботи. Далі Ваші документи вивчать фахівці зазначеної інспекції і приймуть рішення про надання (чи ні) дозволу на реконструкцію житла. Тільки отримавши позитивну відповідь, Ви маєте право починати будівельні роботи.

Після завершення будівництва переплановану квартиру потрібно ввести в експлуатацію. Перший крок - потрібно замовити технічну інвентаризацію в БТІ або приватної організації, співробітники якої проведуть заміри житла за фактом реконструкції і внесуть дані в технічний паспорт. Отримавши на руки цей документ, власник квартири обов'язково вдруге звертається в дозвільний центр та декларує вже завершення ремонтних робіт. Після цього роботи будуть вважатися введеними в експлуатацію.

 

На цьому процедура узаконення реконструкції не закінчена. Особі слід звернутися в Державну реєстраційну службу для того, щоб замінити документ про право власності на змінений об'єкт нерухомого майна. В результаті Ви повинні отримати нове свідоцтво і витяг з реєстру речових прав.

В кінці нагадаємо про основні етапи проведення легальної реконструкції квартир у багатоповерхівці:

- перепланування потрібно починати з замовлення проекту реконструкції в ліцензованій проектній організації;

- наміри про проведення перепланування житла слід задекларувати;

- для оформлення декларації прямуйте до дозвільного центру;

- після проведення будівельних робіт потрібно отримати новий технічний паспорт квартири;

- процедура реконструкції житла буде вважатися завершеною після того, як власник квартири отримає нове свідоцтво про право власності в Державній реєстраційній службі.

Джерело: http://sud.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали