Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Секрети успішного делегування: як назавжди позбутися від робочої рутини

Редакція

02.11.2016 539 0 0

Делегування - одна з найважливіших управлінських навичок. Але саме делегування є найменш розвиненою компетенцією більшості керівників.

Недавнє дослідження Лондонської бізнес-школи встановило, що лише 30% керівників впевнені, що успішно володіють навичкою делегування повноважень. При цьому лише кожен третій з них був оцінений підлеглими як володіючий високими здібностями до делегування. Це означає, що тільки один керівник з десяти дійсно вміє успішно передавати повноваження і відповідальність своїх підлеглих.

Багато керівників, пройшовши один раз через досвід невдалого делегування, надовго стають прихильниками мікроменеджменту за принципом: «Хочеш зробити добре - зроби сам». Такі керівники часто перекладають особисту відповідальність за слабкі управлінські навички на некмітливість підлеглих і намагаються контролювати кожен їх крок.

Нездатність керівника ефективно делегувати завдання демотивує команду, стримуючи швидкість роботи і поширює відчуття недовіри всередині команди. Подолати складності делегування керівник може тільки визнавши власні управлінські проблеми і поступово підвищуючи обсяг повноважень підлеглих. Успіх делегування залежить від того, наскільки керівнику вдасться дотримуватися наступних принципів.

Правило 1.Четко формулюйте завдання

Стара істина, про яку часто забувають керівники: «Будь-який наказ, який може бути неправильно зрозумілий, розуміється неправильно». Жоден керівник не застрахований від того, що підлеглий зрозуміє його неточно. Тому чітко формулюйте завдання, при потребі максимально уточніть деталі.

Важливо встановити зрозумілі підлеглому критерії оцінки результатів (якісні, кількісні), узгодити формат звітності про виконання і обумовити граничні терміни виконання. Якщо завдання складне, переважно розбити його на етапи і відразу ж узгодити кілька дат проміжного контролю результатів. Це дозволить керівникові регулярно відслідковувати хід виконання завдання, не піддаючи співробітника надлишкового щоденного нагляду.

Переконатися, що ви і ваш підлеглий розумієте поставлене завдання однаково, можна, попросивши його проговорити з вами основні деталі завдання: як він бачить результат, до якого необхідно рухатися, як оцінює необхідні для виконання ресурси, з якими проблемами передбачає зіткнутися.

Правило 2. Підлеглому потрібна свобода

Делегування вимагає від керівника мужності не втручатися у виконання завдання співробітником до появи хоча б будь-яких проміжних результатів.

Практично для кожного завдання існує кілька способів вирішення. І необов'язково, що спосіб, традиційно бажаний керівником, є оптимальним. Найчастіше співробітник знаходить більш ефективний шлях виконання. На жаль, доводиться регулярно спостерігати, як при першому ж нерозумінні дій підлеглих керівник звинувачує їх в некомпетентності і втручається у виконання завдання.

Постійне невдоволення і роздратування, що демонструється керівником при найменшому відхиленні ходу робіт від його очікувань, рано чи пізно сильно знижує очікування підлеглих від самих себе. Співробітники поступово переконуються, що щоб вони не робили, це все одно буде недостатньо добре для керівника. А значить, немає сенсу намагатися: адже набагато легше домогтися розташування такого начальника лестощами і інтригами, а не результатами роботи.

Правило 3. Вчитися на власних помилках

Делегування - це засіб ефективного управління, так саме ефективного. При цьому відбувається передача завдання, а також повноважень і відповідальності на виконання іншим особам. У підлеглих повинні бути знання і спеціальні навички для ефективної роботи. Однак через брак знань або досвіду, підлеглі час від часу помиляються і це неминуче. Дуже часто, виявивши проблему, керівник стрімко перехоплює управління у підлеглого і героїчно рятує ситуацію від провалу.

У критичних випадках таке втручання необхідне. Але якщо керівник надходить так регулярно, співробітники позбавлені можливості вчитися. Через управлінську гіперопіку вони не стикаються з наслідками власних помилок лицем до лиця. А значить, не виявляються в ситуаціях, що вимагають самостійності і креативних рішень.

Для успішного делегування необхідно дозволяти співробітникам робити помилки і самостійно знаходити способи їх виправляти. Дуже важливо дати їм впевненість в праві діяти самостійно і одночасно розуміння можливості звернутися до керівника за необхідною підтримкою і порадою.

Джерело: http://hyser.com.ua/articles/izbavits...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали