Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Три головні перешкоди на шляху керівника

07.06.2017

Що заважає менеджерам різного рівня ефективно управляти людьми? Я б виділила три найголовніших нерозуміння, які стають бар'єрами до грамотного менеджменту:

    нерозуміння, що означає керувати,

    нерозуміння, яким повинен бути керівник,

    нерозуміння, ким вам доводиться управляти.

1. Бажання все робити самому

Дуже багато керівників виросли з рядових працівників. Наприклад, начальнику відділу продажів, який раніше був звичайним продавцем, дуже важко «відпустити» продажу. Він хоче і керувати, і сам працювати «в полі» - продавати. «Нічого без мене не можуть!» - його коронна фраза. І замість того, щоб змусити підлеглого правильно виконувати свої обов'язки, начальник відсуває виконавця і починає все робити сам.

Я часто спостерігаю це як тренер: всюди, де люди з виконавця стають керівником, вони намагаються робити за підлеглих їх роботу. Начальник ще пам'ятає, як він сам це робив, як чудово у нього виходило. Для нього це - єдина можливість реабілітувати себе в своїх власних очах, показати, який він класний спец.

Нам подобається робити те, що ми вміємо робити. Якщо у людей не виходить управляти, вони починають займатися тим, що у них виходить краще. Але якщо менеджер перейшов з однієї галузі в іншу, він вже не зможе показувати клас, виконуючи роботу підлеглих, йому вже доведеться вдосконалюватися як управлінцю.

Бути керівником - значить вміти керувати людьми і делегувати завдання. Якщо ви знаєте принципи управління і освоїли мистецтво делегування, ви зможете управляти людьми в будь-якій галузі.

2. Влада - це відповідальність

В одній компанії, в якій я колись працювала, я зіткнулася з такою ситуацією. Компанія швидко росла, швидко набирала персонал, і менеджерами середньої ланки ставали молоді люди, у яких в підпорядкуванні виявлялося пару сотень чоловік.

Я помітила, що для них бути керівником означало дозволяти собі робити все, що захочеться. Їм здавалося, що бути керівником - це індульгенція на порушення правил. Вони це взяли з нашої країни, де бути депутатом, дипломатом, чиновником - це, в тому числі, і право порушувати закон.

А тепер згадаємо древніх і сучасних монархів. Їх з самого дитинства готували бути володарями. Їх навчали необхідним навичкам. З самого дитинства розповідали правила поведінки. Їм говорили: це твоя територія і ти за неї відповідаєш. Тут головне не те, що ти хочеш, а то, що потрібно цій країні.

Правитель, керівник повинен розуміти, що це він належить своїм підлеглим, а не навпаки. Влада - це не свобода, влада - це відповідальність. Управління - це складне мистецтво зі своїми законами і вимогами, якому треба вчитися.

3. Потрібно вивчати людей

Уявіть собі великий-великий комод з безліччю шухлядок. Кожен підписаний: тут «банкіри», тут «таксисти», тут «програмісти», тут інтроверти, тут екстраверти і так далі. І в кожній шухлядці інструкція: «банкіри» - вони ось такі, з ними потрібно поводитися так. «Таксисти» відрізняються тим-то, з ними потрібно поводитися по-іншому. З «програмістами» - по-третьому.

Ось ці «скриньки» в своїй голові, ці інструкції ми створюємо протягом життя. І потім, коли зустрічаємо людину, відразу думаємо, в якій скриньку його визначити. Я помітила, що чим старше керівник, тим легше він знаходить ключик до людей. А за рахунок чого? За рахунок досвіду. Він встиг поспілкуватися з такою кількістю людей, що у нього вже для кожного типу є свій «ящик».

Багатьом керівникам не вистачає знань про людей, їм не вистачає «скриньок». Але обов'язок управлінця - знати, як люди думають, як вони реагують на навколишній світ і на інших людей, чому вони чинять так чи інакше. Ці знання є, вони накопичені людством, їх просто треба отримати. Зробити це можна за допомогою навчання: читаючи книги, відвідуючи спеціальні курси і тренінги.

І ще один важливий момент. Ви ніколи не зможете контролювати людей, якщо не вмієте контролювати себе. Тому тему самоконтролю я розбираю на кожному своєму тренінгу і пояснюю, що самоконтроль - це не обмеження, цей напрям, це спостереження і корекція.

Узагальнюючи сказане. Кожен керівник повинен розуміти, що його обов'язок - керувати, а не робити все самому. Для цього необхідно розуміти принципи управління і делегування. Кожен керівник зобов'язаний усвідомлювати, що влада - це, перш за все, відповідальність, якої необхідно вчитися. І нарешті, кожен менеджер повинен добре розбиратися в людях і вміти володіти собою.

Джерело: http://bogushtime.com/  

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали