Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Будуємо бізнес-план як дім: 9 основних правил

Редакція

24.01.2018 498 0 0

Бізнес-план – ключовий елемент стратегії розвитку компанії. Основні задачі документа – формалізувати бізнес-ідею, окреслити шлях розвитку компанії та перерахувати основні віхи на цьому шляху.

Бізнес-план потрібен інвесторам, які шукають відповіді на такі питання: як і навіщо інвестувати у бізнес, де прибуток, який його розмір та ін. Завжди цікавлять ініціатор і виконавець проекту. Важливою є оцінка ризиків. Зазвичай, підприємці концентруються на оптимістичному сценарії. Досвідчений інвестор додає до нього песимістичний варіант, а приймає рішення на основі усередненого сценарію.

Іншими словами, бізнес-план – це інструкція для підприємця та джерело інформації для інвестора. Процес його планування чимось схожий на зведення будівлі. І у процесі створення бізнес-плану, і під час будівництва дому є етапи, без яких обійтися неможливо.

1 Фундамент будинку/аналіз ринку

Ведення бізнесу неможливе без розуміння принципів дії ринку, співвідношення попиту і пропозиції, сезонності та цілої  низки інших параметрів. Так і з фундаментом – поки немає основи, майбутнє будівлі залишається під питанням і буде залежати від багатьох неврахованих факторів, аж до погодних умов.

2 Коробка будівлі/бізнес-ідея

На стійкому фундаменті будується каркас будівлі та компанії: розуміння самої суті бізнесу.

3 Якість матеріалів/інвестиції

Переходячи до оздоблення будинку, необхідно визначитися з матеріалами, які будуть використовуватися в процесі будівництва. Чи будуть вони елітними і дорогими, або бюджетними за вартістю, але не на шкоду якості… Так і з інвестиціями: підприємець повинен вирішити, скільки буде вкладено в старт бізнесу і, в залежності від суми, розуміти, чи будуть це власні кошти або залучені зі сторони.

Сюди також входять і всі інші основні засоби: виробниче обладнання, офісні приміщення та багато іншого, що потрібно скрупульозно врахувати, плануючи старт свого бізнесу.

4 Вікна/персонал

Як і вікна будинку, співробітники компанії – це можливість і спосіб дивитися у зовнішній світ, споглядати його та обирати рішення на основі аналізу побаченого. Залежно від якості обраних вікон, ступеня їх чистоти й інших параметрів різниться і картинка за вікном. Так і з людьми: співробітники різної кваліфікації, з різними навичками, мотивацією та зацікавленістю можуть по-різному впливати на інформацію в компанії і бачення компанією ринку.

5 Світло, газ, вода/реклама

Без комунікацій – у всіх сенсах цього слова – ні будинок не простоїть, ні бізнес не працюватиме. Підведені до будівлі комунікації дозволяють йому функціонувати, а вкладення коштів у рекламу бізнесу дозволяють розвиватися. При цьому, в обох випадках є місце ефективності та ощадливості: як жителі будинків намагаються економити на комунальних послугах, так і в бізнесі, що зароджується, не варто витрачати кошти понадміру, спираючись на ефективність маркетингових витрат.

6 Підлога/організаційно-правова форма

Від цього елемента і в будівлі, і в бізнесі залежить, як ми зможемо ходити (по кімнаті або по ринку). Можна або відразу покласти дорогу підлогу, а можна спочатку покласти недорогий, але підхожий ламінат (ФОП), щоб через пару років, накопичивши кошти, покласти якіснішу підлогу (ТОВ та інші форми). У бізнес-плані в цьому розділі описується і податковий статус нового бізнесу.

7 Дах/контрагенти

Якщо дах постійно тече і немає впевненості, що він захистить від дощу або снігу, весь час доведеться, для ліквідації протікань, купувати ганчірки і тазики. Якщо дах виконує свою функцію на совість, то і в будівлі можна жити. Так само і з контрагентами: якщо вдасться вибудувати ланцюжок постачальників сировини, товарів і послуг для бізнесу, що працює без збоїв, бізнес розвиватиметься спокійно і комфортно.

8 Двері/продажі

Через двері в будинок приходять люди, які стають друзями або більше не повертаються, приносять подарунки або дратують порожніми розмовами. Продажі відповідають, за те, хто купує товар, чи легко цій людині знайти вхід у простір бізнесу і чи залишиться він там і надалі, лояльним клієнтом.

9 Атмосфера/прибуток

Комфортно жити в будинку, у якому атмосфера налаштовує на спокій, де зроблений ремонт і всі складові будинку працюють в унісон. Так само і в бізнесі: там, де процеси продумані,налагоджені та оптимізуються, там і прибуток.

Джерело: https://kfund-media.com/buduyemo-bizn...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали