Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Три головні перешкоди на шляху керівника

Редакція

07.06.2017 890 0 0

Що заважає менеджерам різного рівня ефективно управляти людьми? Я б виділила три найголовніших нерозуміння, які стають бар'єрами до грамотного менеджменту:

    нерозуміння, що означає керувати,

    нерозуміння, яким повинен бути керівник,

    нерозуміння, ким вам доводиться управляти.

1. Бажання все робити самому

Дуже багато керівників виросли з рядових працівників. Наприклад, начальнику відділу продажів, який раніше був звичайним продавцем, дуже важко «відпустити» продажу. Він хоче і керувати, і сам працювати «в полі» - продавати. «Нічого без мене не можуть!» - його коронна фраза. І замість того, щоб змусити підлеглого правильно виконувати свої обов'язки, начальник відсуває виконавця і починає все робити сам.

Я часто спостерігаю це як тренер: всюди, де люди з виконавця стають керівником, вони намагаються робити за підлеглих їх роботу. Начальник ще пам'ятає, як він сам це робив, як чудово у нього виходило. Для нього це - єдина можливість реабілітувати себе в своїх власних очах, показати, який він класний спец.

Нам подобається робити те, що ми вміємо робити. Якщо у людей не виходить управляти, вони починають займатися тим, що у них виходить краще. Але якщо менеджер перейшов з однієї галузі в іншу, він вже не зможе показувати клас, виконуючи роботу підлеглих, йому вже доведеться вдосконалюватися як управлінцю.

Бути керівником - значить вміти керувати людьми і делегувати завдання. Якщо ви знаєте принципи управління і освоїли мистецтво делегування, ви зможете управляти людьми в будь-якій галузі.

2. Влада - це відповідальність

В одній компанії, в якій я колись працювала, я зіткнулася з такою ситуацією. Компанія швидко росла, швидко набирала персонал, і менеджерами середньої ланки ставали молоді люди, у яких в підпорядкуванні виявлялося пару сотень чоловік.

Я помітила, що для них бути керівником означало дозволяти собі робити все, що захочеться. Їм здавалося, що бути керівником - це індульгенція на порушення правил. Вони це взяли з нашої країни, де бути депутатом, дипломатом, чиновником - це, в тому числі, і право порушувати закон.

А тепер згадаємо древніх і сучасних монархів. Їх з самого дитинства готували бути володарями. Їх навчали необхідним навичкам. З самого дитинства розповідали правила поведінки. Їм говорили: це твоя територія і ти за неї відповідаєш. Тут головне не те, що ти хочеш, а то, що потрібно цій країні.

Правитель, керівник повинен розуміти, що це він належить своїм підлеглим, а не навпаки. Влада - це не свобода, влада - це відповідальність. Управління - це складне мистецтво зі своїми законами і вимогами, якому треба вчитися.

3. Потрібно вивчати людей

Уявіть собі великий-великий комод з безліччю шухлядок. Кожен підписаний: тут «банкіри», тут «таксисти», тут «програмісти», тут інтроверти, тут екстраверти і так далі. І в кожній шухлядці інструкція: «банкіри» - вони ось такі, з ними потрібно поводитися так. «Таксисти» відрізняються тим-то, з ними потрібно поводитися по-іншому. З «програмістами» - по-третьому.

Ось ці «скриньки» в своїй голові, ці інструкції ми створюємо протягом життя. І потім, коли зустрічаємо людину, відразу думаємо, в якій скриньку його визначити. Я помітила, що чим старше керівник, тим легше він знаходить ключик до людей. А за рахунок чого? За рахунок досвіду. Він встиг поспілкуватися з такою кількістю людей, що у нього вже для кожного типу є свій «ящик».

Багатьом керівникам не вистачає знань про людей, їм не вистачає «скриньок». Але обов'язок управлінця - знати, як люди думають, як вони реагують на навколишній світ і на інших людей, чому вони чинять так чи інакше. Ці знання є, вони накопичені людством, їх просто треба отримати. Зробити це можна за допомогою навчання: читаючи книги, відвідуючи спеціальні курси і тренінги.

І ще один важливий момент. Ви ніколи не зможете контролювати людей, якщо не вмієте контролювати себе. Тому тему самоконтролю я розбираю на кожному своєму тренінгу і пояснюю, що самоконтроль - це не обмеження, цей напрям, це спостереження і корекція.

Узагальнюючи сказане. Кожен керівник повинен розуміти, що його обов'язок - керувати, а не робити все самому. Для цього необхідно розуміти принципи управління і делегування. Кожен керівник зобов'язаний усвідомлювати, що влада - це, перш за все, відповідальність, якої необхідно вчитися. І нарешті, кожен менеджер повинен добре розбиратися в людях і вміти володіти собою.

Джерело: http://bogushtime.com/  

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали