Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Українська митниця: рейтинг пунктів митного контролю

Редакція

02.11.2016 682 0 0

Здавалося б, для комфортного проходження митного кордону в Україні створено все: і мапа пропускних пунктів, і навіть онлайн-трансляція, коли кожен може перевірити кількість авто в черзі. Однак водії все одно стоять годинами, очікуючи перевірки документів і багажу, аби почути омріяне “Щасливої дороги!”. Де можна простояти найдовше, де найбільше беруть хабарів та на якій митниці найкращі умови?

“Добре стоїмо”, або де найдовше чекати

Одна з найбільших проблем української митниці — кілометрові черги на пунктах пропуску. Хтось прямує на шопінг, хтось — у подорож, а хтось — шукати кращого життя на заробітках. Останні особливо ускладнюють ситуацію: як ті, хто їде за кордон, так і ті, хто звідти повертається, створюють величезні затори. Приміром, у сезон збору яблук у Польщі заробітчани стоять у митних чергах по 10-15 годин. А от найвинахідливіші та терплячі навіть продають свої місця ближче до митних пунктів.

Польща

Традиційно найбільші черги під час проходження контролю зосереджені на кордоні з Польщею. За статистикою, найбільш проблемними пунктами часто стають “Рава-Руська” та “Ягодин авто” — у серпні дозволу продовжити свій шлях тут чекали по 450 автомобілів! Не менше автівок стоять у черзі й на кордоні з Румунією.

Якщо проаналізувати повідомлення Західного регіонального управління Держприкордонслужби за одну добу, ми побачимо, що найбільша кількість авто — 150 — була зафіксована на пункті пропуску до Польщі “Устилуг”.

Та навіть черги зі 150-ма автівками сьогодні видаються смішними порівняно з тим, що відбувалося місяць тому, у вересні. На митниці можна було не те, що заночувати, а й узагалі розбити табір та врешті-решт оселитися. Станом на 1 вересня на кордоні з Польщею стояло 930 автомобілів. Найбільше скупчення було поблизу пункту “Ягодин”, де застрягло 300 авто. Однак звинувачувати в цьому транспортному колапсі лише українців було б нечесно — такі черги були спричинені, передусім, страйком польських митників. Співробітники польської митниці вийшли на роботу, але перевіряли кожне авто надто повільно. Цим вони протестували проти проведення реформи, що ліквідовує митницю та приєднує її до податківців.

Крим

Однак почекати також доведеться тим, хто їде до Криму. За повідомленнями очевидців, російські митники вельми ретельно та дуже повільно перевіряють кожну автівку, яка рухається до півострова, чим спричинюються кілометрові черги.

Митний контроль на “Колончаці” довелося тимчасово припинити, бо російські митники заблокували роботу пропускного пункту.

На “Чаплинці” пройти контроль було можна, але повільно і лише за напрямком руху з материкової України до Криму.

У середньому російські служби пропускають через свій пункт пропуску, що знаходиться навпроти КПВВ “Чаплинка”, 4 – 5 машин за годину. Через це тут накопичилось у черзі на в’їзд на півострів близько 70 автомобілів.

На пунктах пропуску до Криму ситуація періодично ускладнюється й іншими чинниками. Приміром, 11 жовтня  КПВВ “Чаплинка” і “Каланчак” відключили електропостачання, що, звісно, загальмувало процес проходження митного контролю.

Білорусь і Росія

Щодо північного та східного кордонів, то й там вистачає проблем. Приміром, у квітні цього року черги на пункті пропуску до Росії “Гоптівка” теж були чималі — на дозвіл проїхати очікували по 150 машин на добу.

Станом на 17-30 квітня у черзі близько 150 машин, близько 100 осіб, які перетинають кордон у пішому порядку і 18 автобусів. Автобуси ми вже оформили, вони пройшли прикордонно-митний контроль з української сторони, але поки не можуть заїхати на територію РФ . Це пов’язано з повільною роботою російської сторони.

Для обміну інформацією та зручності пошуку навіть створюють спеціалізовані форуми, на яких можна дізнатися, де найзручніше пройти митний контроль на кордоні з РФ.

Щодо в’їзду в Білорусь, то й тут інколи доводиться постояти. В лютому 2016 на українському пункті пропуску “Доманово” у черзі стояло 70 вантажівок. Держприкордонслужба України пояснила цей затор тим, що уряди Польщі та Росії не підписали угоду про міжнародні автоперевезення, тому водії вантажівок, що прямують до Європи через Польщу, вирішили їхати через територію України. Загалом, охочих виїхати до Росії чи Білорусі в рази менше, ніж на Захід, тому довжелезні черги тут швидше винятки, ніж правила.

Докладніше дивись за посиланням: http://ckp.in.ua/analytics/13150

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали