Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виходячи - виходь: 6 порад щодо виведення франшизи в ЄС

29.05.2018

Як українським підприємцям побудувати франчайзингову мережу в Європі

Поганий той підприємець, який не розмірковує над масштабуванням бізнесу і побудовою мережі. Один з варіантів розвитку – відкриття франчайзингових точок, причому як на території України, так і за її межами. Сьогодні вітчизняні бізнесмени воліють виходити на європейські ринки, дещо охолонувши до ринків країн СНД, в першу чергу російського. Але перед тим як «перетнути» західний кордон, варто проаналізувати готовність вашої бізнес-моделі до тиражування за межами рідної держави. Про те, на що в першу чергу варто звернути увагу.

Як обрати модель виходу за кордон? Є два варіанти: одні франчайзери спочатку воліють у новій країні відкрити власну точку, самостійно вивчити ринок, адаптувати бізнес-модель під нові реалії, і лише потім продавати франшизу в цій країні. Так, наприклад, вчинили мережі перукарських послуг «Експрес Стрижка» і мережа кур'єрської служби доставки на електробайках Delfast. А, наприклад, фастфуд-мережа Lviv Croissants обрала другий варіант розвитку – спершу відкрили франчайзингову точку, а не власну.

Як знайти франчайзі? І знову є два варіанти розвитку подій. Ті ж Lviv Croissants знайшли польського партнера, який придбав у них франшизу. А у «Експрес Стрижки» спочатку франшизу купували підприємці, які виїжджають до Європи на ПМЖ, щоб відкритися за кордоном. По суті, вони емігрували разом з готовим бізнесом.

Де шукати покупців франшизи? Треба мати на увазі, що на відміну від країн СНД, в ЄС немає добре структурованих інтернет-каталогів франшиз. Тому для подальшого пошуку місцевих франчайзі варто брати участь у профільних виставках. Найбільша з таких у Європі щорічно в березні проходить у Парижі. Також можна купувати стенд і на країнових виставках, але вони проводяться далеко не в кожній європейській країні, наприклад, в Угорщині – не проводяться. А в Польщі проходить навесні в Катовіце і восени у Варшаві. Більше серед експонентів і відвідувачів котирується варшавська.

Під якою ТМ розвиватися в Європі? Для відкриття торгових точок в Європі свої назви не довелося змінювати ані Delfast, ані мережі хостелів Dream Hostel, мережа «Експрес Стрижка» просто переклала назву англійською і стала Haircut Express. А ось Lviv Croissants довелося відкритися в Кракові під ТМ Grand Croissants. Аналогічно вчинила і «Львівська майстерня шоколаду», перейменувавши заклад в Krakowska Manufaktura Czekolady. Якщо для поляків «Львів» ще щось та значить, то для данця або француза це, швидше за все, буде незрозумілий набір літер.

Як працювати за законом? По-перше, необхідно зареєструвати торгову марку. Найпоширеніший варіант реєстрації – одноразова реєстрація ТМ у всіх країнах ЄС. Однак якщо під час перевірки марки на тотожність хоча б в одній з країн буде знайдено збіг, то автоматично приходить відмова в реєстрації цієї ТМ. Причому плата за перевірку не повертається. Тому рекомендую реєструвати марку в кожній країні окремо. Тим більше, малоймовірно, що ви плануєте працювати у всіх 28-ми країнах.

По-друге, необхідно розуміти, що в Європі бізнес працює «в білу» А це означає, що потрібно платити всі податки, і немає зарплат у конвертах. Тому запуск точки в країнах ЄС може коштувати мінімум в два рази дорожче, ніж в Україні. І, нарешті, там немає такого поняття як хабар – просто будь-який бізнес повинен відповідати вимогам як законодавства країни, так і конкретного міста.

Як відкрити свій офіс у Німеччині (порада, не обов'язкова до виконання)?Європейці люблять працювати з місцевими компаніями, а не з якимись ПП «Волошка» з країн СНД. А ми в свою чергу не любимо відкривати за кордоном представництва, оскільки в країнах ЄС нерезиденти не мають права очолювати компанію. Крім... Німеччини, за законодавством якої директором зареєстрованого GmbH (аналог нашого ТОВ) може бути нерезидент. Але будувати франчайзингову мережу можна і без обов'язкового створення зарубіжного представництва.

https://mind.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
01.09.2025
9,8 млн грн склав штраф для ТОВ за змову на тендері
Суб’єкти господарювання узгодили між собою умови участі у торгах, завдяки чому конкуренцію між ними було усунуто.  Більше за темою: Поставка товарів державному замовнику через тендер: етапи процедури 28 серпня 2025 року на своєму засіданні Антимонопольний комітет України визнав, що ТОВ &...
01.09.2025
До 20 жовтня триватиме прийом заявок на відшкодування витрат за будівництво або реконструкцію ферм
У 2025 році аграрії зможуть отримати відшкодування витрат за будівництво або реконструкцію ферм за програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» в частині підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції. Більше за темою: Будівництво, поточне обслу...
01.09.2025
Огляд небанківського фінансового сектору за ІІ квартал від НБУ
Упродовж ІІ кварталу 2025 року (далі – ІІ квартал) обсяги операцій зростали в усіх сегментах ринку небанківських фінансових послуг. Про це йдеться в Огляді небанківського фінансового сектору.  Загальні обсяги активів надавачів небанківських фінансових послуг у ІІ кварталі зменшилися порі...
Кращі матеріали