Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Реалії українського птахівництва

Редакція

10.11.2016 367 0 0

Ситуація в секторі виробництва м'яса птиці досить негативна — постійне зростання собівартості та низька купівельна спроможність населення фактично обмежують подальший розвиток галузі.

Якщо у 2015 р. найбільшим підприємствам галузі вдалося наростити обсяги виробництва, то в поточному році спостерігається тенденція зменшення обсягів виробництва на всіх підприємствах.

Виняток — компанія «Миронівський хлібопродукт», яка з-за несприятливої ситуації на внутрішньому ринку змушена шукати нові ринки збуту, розвиваючи експорт та вводячи в дію нові потужності.

Експортні перспективи

Безумовно, Україна має значний експортний потенціал, доказом чого є нинішнє зростання експорту майже на 45%. Відповідність української продукції всім світовим стандартам якості і безпеки, вдале географічне положення щодо основних світових експортних ринків, наявність достатньої кормової бази, конкурентна собівартість виробництва — все це є передумовою до подальшого нарощування експорту.

За прогнозами аналітиків, світовий експорт в 2016 р. зросте на 5% до рекордних 10,8 млн т, в основному за рахунок США і Бразилії, на частку яких припадає 2/3 світової торгівлі. Експорт буде збільшуватися за рахунок зростання попиту в країнах Близького Сходу, Африки та Азії. Саме на ці ринки сьогодні експортує продукцію і Україна. Незважаючи на те, що поставки в країни ЄС обмежені низьким обсягом квот, сподіваємося, що в перспективі вони все ж будуть переглянуті в бік збільшення.

Нові ринки

Знову ж, за прогнозами світових аналітиків, попит на м'ясо птиці в світі буде рости активніше порівняно з іншими видами м'яса. Тому, звичайно, передумови для нарощування експорту є. Але хотілося б більшої участі з боку держави як в просуванні продукції на зовнішні ринки, так і у наданні фінансової підтримки виробникам, що тільки посилило б наші конкурентні переваги на експортних ринках.

В даний час проводиться відповідна робота для отримання доступу на ринки Китаю, Гонконгу, Сінгапуру, Південної Кореї, Японії, Канади, США, Мексики, Сербії, Боснії і Герцеговини, Чорногорії. Вивчаються можливості збільшення присутності на африканському ринку, який, за прогнозами, у найближчій перспективі стане одним з найбільших, при цьому буде залежати від імпорту.

Зарубіжні виробники птиці і яєць побоюються конкуренції з боку українських сільгоспвиробників тому, що знають — за рахунок певних факторів наша продукція має більш низьку собівартість, виробництво є більш ефективним. Все це дозволяє вітчизняної продукції бути досить конкурентоспроможною на зовнішніх ринках.

Звичайно, європейські ціни на м'ясо птиці та яйця значно вище. На сьогодні середня відпускна ціна на м'ясо бройлерів на європейському ринку складає близько 2 євро за 1 кг, а на яйця курячі — близько 23-25 грн за десяток. Європейський ринок для українських виробників є досить привабливим з точки зору стабільності і платоспроможності. Незважаючи на високу конкуренцію, українські виробники повинні прагнути до виходу на нього, а завдання на найближчу перспективу — досягти перегляду в бік збільшення квот на експорт в ЄС української продукції птахівництва.

Прогнози

Судячи з показниками за 9 місяців поточного року, можемо з упевненістю говорити, що обсяги виробництва яєць не досягнуть рівня 2014 р., ні навіть 2015 р. Виробництво зменшиться до 15,0-15,5 млрд штук або на 11-12%. Експорт також зменшиться і складе близько 920 млн штук.

За іншими показниками:

Виробництво м'яса птиці складе 1,18 млн т у забійній вазі, що на 2% більше, ніж у минулому році;

Промислове виробництво м'яса бройлерів складе 935 тис. т у забійній вазі, зростання складе 3% порівняно з минулим роком;

 Експорт м'яса птиці складе близько 240 тис. т, що стане своєрідним рекордом, оскільки такої кількості м'яса птиці Україна ще не експортувала.

Незважаючи на зростання цін на продукцію птахівництва у вересні-жовтні, найближчим часом буде відбуватися незначне зниження цін. Можливе підвищення цін на ринку буде спостерігатися в грудні, коли значно зростає попит. Скасування ж з наступного року пільг для АПК в оподаткуванні та відсутність альтернативних джерел підтримки тваринництва вказують лише на те, що тенденцію до підвищення збережуть ціни не тільки на продукцію птахівництва, а й на всю тваринницьку продукцію.

Детальніше дивись за посиланням: http://latifundist.com/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали