Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повернення грошей і обмін товару: права споживачів

12.02.2018

Якими правами володіє споживач при поверненні та обміні товару? Що робити і куди звертатися, якщо продавець не хоче повертати гроші? Чи можна повернути неякісний товар без чека за покупку і як відновити чек? Яка продукція не підлягає обміну і поверненню в магазинах/на ринках? Як повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині? Яка оптимальна процедура успішного повернення покупки назад в магазин?

Мабуть, кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів »). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку (безготівкові) гроші, так і в кредит.

Обмін або повернення товару не завжди відбувається легко, оскільки є ймовірність наштовхнутися на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тому докладніше розповімо про процедуру і нюансах повернення товару, який не підійшов покупцеві.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернутий ким-небудь товар, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Отже, повернути продукцію в магазин і отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів.

У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

Перелік товарів, які нельзя повернути и обміняті

Порядок обміну/повернення товару

Згідно із законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин і замінити не підійшов його товар на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантії.

Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:

    купити будь-який дугою товар з асортименту магазина (з перерахунком вартості)

    обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж

    повернути виріб і отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції

Як повернути побутову техніку та електроніку

Процедура обміну і повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита), має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер'єр, не підходить колір або габарити), можна від нього відмовитися. Однак за доставку техніки доведеться заплатити.

Повернути гроші за побутову техніку і електроніку, колишню в експлуатації, навіть якщо мова йде всього про пару днів, досить складно. Необхідно зв'язатися з сервісним центром, доставити туди товар і чекати поки вони перевірять якість і збереження техніки.

З мобільними телефонами і смартфонами складається аналогічна ситуація. Відповідно до українського законодавства телефон без шлюбу і несправностей можна повернути в магазин протягом 14 днів. Зрозуміло, він не повинен мати слідів використання і зберігати товарний вигляд.

Якщо з товарним виглядом пристрою все більш-менш зрозуміло (не допускаються подряпини дисплея, пошкодження корпусу, упаковки і т.д.), то за якими ж критеріями визначається, чи був телефон у використанні?

Достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є перепрошивка пристрою, установка сторонніх додатків або наявність в пам'яті смартфона користувацького контенту - фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин - пристрій назад не приймуть.

Якщо огляд не виявив ніяких підстав для відмови в прийомі телефону назад в магазин на реалізацію, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, в тому числі з доплатою.

Джерело: http://www.lawportal.com.ua/vozvrat-d...

 

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали