Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Три головні перешкоди на шляху керівника

07.06.2017

Що заважає менеджерам різного рівня ефективно управляти людьми? Я б виділила три найголовніших нерозуміння, які стають бар'єрами до грамотного менеджменту:

    нерозуміння, що означає керувати,

    нерозуміння, яким повинен бути керівник,

    нерозуміння, ким вам доводиться управляти.

1. Бажання все робити самому

Дуже багато керівників виросли з рядових працівників. Наприклад, начальнику відділу продажів, який раніше був звичайним продавцем, дуже важко «відпустити» продажу. Він хоче і керувати, і сам працювати «в полі» - продавати. «Нічого без мене не можуть!» - його коронна фраза. І замість того, щоб змусити підлеглого правильно виконувати свої обов'язки, начальник відсуває виконавця і починає все робити сам.

Я часто спостерігаю це як тренер: всюди, де люди з виконавця стають керівником, вони намагаються робити за підлеглих їх роботу. Начальник ще пам'ятає, як він сам це робив, як чудово у нього виходило. Для нього це - єдина можливість реабілітувати себе в своїх власних очах, показати, який він класний спец.

Нам подобається робити те, що ми вміємо робити. Якщо у людей не виходить управляти, вони починають займатися тим, що у них виходить краще. Але якщо менеджер перейшов з однієї галузі в іншу, він вже не зможе показувати клас, виконуючи роботу підлеглих, йому вже доведеться вдосконалюватися як управлінцю.

Бути керівником - значить вміти керувати людьми і делегувати завдання. Якщо ви знаєте принципи управління і освоїли мистецтво делегування, ви зможете управляти людьми в будь-якій галузі.

2. Влада - це відповідальність

В одній компанії, в якій я колись працювала, я зіткнулася з такою ситуацією. Компанія швидко росла, швидко набирала персонал, і менеджерами середньої ланки ставали молоді люди, у яких в підпорядкуванні виявлялося пару сотень чоловік.

Я помітила, що для них бути керівником означало дозволяти собі робити все, що захочеться. Їм здавалося, що бути керівником - це індульгенція на порушення правил. Вони це взяли з нашої країни, де бути депутатом, дипломатом, чиновником - це, в тому числі, і право порушувати закон.

А тепер згадаємо древніх і сучасних монархів. Їх з самого дитинства готували бути володарями. Їх навчали необхідним навичкам. З самого дитинства розповідали правила поведінки. Їм говорили: це твоя територія і ти за неї відповідаєш. Тут головне не те, що ти хочеш, а то, що потрібно цій країні.

Правитель, керівник повинен розуміти, що це він належить своїм підлеглим, а не навпаки. Влада - це не свобода, влада - це відповідальність. Управління - це складне мистецтво зі своїми законами і вимогами, якому треба вчитися.

3. Потрібно вивчати людей

Уявіть собі великий-великий комод з безліччю шухлядок. Кожен підписаний: тут «банкіри», тут «таксисти», тут «програмісти», тут інтроверти, тут екстраверти і так далі. І в кожній шухлядці інструкція: «банкіри» - вони ось такі, з ними потрібно поводитися так. «Таксисти» відрізняються тим-то, з ними потрібно поводитися по-іншому. З «програмістами» - по-третьому.

Ось ці «скриньки» в своїй голові, ці інструкції ми створюємо протягом життя. І потім, коли зустрічаємо людину, відразу думаємо, в якій скриньку його визначити. Я помітила, що чим старше керівник, тим легше він знаходить ключик до людей. А за рахунок чого? За рахунок досвіду. Він встиг поспілкуватися з такою кількістю людей, що у нього вже для кожного типу є свій «ящик».

Багатьом керівникам не вистачає знань про людей, їм не вистачає «скриньок». Але обов'язок управлінця - знати, як люди думають, як вони реагують на навколишній світ і на інших людей, чому вони чинять так чи інакше. Ці знання є, вони накопичені людством, їх просто треба отримати. Зробити це можна за допомогою навчання: читаючи книги, відвідуючи спеціальні курси і тренінги.

І ще один важливий момент. Ви ніколи не зможете контролювати людей, якщо не вмієте контролювати себе. Тому тему самоконтролю я розбираю на кожному своєму тренінгу і пояснюю, що самоконтроль - це не обмеження, цей напрям, це спостереження і корекція.

Узагальнюючи сказане. Кожен керівник повинен розуміти, що його обов'язок - керувати, а не робити все самому. Для цього необхідно розуміти принципи управління і делегування. Кожен керівник зобов'язаний усвідомлювати, що влада - це, перш за все, відповідальність, якої необхідно вчитися. І нарешті, кожен менеджер повинен добре розбиратися в людях і вміти володіти собою.

Джерело: http://bogushtime.com/  

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
25.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2026 рік  Президент підписав Закон щодо поєднання батьківства з професійною діяльністю Записи у трудовій книжці: внесення та виправлення Пропонують внести зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського това...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
25.11.2025
Сформовано переліки місць зберігання для експорту ячменю, кукурудзи та сої до Китаю
Держпродспоживслужба інформує, що для виконання вимог, узгоджених між Україною та Китаєм щодо експорту ячменю, кукурудзи та сої, було сформовано переліки суб’єктів і місць зберігання. Детальніше – у цьому матеріалі. Більше за темою: Фітосанітарні та ветеринарні вимоги до сільгосппр...
25.11.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 24.11.2025
Ознайомтеся з новими тендерними можливостями для представників ІТ-сфери. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Дайджест містить цікаві...
21.11.2025
Національна система кваліфікацій – можливість знайти кваліфікованих працівників
Українці вже отримали 9 640 сертифікатів про присвоєння професійних кваліфікацій, а Національна система кваліфікацій вже працює за 582 унікальними напрямами. Більше за темою: Запровадження Єдиного реєстру кваліфікацій Національна система кваліфікацій: зміни від законодавця Національна система квал...
Кращі матеріали