Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ввезення авто з-за кордону: як не стати жертвою шахраїв?

28.11.2016

Серед охочих придбати вживане імпортне авто й розмитнити його за новими правилами є багато тих, хто або не має можливості, або просто не бажає займатися цим власноруч. Такі люди часто звертаються до компаній-перевізників або просто приватних осіб, які купують їм авто за кордоном, ввозять його до України та розмитнюють.

Та, крім законних, є й “тіньові” фірми, що вдаються до відвертого шахрайства та здирництва з українців. Ось декілька найпоширеніших шахрайських схем.

Схема

В Інтернеті є чимало компаній, що пропонують придбати автомобіль та перегнати його до України без розмитнення. При цьому, звісно, запевняючи, що все абсолютно законно.

Наприклад, на деяких порталах пропонують зробити покупця співзасновником компанії і зареєструвати на цю компанію автомобіль. Але юридично автомобіль належатиме фірмі, а не покупцеві. Це призводить до ризиків у майбутньому: раптом компанія забажає відсудити автомобіль або збанкрутувати, а все її майно разом із автомобілем конфіскують?

Голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко запевняє, що така схема є незаконною і в такий спосіб люди наражають себе на неабияку небезпеку, спокушуючись, на перший погляд, вигідною пропозицією.

До того ж, відповідальність за участь у таких оборудках несуть не лише їхні організатори, а й самі учасники.

По-перше, покупцю-резиденту України потрібно завжди розуміти, що використання автомобіля, що має іноземну реєстрацію, може призвести до застосування відносно нього серйозних санкцій з боку контролюючих органів.

Якщо ви є громадянином-резидентом України і плануєте використовувати автомобіль з іноземною реєстрацією на території нашої держави, але не маєте можливості кожні 5-10 днів перетинати державний кордон, краще відмовитися від таких планів та законним шляхом придбати автомобіль.

По-друге, якщо вам зробили сумнівну пропозицію, не реагуйте на неї. Діяльність фірм, що займаються наданням подібних ведмежих послуг та ще й гарантують безперешкодне (ніби-то законне) користування цими транспортними засобами, не ґрунтується на нормах чинного українського законодавства. Організаторів таких схем досить важко притягнути до відповідальності, а ось особа, яка придбала автомобіль таким чином, — обмежена в захисті своїх прав”.

Схема

Проте злочинці завжди були спритні на вигадки. Видання “Корупція” оприлюднило розслідування того, як шахраї наживаються на необізнаних у законодавстві українцях.

    “Ми знаходимо вам поляка, він вписує вас співвласником машини до техпаспорту і приганяє її на територію України. Ви дивитеся, чи все в порядку, потім поляк дає вам довіреність на керування автомобілем. Все законно: є рішення Конституційного суду, що дозволяє передавати авто третім особам”, – розповів виданню посередник Євген, який попросив за свої послуги $300.

Але насправді ця схема є незаконною, а посилання на рішення Конституційного суду тут не спрацьовує:

Відповідно до Митного кодексу, їздити на авто з іноземними номерами може лише той, хто це авто ввіз. А вищезгадане рішення суду стосується лише нерезидентів країни, тобто в Україні на ввезеному таким чином авто громадяни нашої держави їздити не можуть.

За таке порушення митних правил власникові авто загрожує штраф у 300% вартості розмитнення.

Понад того, Митним кодексом передбачено тимчасове ввезення на територію України її громадянами автівок з іноземною реєстрацією на строк до 1-го року.

Однак, на відміну від нерезидентів, громадянин України-резидент може це зробити тільки після сплати всіх митних платежів, що відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Тобто громадянину-резиденту немає сенсу у вчиненні таких дій.

Єдиним відносно прийнятним для автовласників способом ввезення таких автомобілів залишається їхнє тимчасове ввезення в режимі транзиту під зобов’язання їхнього зворотного вивезення протягом 5-10 днів залежно від території дії митниці.

Дійсно, такий спосіб є найбільш доступним для жителів районів, що перебувають поблизу державного кордону і часто-густо виїжджають по справах за кордон.

До того ж юрист запевняє, що використання резидентом України автомобіля, що був завезений нерезидентом на пільгових умовах (тобто використання авто в інших цілях, ніж тих, у зв’язку з якими було надано такі пільги) тягне за собою відповідальність у розмірі 300% від несплаченої суми митних платежів.

Як не потрапити на гачок?

Але не варто впадати у відчай: придбати собі авто за кордоном абсолютно легально та їздити зі спокійною душею на ньому можна, і досить легко. Ігор Кравченко виокремив основні правила, що допоможуть уберегти себе від шахраїв.

Запам`ятайте:

    Ідіть до юриста. На першому ж етапі пошуку посередників у ввезенні авто залучайте юриста. Це допоможе вам передбачити ризики укладення будь-якої з угод, адже інколи такі договори навмисне складають незрозумілими.

    По-друге, пам’ятайте про те, що за умови відсутності договору, який би засвідчував набуття авто у власність, захист ваших прав досить обмежений.

    Якщо у вас виникли підозри, що перед вами шахраї, які використовують одну із зазначених схем та поводяться підозріло, — звертайтеся до правоохоронних органів або ігноруйте такі пропозиції.

Але найліпший вихід завжди — це легальне ввезення автівки  власноруч із розмитненням за усіма правилами. Якщо ж ви не маєте можливості ввезти авто самотужки, обов’язково консультуйтеся з юристами при виборі фірми-перевізника. Не ганяйтеся за тими, хто обіцяє майже безкоштовно доставити вам авто й обійти правила Митного кодексу. Пам’ятайте — у цьому випадку скупий платить навіть не вдвічі, а набагато дорожче.

Джерело: http://ckp.in.ua/articles/13413

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Коли сторони колдоговору зобов’язані розпочати переговори щодо поновлення дії зупинених положень
Профспілкам і роботодавцям варто своєчасно ініціювати переговори та фіксувати досягнуті домовленості. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого режиму робочого часу ...
17.09.2025
Зовнішня торгівля України за січень – липень 2025 року
За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із січнем – липнем 2024 року, імпорт – 45 935,7 млн дол. США, або 116,9 %. За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із сі...
17.09.2025
У проєкті Бюджету-2026 є низка серйозних недоліків: Гетманцев
У проєкті Бюджету-2026 є низка позитивних речей, але є й серйозні недоліки. Про що саме мова – дивіться нижче. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з...
Кращі матеріали